Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü Koleksiyonu
Permanent URI for this collectionhttps://gcris.khas.edu.tr/handle/20.500.12469/71
Browse
Browsing Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü Koleksiyonu by Language "tr"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Article Citation Count: 0Lise Öğrencilerine Tasarım Eğitimi Üzerine Farkındalık Kazandırmak İçin Bir Öneri: Tasarım Kampı(MSGSÜ Mimarlık Fakültes, 2016) Bayraktaroğlu, Serkan; Üst, Selin; Narter, ÇınarBu çalışma, Türkiye’nin pek çok kentindeki liselerden gelen öğrencilerin tasarım eğitimini ilk kez deneyimledikleri üniversite birinci sınıf yarıyıl sonunda karşılaştıkları güçlüklere dikkat çekmektedir. Makale tasarım alanında eğitim görecek öğrencilerin yükseköğrenime adaptasyon sürecini incelemektedir. Kadir Has Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi 1. Sınıf öğrencilerinin desteği ile yapılan araştırma kapsamında; Endüstri Ürünleri Tasarımı, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı ve Mimarlık bölümlerine kayıtlı 56 öğrenciye uygulanan anketler değerlendirilerek ezbere dayalı, tek çözümlü, öğretmen merkezli lise eğitiminden, sıra dışı düşünme gerektiren, sonsuz çözüme dayalı, öğrenci merkezli tasarım eğitimine geçişte yaşanan süreç sorgulanmıştır. Ankete katılan öğrencilerin yaratıcı düşünme, sorun çözümleme, çözümü sürekli geliştirme, düşündüğünü çizim yoluyla aktarma aşamalarında güçlük çektiği göze çarpmaktadır. Bu becerilerin bir kısmı üniversite eğitimi sırasına aşılanabilse de tasarım farkındalığının yükseköğrenim öncesinde kazanılması, adaptasyon sürecinde kritik önem taşımaktadır. Bu noktada, üniversite öncesi eğitimin yaratıcılığı destekleme odağında yeniden ele alınması gibi köklü çözümlerin yanında, tasarım yüksek eğitimi veren kurumların özellikle lise öğrencilerinin tasarım pratiği ile ilgili farkındalıklarını arttırmak üzerine çalışmalar yapması olumlu sonuçlar verebilir. Bu farkındalık arttırma aktiviteleri; meslek tanıtım günleri, fakülte bilgilendirme dersleri, akademisyenler ile görüşmeler şeklinde gerçekleşirken, makale deneyimsel öğrenme kuramı doğrultusunda tasarlanmış bir atölye çalışması olan Tasarım Kampı’nı bir öneri olarak sunmaktadır. Lise öğrencilerine yönelik planlanmış olan kamp, öğrencilerin mesleki eğilim ve yönelimlerini belirlemelerine ışık tutmak, kariyerlerinde daha isabetli kararlar alarak kendilerine uygun meslekleri seçmelerine yardımcı olmak amacıyla planlamıştır. Makalede, tasarım kampının öğrencilerin tasarım ve tasarım eğitimi kavramlarını deneyimlemeleri açısından önemi tartışılmaktadır.Article Citation Count: 0"Styling" Kavram Aracının Ürün ve Tasarımında Kullanımı: Ürün Anlambilimsel Yaklaşım(MSGSÜ Mimarlık Fakültesi, 2013) Narter, ÇınarEndüstri tasar›m› “Styling” kavramı, “Ürünler arasındaki algılanma biçimlerini de¤ifltiren temel yap›sal unsurlardır” fleklinde tanımlanmaktadır. Burada de¤inilen “algı”, farkında olmak ya da ürünün vermek istedi¤i mesaj› anlamaktır. Algıyı yaratan formlar bir dizi üründe tasarım yoluyla tekrarlanarak meydana gelirse bir tarz oluşmaya başlamaktadır. Bu noktada styling ve tasarımı birbirine kar›flt›rmamak gereklidir. Tasarım styling demek de¤ildir. Styling ürünün d›fl görünüşüne ve kabuğuna şekil vermek anlam›na da gelmemektedir. Styling uygulaması; biliflsel bilimlerin, karma teknolojilerin, insanın psikolojik ve fiziki ihtiyaçlarının göz ününde bulunduruldu¤u ve ifllevin nedenselliği üzerine biçim oluşlturulması durumunu içermektedir. “Styling” Türkçe‘de “biçimleme”, “üsluplaflt›rma” olarak da ifade edilmektedir. Bu makalede, Endüstri Tasarımı disiplini alt›nda “Anlambilimsel Kavram Araçları”ndan ve “Tasarlama” yöntemlerinden biri olan “Styling” kavramının ürün tasarım uygulamalarındaki yansımaları incelenmektedir. Bu araflt›rma ürün kimli¤i açısından tasarımda styling kavramını hangi bağlamda ürünlerine yansıt›ld›¤›n›, anlambilimsel yaklafl›mda ürünler üzerinden aktarılmak istenen mesajların hangi yollarla iletildiğine dair bir araflt›rmay› içermektedir. Bu çal›flma ile ürün anlambilim bilim alan› ve endüstri tasar›m› disiplini arasındaki iliflkiler de kurulmaktadır.Article Citation Count: 0Yenilikçi Bir Üretim Modeli Olarak İtalyan Endüstri Kümeleri ve Tasarıma Dayalı İnovasyona Etkileri(MSGSÜ Mimarlık Fakültesi, 2013) Orlandi Coşkun, Ayşe‹novasyon 21. yy. için en önemli rekabet stratejilerinden biridir. ‹novasyon kavram› klasik çerçevede teknolojiye özdefl tan›mlan›rken, ‘tasar›ma dayal› inovasyon’ ifadesi do¤rudan teknolojiye ba¤l› olmayan yenilik kavram›n› yeni ürün gelifltirme süreçleriyle kesifltirerek tasar›m ve inovasyon aras›ndaki net ba¤lant›y› vurgular. Tasar›m› bir kültür olarak benimseyen ve sunan ‹talya, II. Dünya Savafl› sonras› parlayan ‘Made in Italy’ etiketiyle ‹talyan endüstri ürünlerindeki tasar›ma ve inovasyona dayal› katma-de¤eri tescil etmektedir. Tasar›m›n hem ulusal bir katma-de¤er dinami¤i, hem de rekabet avantaj› faktörü olarak de¤erlendirilmesi, ‹talya’n›n kendine has, özgün, yarat›c› ve yenilikçi tasar›m modelinin referans model olarak kabul görmesini sa¤lam›flt›r. ‘Made in Italy’ vurgusunun en önemli kayna¤› özelleflmifl üretim sistemi olan endüstri kümeleridir. ‹talyan endüstri kümelerinin tasar›m ve inovasyonu tetikleyici yap›s› bu makalenin ana temas›n› oluflturur. Makale, genel çerçevede küme kavram›n› inceleyerek tasar›ma dayal› inovasyona kaynakl›k eden ve bu kapsamda örnek üretim modeli olarak karfl›m›za ç›kan ‹talyan endüstri kümelerinin yap›sal analizine odaklan›r. Literatür derlemesi olarak kurgulanan çal›flman›n bir di¤er amac› da kümelenme modelinin ‹talya’yla ayn› co¤rafi havzada yer alan Türkiye için model oluflturma potansiyelinin konumland›r›lmas›na kaynakl›k etmektir.