Audry, Aylin Sunam
Loading...
Name Variants
Audry, AYLIN SUNAM
Aylin Sunam AUDRY
AYLIN SUNAM AUDRY
AUDRY, Aylin Sunam
A. S. Audry
Audry, A. S.
Aylin Sunam, Audry
Audry,Aylin Sunam
Audry, Aylin Sunam
A. Audry
A., Aylin Sunam
A.,Aylin Sunam
Audry,A.S.
Audry, A.
AUDRY, AYLIN SUNAM
Aylin Sunam Audry
Sunam, Aylin
Aylin Sunam AUDRY
AYLIN SUNAM AUDRY
AUDRY, Aylin Sunam
A. S. Audry
Audry, A. S.
Aylin Sunam, Audry
Audry,Aylin Sunam
Audry, Aylin Sunam
A. Audry
A., Aylin Sunam
A.,Aylin Sunam
Audry,A.S.
Audry, A.
AUDRY, AYLIN SUNAM
Aylin Sunam Audry
Sunam, Aylin
Job Title
Dr. Öğr. Üyesi
Email Address
aylin.sunam@khas.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output
4
Articles
3
Citation Count
0
Supervised Theses
0
3 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 3 of 3
Article Citation Count: 0Türkiye’de Genç Yetişkinlerin Sosyal Medya Kullanımları ve Paylaşım Türlerinin İncelenmesi(2023) İnceoğlu, İrem; Kaya, Yiğit Bahadır; Cöbek, Gözde; Alkurt, Saygın Vedat; Baş, Özen; Sunam, AylinBu çalışma, Türkiye’deki 18-29 yaş aralığındaki gençlerin hangi sosyal medya platformlarını kullandıklarına, ne kadar sıklıkla kullandıklarına ve bu platformlarda ne tarz içerikler paylaştıklarını incelemektedir. Literatüre katkı olarak, gençlerin sosyal medya kullanım pratiklerinin, paylaşım türlerinin ve motivasyonlarının sosyodemografik özelliklerle (cinsel kimlik, yaş, yaşanılan yer, sosyoekonomik statü, eğitim seviyesi ve dinî kimlik) ilişkisini araştırmaktadır. Türkiye’nin 12 ilinde yaşayan gençlerle gerçekleştirilen yüz yüze anket çalışmamızın (N=1537) bulgularına göre, en çok kullanılan sosyal medya platformları sırasıyla Instagram, YouTube ve Twitter’dır. Bulgular, bir zamanlar gençlerin yoğunlukla kullandığı Facebook’un popülerliğini yitirmeye başladığını ortaya koymaktadır. Gençlerin öğrencilik durumları, sosyoekonomik statüleri, yaşadıkları il ve cinsel kimlikleri ile sosyal medya tercihleri arasında anlamlı bir ilişki gözlemlenmektedir. Ayrıca cinsel kimlik, dinî görüş, sosyoekonomik statü, öğrencilik durumu ve yaşanılan il ile sosyal medyaya paylaşılan içerik türleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. Çalışmamız, ulusal ve uluslararası çalışmaların bulgularını kısmen doğrulamakta ve önemli farklılıklar ortaya koymaktadır. Türkiye’deki genç yetişkinlerin sosyal medya pratiklerine dair güncel bir veri sunmaktadır.Article Citation Count: 1The Impacts of Processes of Digitalization on the Reception of Contemporary Art in Turkey During Covid-19(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2023) Selen, Eser; Sunam, Aylin; Akin, Afife Idil; Bicakci, Hilal; Kaplan, ArdaDuring the Covid-19 pandemic, internet-based technologies have become a lifeline for artists, art professionals, and audiences. The widespread usage of digital formats and techniques in the production and presentation of artworks has made contemporary art practices more accessible and thus open to being experienced. On that point, we ask: How has contemporary art, which rapidly shifted to digital platforms soon after the outbreak of the pandemic, been received in light of these transformations? By means of an online survey (N = 627), we examined the art-viewing habits of contemporary art audiences in Turkey, exploring how they have changed in the course of the pandemic and how that shift has been reflected in their experiences. Our findings reveal that while audiences have been willing to engage with online art content, the virtual realm cannot and will not be able to replace the physical experience of going to art venues in person.Article Citation Count: 0Nationwide Research on the Uses and Motivations of Dating Apps by Young Adults in the Cultural Environment of Turkey(Sage Publications inc, 2023) Audry, Aylin Sunam; Bas, Ozen; Inceoglu, Irem; Kaya, Yigit Bahadir; Cobek, Gozde; Alkurt, Saygin VedatSince Tinder's worldwide popularity, location-based dating apps have become widespread. The existing literature mainly focuses on a single app in European and US contexts and pays little attention to other cultural contexts. This paper addresses this gap by examining dating app choices and motivations of young adults (18-29 years old) in Turkey. It examines the intersectionality of socio-demographic variables in a cultural setting that is quite different not only from European and US contexts but also from other Muslim-majority contexts. Deriving from the nationally representative survey (n = 1,498), our research finds statistically significant differences in dating app preferences and adults' motivations regarding location, sexual, gender, and religious identities. This study underlines the crucial role of cultural geography and its social fabric in mobile dating, even within the same national setting.