Çelikpala, Mitat
Loading...
Name Variants
M. Çelikpala
C., Mitat
Çelikpala,M.
Mitat, Celikpala
ÇELIKPALA, MITAT
MITAT ÇELIKPALA
Çelikpala, Mitat
Ç., Mitat
Çelikpala, M.
Çelikpala, MITAT
Mitat Celikpala
Mitat ÇELIKPALA
Celikpala, Mitat
Celikpala,M.
Celikpala,Mitat
Celikpala, M.
M. Celikpala
Mitat Çelikpala
C.,Mitat
Celikpala M.
ÇELIKPALA, Mitat
Çelikpala, Mitat
C., Mitat
Çelikpala,M.
Mitat, Celikpala
ÇELIKPALA, MITAT
MITAT ÇELIKPALA
Çelikpala, Mitat
Ç., Mitat
Çelikpala, M.
Çelikpala, MITAT
Mitat Celikpala
Mitat ÇELIKPALA
Celikpala, Mitat
Celikpala,M.
Celikpala,Mitat
Celikpala, M.
M. Celikpala
Mitat Çelikpala
C.,Mitat
Celikpala M.
ÇELIKPALA, Mitat
Çelikpala, Mitat
Job Title
Prof. Dr.
Email Address
mitat@khas.edu.tr
Main Affiliation
International Relations
Status
Website
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Sustainable Development Goals Report Points
SDG data could not be loaded because of an error. Please refresh the page or try again later.

Scholarly Output
35
Articles
19
Citation Count
88
Supervised Theses
9
22 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 10 of 22
Article Enerji Güvenliği: Nato’nun Yeni Tehdit Algısı(Uluslararası İlişkiler Konseyi Derneği İktisadi İşletmesi, 2014) Çelikpala, Mitat; Çelikpala, Mitat; International RelationsEnerji güvenliği, ana amacı İttifak üyelerini askeri tehditlere karşı savunmak olan NATO’nun öncelikli konu başlıkları arasına ancak son on yılda girebilmiştir. Bu çalışmada, NATO’nun Soğuk Savaş sonrası dönemde düzenlenen zirvelerinde yayınlanan zirve bildirgeleri ve stratejik konseptler ile çeşitli NATO zeminlerinde yapılan tartışmalar ışığında, enerji güvenliğinin NATO için taşıdığı anlam ve önem üzerinde durulmaktadır. NATO’nun enerji güvenliği kavramına yaklaşımı değerlendirilerek, önümüzdeki süreçte enerji güvenliği konusunun NATO çerçevesinde ne yönde şekillenebileceği ortaya konmaya çalışılmaktadır.Master Thesis The Eu's Security Actorness in the South Caucasus Region After the August 2008 War(Kadir Has Üniversitesi, 2018) Tok, Gizem; Çelikpala, Mitat; Çelikpala, Mitat; International RelationsRegionalism has always been in the international era. Regionalism studies has attracted the attention of academics since the end of the Cold War. However, regionalism is divided into two waves as old and new regionalism. The former appeared after the end of World War II (the 1950s) and became influential until 1980s. The latter appeared after end of the Cold War (1980s onwards). There are some distinctions between the two waves of regionalism in terms of the structure, arguments and interest areas. However; there is a transitionary period within them which leads to continuation of mutual characteristics. It is important to evaluate the regionalism approach in historical and world context. After deep evaluation of the regionalism with its two waves; the thesis will explain the Regionalism in the European Union. The new regionalism constitutes the main period which explains the foreign policy relations of the EU with respect to both its internal and external dynamics. The new regionalism approach of the EU provides a coherent framework to understand the EU's neigbourhood policies in the South Caucasus region. This thesis focuses on a specific policy tool and period from the security dimension perspective: The Eastern Partnership Policy and the August 2008 War. The historical background and historical context are taken into consideration in order to analyze the EaP after the end of the August 2008 War.Other Türkiye ve Kafkasya: Reaksiyoner Dış Politikadan Proaktif Ritmik Diplomasiye Geçiş(Uluslararası İlişkiler Konseyi Derneği İktisadi İşletmesi, 2010) Çelikpala, Mitat; Çelikpala, Mitat; International RelationsAğustos 2008 Rus-Gürcü savaşının yarattığı sonuçlar sadece Kafkasları değil, neredeyse tüm küresel dengeleri derinden etkilemiştir. Savaşın başlattığı olaylar zincirinin, son dönemde bölgesel bir güç olarak