Tosun, Petek
Loading...
Name Variants
Petek TOSUN
TOSUN, PETEK
P. Tosun
PETEK TOSUN
TOSUN, Petek
Tosun, Petek
Tosun, P.
Petek, Tosun
Tosun,P.
T.,Petek
Petek Tosun
Tosun,Petek
T., Petek
Tosun, PETEK
TOSUN, PETEK
P. Tosun
PETEK TOSUN
TOSUN, Petek
Tosun, Petek
Tosun, P.
Petek, Tosun
Tosun,P.
T.,Petek
Petek Tosun
Tosun,Petek
T., Petek
Tosun, PETEK
Job Title
Doç. Dr.
Email Address
petek.tosun@khas.edu.tr
Main Affiliation
Business Administration
Status
Website
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Sustainable Development Goals Report Points
SDG data could not be loaded because of an error. Please refresh the page or try again later.

Scholarly Output
19
Articles
15
Citation Count
44
Supervised Theses
2
2 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 2 of 2
Master Thesis Sosyal Medya Kullanımı ve İlk Güvenin Kırsal Tüketicilerin Mobil Bankacılık Niyetlerine İlişkin Rolü: Planlanmış Davranış Teorisinin Uygulanması(2024) Tosun, Petek; Tosun, Petek; Business AdministrationBankacılık sektörü, internetin yaygın kullanımı ve teknolojik gelişmelerin hızlanması sayesinde diğer sektörlerde de olduğu gibi değişmiştir. Mobil bankacılık, insanların mobil cihazları kullanarak finansal işlemler gerçekleştirmesi için pratik ve güvenli bir yol haline gelmiştir. Mobil bankacılığın avantajlarına rağmen, kırsal kesimdeki müşterilerin zayıf teknoloji okuryazarlığı ve güven eksikliği nedeniyle mobil bankacılığı kullanma niyetleri düşüktür. Çalışma, Planlı Davranış Teorisi (TPB) doğrultusunda, kırsal kesimdeki müşterilerin mobil bankacılığı kullanma eğilimlerinin tutumlar, öznel normlar, algılanan davranışsal kontrol, sosyal medya kullanımı ve erken güven tarafından nasıl etkilendiğini araştırır. Çalışmada 5 puanlık Likert ölçeği kullanılarak kırsal Türkiye'de ikamet eden 327 katılımcıdan bilgi toplayan bir anket metodolojisi kullanılmıştır. Anket soruları, önceki çalışmalarda kullanılan doğrulanmış ölçeklerden adapte edilerek alınmıştır. Önerilen ilişkileri doğrulamak için verileri incelemek amacıyla regresyon analizi ve Pearson korelasyon analizi kullanılmıştır. Bulgular, sosyal medya kullanımının olumlu tutumları, öznel normları, algılanan davranış kontrolünü ve mobil bankacılığa yönelik ilk güveni önemli ölçüde etkilediğini ve nihayetinde bu hizmetleri kullanma niyetini artırdığını göstermektedir. Sunulan hipotezlerin hepsi veriler tarafından desteklenmiş ve sosyal medya kullanımının ve ilk güvenin kırsal müşterilerin mobil bankacılık niyetleri üzerindeki önemli etkisini göstermiştir. Sonuçlar, kırsal müşteriler arasında dijital okuryazarlığı ve güveni artırmak için bir araç olarak sosyal medyanın önemini vurgulamaktadır. Finansal kuruluşlar, sosyal medya platformlarını etkili bir şekilde kullanarak kırsal müşterilerin mobil bankacılık hizmetleriyle etkileşimini artırabilir, kırsal alanlarda daha fazla finansal katılımı ve ekonomik kalkınmayı teşvik edebilir. Ayrıca kırsal müşteriler için ilk güvenin kritik rolünü vurgulamaktadır ve bankaların mobil bankacılığın kullanımına teşviki için güven oluşturmaya öncelik vermesi gerektiğini önermektedir.Master Thesis Sosyal Medyada Dijital Kurumsal Sosysal Sorumluluk Açıklamarı ve Tüketici Algıları(2025) Tosun, Petek; Tosun, Petek; Business AdministrationMarkaların Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS) iletişimleri, marka itibarını arttırma, etkileşim sağlama ve şeffaflık konusundaki toplumsal beklentilere yanıt verme yetenekleri sayesinde son on yılda giderek daha önemli hale gelmiştir. İşaretleme teorisini ve paydaş teorisini temel alan bu çalışma, sosyal medyada KSS algılarının marka güveni ve tüketici etkileşimi üzerindeki etkisine, müşteri memnuniyetinin etkisi de göz önünde bulundurarak odaklanmaktadır. Tüketicilerin etkileşim düzeylerini etkili bir şekilde ölçmek için karma yöntem yaklaşımı kullanılmış, sosyal medyadaki KSS paylaşımlarının içerik analizi ve çevrimiçi anket gerçekleştirilmiştir. Çalışma 1, marka tarafından üretilen sosyal media içeriklerindeki KSS algılarının tüketici etkileşmini nasıl etkilediğini incelemiştir. Seçilen bu markanın tweet'leri (n=290), içerik analizi ile incelenmiş ve ANOVA sonuçları, toplulukla ilgili KSS açıklamalarının tüketici etkileşimini arttırdığını göstermiştir. Çalışma 2 kapsamında, KSS açıklamalarını marka güveni, müşteri memnuniyeti ve tüketici etkileşimiyle ilişkilendiren önerilen modeli değerlendirmek amacıyla kesitsel bir tüketici anketi gerçekleştirilmiştir. Samsung markası kullanılarak yapılan çevirmiçi anket (n=312), faktör ve regresyon analizleriyle incelenmiştir ve sonuçlar, tüketiclerle uzun vadeli etkileşimlerde çağrı içeren KSS kampanyalarının etkileşim düzeylerini ve marka güvenini arttırdığını göstermiştir. Şeffaf KSS iletişim stratejileri sayesinde marka güveni ve tüketici etkileşimi güçlendirilebilir. Bu bulgular, dijital tüketici davranışı bağlamında paydaş teorisinin kullanımını genişletmek ve KSS iletişiminde paydaş teorisiyle bağlantısını vurgulamak açısından teorik çerçeveye katkı sağlamıştır. Ayrıca, işaretleme teorisinin bu baglama entegrasyonu, KSS iletişimlerinin markalar ve paydaşlar arasındaki bilgi asimetrisini azaltan işaretler olarak rolüne dikkat çekmektedir. Yöntemsel çıkarımlar, KSS stratejilerinin sosyal medyada tüketici etkileşimini arttırabileceğini vurgulamaktadır.