Bayrakdar, Gülümser Deniz

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Bayrakdar, Gülümser Deniz
G.,Bayrakdar
G. D. Bayrakdar
Gülümser Deniz, Bayrakdar
Bayrakdar, Gulumser Deniz
G.,Bayrakdar
G. D. Bayrakdar
Gulumser Deniz, Bayrakdar
Bayrakdar, Deniz
Bayraktar, Gülümser Deniz
Bayrakdar, G. Deniz
Bayraktar, Gülümser Deniz
Bayrakdar, Deniz
Bayrakdar, D.
Job Title
Prof. Dr.
Email Address
Denızb@khas.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

18

Articles

0

Citation Count

0

Supervised Theses

12

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 10 of 18
  • Master Thesis
    İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin Kamuoyu Önderlerine Yönelik Halkla İlişkiler Çalışmaları: Davetiyeler Aracılığıyla Ölçümleme
    (Kadir Has Üniversitesi, 2009) Ugursoy, Ahu Samav; Bayrakdar, Gülümser Deniz; Bayraktar, Gülümser Deniz
    Afiş broşür dergi davetiye gibi basili araçlar bir işletmenin bir kuruluşun kendini tanıtmak imajini hedef kitleye benimsetebilmek için kullanığı akla gelen ilk halkla ilişkiler araçlarıdır. Bu çalışmada Ocak 2007-Mart 2009 tarihleri arasında İBB'nin düzenlediği sanatsal ve kültürel etkinliklerin ve açılış kutlama gibi organizasyonların kamuoyu önderlerine duyurulması için gönderilmiş olan davetiyelerin içerik analizinden yola çıkılarak söylem analizinin yapılması amaçlanmaktadır. İBB'nin kamuoyu önderlerine yönelik halkla ilişkiler çalışmaları değerlendirilmiştir. Bu tarih aralığının secilmesinin nedeni Belediye.nin 2007 yilinda kendine yeni bir stratejik hedef belirlemis olmasidir. Yerel secimler 29 Mart 2009 tarihinde yapilmistir. Bu tarihe kadar ÝBB.nin davetiyeleri arsivlenerek incelemeye dahil edilmistir. calismada ÝBB.nin davetiyeler araciligiyla 2007-2011 yili stratejik planinda belirledigi hedefler dogrultusunda Ýstanbul.da bulunan universiteler kamu kuruluslari ve sivil toplum kuruluslari gibi toplumsal erk sahiplerine ulasmak icin nasil bir soylem kullandigi arastirilmistir.
  • Master Thesis
    Türkiye Sinemasında Kent ve Kadın Yoksulluğu: Zerre ve Toz Bezi
    (2023) Akan, Ayten; Bayrakdar, Gülümser Deniz; Bayrakdar, Gülümser Deniz
    Yoksulluk bugün bütün coğrafyalarda yaşanılan sorunların başında gelmektedir. Neoliberal politikaların hâkimiyetindeki kapitalist sistemde sanayileşmenin artması, bölgeler arası yaşanılan göçler, özellikle kentlerde meydana gelen nüfus artışı ve buna bağlı olarak istihdamın karşılanamaması, ardından işsizlik ve yoksullaşma ile takip eden bir durum olarak karşımıza çıkmaktadır. Yoksulluğun giderek katmanlaşan yapısı ile toplumun farklı kesimleri üzerinde etkisini gösterdiğini söylemek mümkündür. Kentlerde artan yoksulluk, maruz kaldıkları fırsat eşitsizliği yüzünden kadınlar tarafından daha çok yaşanmaktadır. Kentteki yoksulluk ekonomik bir sorun olmanın yanında sosyal bir problem olduğu için farklı disiplinlerin ilgi alanına girmiş, sinemada da kendisine yer bulmuştur. Yoksulluk temalı filmler geçmişte olduğu gibi günümüz sinemasında da işlenen konulardan biri olmuştur. Her dönem kendi siyasi politik ekseninde değerlendirilen yoksulluk teması, yakın dönem Türkiye sinemasında merkezine kentleri koymuş, kadınların yaşadığı yoksulluğu mesele eden filmlerde işlenmiştir. Bu tezde yakın dönem Türkiye sineması örneklerinden Zerre(Erdem Tepegöz, 2012) ve Toz Bezi(Ahu Öztürk, 2015) filmlerinde işlenen kentteki kadın yoksulluğu temasının temsilleri incelenmiştir. Tezin amacı Türkiye'de yoksulluk konusunun sinemada dönemsel olarak değişimini aktararak, günümüz sinemasında kent ve kadın yoksullaşmasının temsilinin dönüşümünü ortaya koymaktır. Bu tezde ülkenin geçirdiği sosyal ve siyasal değişimlerin ardında yoksulluk ve yoksunluk sarmalında giderek görülmez hale gelen 'zerreleşen' kadın temsilleri analizlerin temelini oluşturacaktır. Diane Pearce'ın (1978) ortaya attığı 'yoksulluğun kadınlaşması' ve Peter Townsend'in (1979) 'göreli yoksulluk' kuramları çerçevesinde, kadınların kentteki yoksulluğunu tartışacağım. Anahtar Sözcükler: Yoksulluk, Kent yoksulluğu, Kadın yoksulluğu, Türkiye sinemasında yoksulluk
  • Master Thesis
    Ergenin "beden"iyle aradığı imkan
    (Kadir Has Üniversitesi, 2013) Bayrakdar, Gülümser Deniz; Bayrakdar, Gülümser Deniz