içinde yer aldığı coğrafyalarda aktif bir dış politika izleme iddiasındaki Türkiye’ye etkisi doğrudandır. Gelişmelere gösterilen tepkiler ve şekillendirilmeye çalışılan “yeni” bakış açısı, çevresinde istikrarı sağlamaya ve sorunlara çözüm üretmeye çalışan bölgesel bir aktör olarak konumlanan Türkiye’nin politikalarının tartışılmasına neden olmuştur. Kafkaslar, “komşularla sıfır sorun”, “sorun değil çözüm üreten ülke” ve “ritmik diplomasi” gibi bir takım yeni söylemlerle, yeni ve etkin bir dış politika çizgisi oluşturmaya çalışan Türkiye’nin, dış politika süreçleri ve etkinliğinin izlenebileceği ilgi çekici örneklerden biri haline gelmiştir. Kafkasya’da yaşanan gelişmelere yönelik olarak Türkiye’nin izlediği politikalar, genel olarak Türk dış politikasının seyrini, hedefl erini ve dış politika yapım süreçlerini anlamada yardımcı olacaktır. Bu çalışma, Türkiye’nin Ağustos 2008 sonrası dönemde Kafkaslarda izlediği dış politikanın kapsamlı bir değerlendirmesini yapmaktadır.Article Citation - WoS: 8Rekabet ve İşbirliği İkileminde Yönünü Arayan Türk-rus İlişkileri(Ahmet Yesevi University, 2015) Çelikpala, Mitat; Çelikpala, Mitat; International RelationsSon dönem Türk-Rus ikili ilişkileri, işbirliği ve stratejik ortaklık söylemleri etrafında tanımlamaktadır. 1990’lı yıllara hâkim olan rekabet söyleminin yerini alan bu yeni bakış açısı, TürkRus ikili ilişkilerinin seyrinde temel bir dönüşüme işaret etmektedir. İki ülkenin ilişkilerini geliştirirken işbirliğinin boyutlanmasını sağlayacak hedef bölgesi olarak, 1990’lı yıllarda rekabetin en yoğun biçimde yaşandığı Avrasya’yı seçmesi ise, Türk Dış Politikasının genel çizgisi ve ikili ilişkilerin seyri açısından, yaşanan dönüşümün farklı bir yönüne işaret etmektedir. Bu çalışmada, Türk-Rus ilişkilerinde yaşanan dönüşümün sebepleri ve sonuçları hem söylem hem de eylem boyutunda ve tarihsel süreç dikkate alınarak sorgulanmakta; bu dönüşümün Türkiye’nin Avrasya söylem ve politikalarına yansımalarının yanı sıra, Türk kamuoyu ile dış politika yapıcılarının rol tasavvurlarında gerçek bir dönüşümün söz konusu olup olmadığına cevaplar aranmaktadır.Doctoral Thesis An Analysis of Turkish Foreign Policy Toward the Turkic World: Identity and Institutionalisation(Kadir Has Üniversitesi, 2022) KOÇOĞLU, LÜTFİ; Çelikpala, Mitat; Celikpala, Mitat; International RelationsThe evolving identity literature pays insufficient attention to interactions among states that share a common or similar identity. As a result, this dissertation prefers to investigate inter-state relations among states that claim a common or similar identity. It reveals states' historical experiences and questions the extent of cooperation and the motivations for collaboration in a single framework. Understanding Turkic identity and its influence on Turkish Foreign Policy, revealing Turkey's and the Turkic World's historical experiences, and questioning the motivation of states in relations between Turkey and the Turkic World, primarily through the Organization of Turkic States, have been chosen as foci in this regard. The Turkic World became of particular interest to international relations and political science researchers at the end of the twentieth century due to its geopolitical and geostrategic location and the potential of its natural resources. As a result, during this period, the quantity of research on the dynamics of the Turkic World and relations between Turkey and the Turkic World founded on common identities, values, and goals increased. This research investigates Turkic identity and its impact on Turkish foreign policy, particularly since the dissolution of the Soviet Union. In this regard, it examines Turkey's foreign policy from Özal's administration in 1989 to the AKP's presidency in 2023. The historical context of Turkish Foreign Policy and the institutional progress in Turkey-Turkic World interactions from the first Turkic-speaking states' summits (Ankara Summit on October 30-31, 1992) to the Organization of Turkic States have been investigated, and the findings presented herein to analyze Turkish Foreign Policy over the last three decades and comprehend the Turkic identity's influence on it.Article Citation - WoS: 12Citation - Scopus: 13Escalating Rivalries and Diverging Interests: Prospects for Stability and Security in the Black Sea Region(Routledge Journals Taylor & Francis Ltd, 2010) Çelikpala, Mitat; Çelikpala, Mitat; International RelationsThe Black Sea region is increasingly becoming a priority on the international agenda. In fact a regional approach is emerging as actors understand that common problems need to be addressed jointly. Nevertheless cooperation efforts are hampered by a number of factors such as uneven economic and political development within and among countries nationalist forces and longstanding animosities between regional players. In this context it is imperative to foster sound policies aimed at strengthening dialogue and cooperation so as to contain and ultimately resolve conflicts with peaceful means. However there is little policy-oriented research on the challenges and opportunities for cooperation in the Black Sea region. This study is primarily devoted to exploring and understanding the security environment and the main threats to security and stability in the Black Sea region.Article Başarısızdevlet-demokratik Model Ülke Sarmalında Gürcistan'ın 20 Yılı(2012) Çelikpala, Mitat; Çelikpala, Mitat; International RelationsGürcistan, bağımsızlığın ilan edildiği 1990’lı yıllardan bu güne zayıf siyasi, ekonomik ve finansal yapısı ile etnik sorunlarıyla sürekli olarak bir başarısız devlet görüntüsü sergiledi. Ülkede güçlü, demokratik ve kapsayıcı bir siyasi liderin çıkmaması, etkin muhalefetin oluşamaması birçok sorunlara yol açtı. Gürcistan’ın kısa vadeli geleceği, 2012’de yapılacak parlamento seçimleriyle nasıl bir parlamento oluşacağı ve 2013’te yapılacak başkanlık seçimlerinin nasıl seyredeceği konusuna bağlıdır. Seçimlerden sonra yürürlüğe girecek anayasa değişikliklerinin nasıl bir düzen oluşturacağı, Saakaşvili’nin siyasi tavrı ve geleceği, Gürcistan’ın ana gündemini belirleyecektir. Gürcistan’ın en büyük sorunu, Saakaşvili’nin karşısına 2003–2004 dönemindeki gibi etkili ve güçlü bir yeni Saakaşvili’nin çıkmamış olmasıdır. Saakaşvili’nin Rusya’dakine benzer bir “Putin-Medvedev” senaryosunu mu tercih edeceği yoksa farklı ve demokratik bir yol mu izleyeceği henüz belirsizliğini korumaktadır.Master Thesis Türkiye'nin Yeni Dış Politika Anlayışı Ekseninde Türkiye-ermenistan Yakınlaşması(Kadir Has Üniversitesi, 2013) Bozkurt, Mahmut Yılmaz; Çelikpala, Mitat; Çelikpala, Mitat; International RelationsErmenistan, özellikle Ağustos 2008 Rusya-Gürcistan Savaşı sonrası Türkiye'nin "yeni" dış politikasında belirgin bir yer edinmeye başlamıştır. Söz konusu ülke ile sınırları kapalı durumda olan Türkiye, bağımsızlıktan bu yana aradan geçen yaklaşık 20 yıllık bir süre zarfında Ermenistan ile diplomatik ilişki geliştirememiştir. Bu çalışma, modern Türk ve Ermeni ilişkilerinin değerlendirilmesini amaçlamaktadır. Bu tarihsel anlatımda 2009 yılında taraflarca imzalanan protokoller sürecine odaklanılmış, Türk Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu'nun "yeni" dış politika yaklaşımı çerçevesinde iki ülke arasındaki normalleşme girişimi ele alınmıştır.Master Thesis Türkiye Ermenistan İlişkilerinde Normalleşme Denemeleri(Kadir Has Üniversitesi, 2012) Büyükkiraz, Mustafa; Çelikpala, Mitat; Çelikpala, Mitat; International RelationsPetrosyan döneminde Türkiye-Ermenistan ikili ilişkilerinin gelişememesinde Ermenistan ile Azerbaycan arasında yaşanan sorunların belirleyici etkisi bulunmaktadır. Koçaryan dönemi ise Petrosyan'ın uzlaşma yanlısı politikaların aksine sert ve uzlaşmaz bir çizginin izlendiği dönemdir. Koçaryan, Petrosyan'ın Türkiye ile Ermenistan arasındaki ilişkileri geliştirme gayretine