    Reha Erdem Sineması, Türkiye'de keşfi uzun sürecek bir yolculuğa benziyor. Erdem'in sineması elindeki malzemeyi iyi tanır. Biçimin olanaklarını, karakterin dünyası için harekete geçirir. Reha Erdem filmlerinde, ergenlik süreci, hem geçiş süreci olduğu hem de yetişkinlerin ve iktidarın dünyasıyla uyumsuz olduğu için, gelecek tahayyülleri bakımından bir imkan taşır. Ergenin isyanı, filmin dünyasında, farklı bir dünyanın varlığını da sınar. Tezin amacı, imkanın ne olduğunu ergenin bedeni üzerinden sorarak bu sorunun cevabını aramaktır.
  • Master Thesis
    Gözetleme Kulesin'nden Mustang'e : 'kadınlar Araf'ta!' : Türkiye Sinemasında Oluşan Dişil Dil
    (Kadir Has Üniversitesi, 2017) Şengül, Bensu; Bayrakdar, Gülümser Deniz; Bayraktar, Gülümser Deniz
    in this dissertation i try to answer the following questions: What are the constants for the manufacturing sector of Turkey in the last decade? What are the indicators that are changed within the manufacturing sector? To answer these questions i use Annual industry and Service Statistics dataset years from 2003 to 2014. i do exploratory and descriptive statistical work to analyze the structure of manufacturing sector. i do also use Pavitt Taxonomy a new methodology for Turkish manufacturing sector to categorize economic activity. After that we decomposed the labor productivity into two: the intra-industry productivity and its structural components. My analysis showed that there is no significant change in the structure of Turkish manufacturing sector. The share of low-tech and high-tech sectors were decreased while the share of medium-low-tech was slightly increased according to main indicators such as value added share of employment and investment. Also science-based sectors were decreased according to the same indicators. Another important finding is that the intra-industry labor productivity growth increased significantly between 2004 and 2014 in the manufacturing sector. Yet the static-shift effect (the structural change) was negative within the industry during this period.
  • Master Thesis
    Luis Buñuel Sinemasında Tekrar Eden Temalar
    (Kadir Has Üniversitesi, 2018) Çücük, Emre; Bayrakdar, Gülümser Deniz; Bayraktar, Gülümser Deniz
    Sürrealizmin temelleri iki dünya savaşı arasında 1924 yılında André Breton'un yayınladığı birinci bildirge ile atılmıştır. Akımın yayılmasının etkisiyle farklı sanat dallarına mensup sanatçılar kendilerini sürrealist yöntemlerle ifade etmeye çalışmıştır. Bu sanat dallarından birisi de sinemadır. Bu çalışmada sürrealist sinemanın en ünlü yönetmenlerinden Luis Buñuel'in filmlerine tekrar eden temalar üzerinden yaklaşılmaktadır. Luis Buñuel sinemasında sürrealist tavrını sergileme yöntemlerinden birisi de kullandığı temalardır. İkinci Avangart Döneme denk gelen filmleri; Bir Endülüs Köpeği (1929), Altın Çağ (1930) ile son dönem üç filmi olan Burjuvazinin Gizli Çekiciliği (1972), Özgürlük Ruhu (1974) ve Arzunun o Belirsiz Nesnesi (1977) filmlerinde kötülük, cinsellik, din ve burjuvazi eleştirisi tekrar eden temaları oluşturmaktadır. Buñuel filmlerinde temaları sürrealist öğeler ile kurduğu yapı üzerinden ortaya çıkarmaktadır. Ayrıca temaları oluştururken psikanaliz, felsefe, edebiyat, sosyoloji ve politikadan da esinlenmektedir. Özellikle Sigmund Freud'un psikanaliz teorilerine ve sosyal sorunlarda Karl Marx'ın görüşlerine sıklıkla filmlerinde yer vermektedir. Buñuel filmlerinde sinemanın formal tekniklerini de etkin bir şekilde kullanmaktadır. Özellikle kurgu yapıları ve ses tasarımları filmlerinde sürrealist sinema anlayışını ortaya çıkarmakta önemli faktörlerdir.
  • Master Thesis
    Traversing Epistolarity in Chantal Akerman's Les Rendez-Vous D'anna (1978)
    (Kadir Has Üniversitesi, 2022-02) Sezgin, Gözde; Bayrakdar, Gülümser Deniz; Bayrakdar, Deniz
    In this thesis, I study the films of the Belgian female director Chantal Akerman, with a focus on her 1978 film, Les Rendez-vous d’Anna. As one of the most influential, avantgarde auteurs in European Cinema, Chantal Akerman uses epistolarity (Naficy 2001) as the basis of her narrative, traversing the past and present through dark transitional spaces such as stations, hotel rooms, in scenes of loneliness and isolation, in the mother-daughter relationship, keeping her Jewish and queer identity as the basis of her film. I use qualitative analysis method and analyse the film based on Hamid Naficy’s discussion of epistolarity in An Accented Cinema: Exilic and Diasporic Filmmaking (2001), and other works focusing on the epistolary form (Kauffman 1986) and forms of address (Margulies 1996). Chantal Akerman is doing a mapping of World War II, and she portrays scenes from the traumatic past of Europe and focuses her work on personal stories from the aftermath of World War II. She uses epistolarity as an innovative way in her narrative, which combines the plots through a palimpsestic structure among the characters in the film. The monologues in the film replace the function of letters, while their confessional tone increases the epistolary effect. There are different epistolary media tools in the film and especially the use of telephones and the presence of answering machine within the narration bring this film closer to the telephonic epistles Hamid Naficy mentions (Naficy 2001, 101). The transitional spaces (Naficy 2001) and vehicles existing both in the image and soundtrack layers contribute to the film’s exilic and accented character.
  • Master Thesis
    Bir umut
    (Kadir Has Üniversitesi, 2017) Bayrakdar, Gülümser Deniz; Bayraktar, Gülümser Deniz
    Bu tez calismasinda Bir Umut isimli kisa film cekilmistir. Bir Umut genel olarak dram filmi kategorisine girmekle birlikte “ask” “tesaduf” ve “umut” temalarini da icinde barindirmaktadir. Filmin ana karakteri Umut 20’li yaslarinda bir genctir. Gorme yetisini yavas yavas kaybetmektedir. Agabeyi Cengiz kardesinin bu durumunu abartmakta ve bakimini ustlenmek istemektedir. Film Umut’un komsusu Muzeyyen’e olan saf aski sevdigi kadini hayatinda tutma cabasi ve agabeyiyle olan iliskisini anlatan kurmaca bagimsiz bir kisa filmdir.
  • Book Part
    Turkish Academics in Europe: an Autumn Tale
    (Springer Science and Business Media B.V., 2007) Bayrakdar, D.; Bayrakdar, Gülümser Deniz
    When I was invited to contribute a chapter to this book on the situation of Turkish higher education, I found myself humming “An Englishman in New York”: the writer of the song set out as a poor teacher himself, and probably had to go through much hardship before he ended up as a star in the ‘Big Apple’. Turkish academics, although belonging geographically to the European area, often find themselves viewed and feeling like aliens in the European academic world. In this chapter, I shall try to illustrate the contextual reality in which Turkish academics exist as their country moves along the road towards membership of the European Union. A brief historical overview will help us to schematise a general picture aided by a few facts and figures about Turkey. The chapter will go on to provide further details concerning the present situation and the ongoing debate between the governing Justice and Development Party (AKP), which is rooted in Islamic politics, and the Higher Education Council (YÖK). I will also discuss the new regulations concerning YÖK and higher education in Turkey. Later, I shall concentrate on the reflections of Turkish academics on higher education in Turkey and on YÖK, which, I believe, will cast some light on the title, “Turkish Academics in Europe: Nomads Chasing a European Dream”. © 2007, Springer.
  • Master Thesis
    Borders as Blackholes: Contemporary Migratory Films in Turkey
    (Kadir Has Üniversitesi, 2016) Ayata, Azra; Bayrakdar, Gülümser Deniz; Bayrakdar, Gülümser Deniz
    European Union integration process foresees harmonization of nation-state's migration and asylum systems. In this sense, border controls are strengthened and non-European countries are included in these border regimes. As a candidate country, Turkey's migration and asylum system shows changes. As a result of these policies, new transition spaces, structures and definitions are generated. In accordance with changing socio-political environments; cinema reflects these changes. In this thesis, primarily focusing on Kumun Tadı (Melisa Önel, 2013) and Rıza (Tayfun Pirselimoğlu, 2007), I will examine how these films question produced structures and definitions of migration. In this sense, they offer "critical sites" to those newly established spaces.
  • Editorial
    Refugees and Migrants in Contemporary Film, Art and Media Conclusion (speculative)
    (Amsterdam Univ Press, 2022) Burgoyne, Robert; Bayrakdar, Gülümser Deniz; Bayrakdar, Deniz
    [No Abstract Available]