karşı çıkmış ve siyaseti ?taviz siyaseti? olarak yorumlamıştır. Sarkisyan'ın iktidara gelişi ve Ermenistan'ın karşı karşıya kaldığı iç sorunlar, Rusya-Gürcistan Savaşı'nın yarattığı olumsuz etki, AKP iktidarının dış politik yaklaşımı normalleşme sürecini başlatan parametreler olarak görülmektedir.Kapalı kapılar ardında yapılan görüşmelerle beraber ilişkilerin iyileşmesi adına atılan en büyük adım Ermenistan Devlet Başkanı Sarkisyan'ın Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ü 6 Eylül 2008'de Türkiye-Ermenistan milli futbol takımları arasındaki maça daveti ve Gül'ün davete icabetiyle ?futbol diplomasisi? olarak adlandırılan sürecin başlaması olmuştu. Tarafların 22 Nisan 2009'da yaptıkları ?ikili ilişkilerin normalleşmesini sağlayacak bir ?yol haritası? üzerinde mutabık kalındığı yönündeki açıklamalarıyla yeni bir boyut kazanmıştır.Protokoller, iki ülke kamuoyuna hakim olan tartışmalara Ermeni diasporasının ve Azerbaycan'ın tepkilerine rağmen Türkiye ve Ermenistan Dışişleri bakanları tarafından 10 Ekim 2009'da İsviçre'nin Zurih kentinde imzalandı. Protokollerin imzalanması sonrasındaki ilk olumsuz tepki Erivan'dan geldi. Ermenistan Anayasa Mahkemesi'nin gerekçeli kararı, normalleşmeyi ve protokollerini onaylanmasını tartışma konusu haline getirdi. Süreç, Ermenistan'ın 22 nisan 2010'da protokollerin askıya alındığı açıklamasıyla tıkandı.AB ile tam üyelik mütarekeleri yapan, bölgesinde barış diplomasisi uygulayarak liderlik rolünü üstlenmek isteyen Türkiye açısından, sınır komşusu bir ülke ile diplomatik ilişkilerin bulunmaması bölgesel güç olma ve bölgesel sorunlara çözüm bulmak politikasıyla çelişmektedir. İki ülke arasındaki ilişkilerin normalleşmesi konusunun bir iç politik malzemesi haline gelmesi ise kapsamlı bir çözüm ortamının yaratılmasını engellemektedir.Türkiye'nin son dönemde yürüttüğü ?komşularla sıfır sorun? ve bölgesel sorunlara bölgesel çözüm üretme? yaklaşımının bu konuda etkili olmadığı görülmektedir. Türkiye'nin iç dengeler ve dış ilişkileri burada sınırlayıcı konulardır. Diğer taraftan Ermenistan'ın uluslararası hukuk kurallarını çiğneyerek Azerbaycan'ın beşte birini işgal altında tutması, soykırım iddiaları, Türkiye'nin toprak bütünlüğünü tanımama ve toprak talepleri gibi konu başlıkları ilişkilerin normalleşmesinin önündeki engellerdir. İki ülke arasındaki sorunların çözümünde günlük, tepkisel politikaların yerine hedefleri ve araçları belli, uzun soluklu projeler uygulanması gereklidir. Bu projeler resmi ve sivil toplum kuruluşlarının ortaklaşa yürütmesi gereken çalışmalar olmalıdır.Article Turkey and the Caucasus: Transition From Reactive Foreign Policy To Proactive Rhythmic Diplomacy [türkiye Ve Kafkasya: Reaksiyoner Dip Politikadan Proaktif Ritmik Diplomasiye Geçiş](International Relations Council of Turkey, 2010) Çelikpala, Mitat; Çelikpala, Mitat; International RelationsThe consequences of the August 2008 Russian-Georgian War have deeply infl uenced not only the Caucasus but overall global stability as well. Turkey as a regional actor which claims to follow active diplomacy in her region has also been directly aff ected. Currently Turkey has positioned itself as a regional actor with a 'new' political perspective and has responded to developments in order to give the events shape and to ensure stability in the region. This attitude has caused controversies. The Caucasus became an interesting example to monitor Turkish foreign policy implementations with mottos such as 'zero problems with neighbors' 'problem-solving country' and 'rhythmic diplomacy.' Turkey's policies and reactions to developments taking place in the Caucasus will help us to analyze and understand foreign policy objectives policy-making processes and the overall course of Turkish foreign policy. This study makes a comprehensive assessment of Turkey's foreign policy in the Caucasus before and after August 2008.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »