Günsür Yüceil, Zeynep Sirel

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Zeynep Sirel GÜNSÜR YÜCEIL
Günsür Yüceil, Z. S.
Günsür Yüceil,Z.S.
Gunsur Yuceil,Z.S.
Günsür Yüceil, ZEYNEP SIREL
Günsür Yüceil, Zeynep Sirel
GÜNSÜR YÜCEIL, Zeynep Sirel
Z. Günsür Yüceil
Z. S. Günsür Yüceil
Gunsur Yuceil, Zeynep Sirel
ZEYNEP SIREL GÜNSÜR YÜCEIL
GÜNSÜR YÜCEIL, ZEYNEP SIREL
G., Zeynep Sirel
Gunsur Yuceil,Zeynep Sirel
Zeynep Sirel Günsür Yüceil
Zeynep Sirel, Gunsur Yuceil
G.,Zeynep Sirel
Günsür Yüceil, Z.
Yüceil, Zeynep Sirel Günsür
Yüceil, Zeynep Günsür
Gunsur, Yuceil Zeynep
gunsur yuceil, zeynep sirel
Günsür Yüceil, Zeynep
Günsur, Zeynep
Yüceil, Zeynep Günsür
Job Title
Doç. Dr.
Email Address
zeynep.gunsur@khas.edu.tr
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

24

Articles

0

Citation Count

0

Supervised Theses

23

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 10 of 24
  • Master Thesis
    20.yy. Öncü Tiyatro Çalışmalarında Ezoterik Etkiler
    (Kadir Has Üniversitesi, 2013) Kardes, Mert Canan; Günsür Yüceil, Zeynep Sirel; Yüceil, Zeynep Sirel Günsür
    Bu çalışmada öncelikle ezoterik örgütlenmelerin tanımları ve inisiyasyon süreçleri ortaya konmaya çalışılacak, ardından 19. yüzyıl itibariyle filizlenmeye başlayan avangard tiyatro kuramları temel alınarak 20. yüzyıl öncü tiyatro kuramları ve yöntemleri ve bu alandaki ezoterik etkiler incelenecektir.
  • Master Thesis
    İstanbul'da Geleneğini Oluşturmuş Okul Tiyatrolarının Alternatif Tiyatro Alanında Var Olması
    (Kadir Has Üniversitesi, 2015) Bayduz, Özge Ayşegül; Günsür Yüceil, Zeynep Sirel; Günsür Yüceil, Zeynep Sirel
    İstanbul'daki alternatif tiyatro alanının incelendiği bu çalışmada, alternatif tiyatro kavramı sadece "ana-akım" ya da "mekan" olarak ele alınmamıştır. Tez boyunca alternatif tiyatro tanımı, aynı zamanda alternatif bir tiyatro eğitimi de sağlayan üniversite ve liselerin tiyatro kulüplerini de kapsamaktadır. İstanbul'da konumlanan pek çok alternatif tiyatro topluluğu, temelini yine bu okul tiyatro kulüplerinden almıştır. Araştırma sürecinde bir taraftan eğitimde dramanın gerekliliği ve tiyatro alanına katkısı araştırılırken fdiğer bir taraftan da alternatif tiyatro alanında yer alan okul tiyatrolarının ortak özellikleri incelenmiştir.
  • Editorial
    An Obscure Performance in Life and Education
    (Cambrıdge Univ Press, 2019) Yüceil, Zeynep Günsür; Günsür Yüceil, Zeynep Sirel
    [Abstract Not Available]
  • Master Thesis
    Günümüz Tiyatrosunda Hikaye Anlatıcılığı ve Farklı Anlatı Temsilleri Üzerine Bir İnceleme
    (Kadir Has Üniversitesi, 2018) Pilavcı, Gizem; Günsür Yüceil, Zeynep Sirel; Günsür Yüceil, Zeynep
    Bu calisma tiyatroda hikaye anlaticisinin varligini yonetmenin konumu uzerinden arastirmaktadir. Buna bagli olarak oncelikle hikaye anlatma eylemi ve insanin hikaye anlatma yetenegi uzerinde durulmustur. ?nsanin bir hikaye anlatabilme ve anlatilan bir hikayeyi dinleyerek ogrenebilme yeteneginin kendi gelisimine ve birbiri ile iletisimine nasil etki ettigi incelenmistir. Bu etkinin kavramsal ve kulturel karsiligi arastirilmistir. Buna bagli olarak hikaye anlaticisinin gecmisten gunumuze gelen anlami ve kaynagi uzerinde durulmustur. Daha sonra hikaye anlaticiliginin bugunku kavranisi incelenmistir. Hikaye anlaticisinin guncel varlik bicimleri bu bicimlerin uretilme ve kullanilma sekilleri uzerinde durularak hikaye anlaticiliginin bugunun tiyatro yapisi icerisinde hem icracilari hem de seyircisi icin hangi farkli anlamlara gelebildigi sorgulanmistir. calismanin bir sonraki asamasinda temsile kaynaklik eden dramatik metinler ve anlati metinleri icerisindeki ortaklasan ve ayrisan yapisal unsurlar ele alinmistir.Bir temsilin uretilmesindeki dramatik ve anlatisal araclarin ayristirilabilmesi icin metinlerin yapisal unsurlari ve zaman-mekan iliskileri arasindaki farkliliklar one cikarilmistir. Devaminda hikaye anlaticiligini bir sahneleme yontemi olarak calismalarina dahil eden tiyatro kuramlari ve sahneleme bicimleri analiz edilerek anlati temsillerinin hangi farkli bicimlerde kurgulandigi arastirilmistir. Bu noktada epik tiyatro ve epik anlatim calismanin alanina dahil edilmistir. Anlati temsillerinin kurgulanisinda gelistirilen farkli yontem ve teknikler anlatinin adaptasyonu ve zaman mekan ses ve ritm ile kurdugu iliski uzerinden sorgulanmistir. Bu iliskiler butununun temsil icerisindeki karsiligini anlayabilmek icin iki farkli ornekleme uzerinden inceleme ve degerlendirme yapilmistir. orneklenen temsiller yine anlatinin adaptasyonu zamani mekani sesi ve ritmi ile one cikan yapisal unsurlari acisindan degerlendirilmistir.Tum bu bilgilerin isiginda hikaye anlaticisinin gunumuz temsil bicimleri icerisindeki konumu ve yonetmenin bir hikaye anlaticiligi temsili uretebilmek icin onemsemesi gereken noktalar aciga cikarilmistir.
  • Master Thesis
    Oyunculukta Duyu Belleği Çalışmalarının Sinirbilimin Bulguları Işığında Yeniden Değerlendirilmesi
    (Kadir Has Üniversitesi, 2022) MADAK YEŞİLAY, KÜBRA; Günsür Yüceil, Zeynep Sirel; gunsur yuceil, zeynep sirel
    Konstantin Stanislavski’nin oyuncu eğitiminin ve performansının sistematik egzersizlerle ‘içsel’ ve ‘dışsal’ olarak çalışılmasını amaçlayan ‘sistem’, tiyatro anlayışına ve ilkelerine gerçekçi bir yaklaşım getirmiştir. ‘Duyu belleği’ çalışmaları, ‘sistem’in bilimsel temellere dayanarak oluşturulmuş bir unsurudur. Lee Strasberg’in meydana getirdiği Metot Oyunculuğu ise ‘duyu belleği’ çalışmalarını temel alarak Stanislavski ‘sistem’inin devamı niteliğinde bir yöntemdir. Bu iki oyunculuk kuramcısı, uygulayıcısı ve oyunculuk yöntemi araştırmacısının birbirleriyle etkileşimleri başta Amerika ve Avrupa olmak üzere dünyanın pek çok yerinde oyunculuk yaklaşımı anlamında önemli bir değişime sebep olmuştur. Bu tez, dayanağını bilimden alan bu yöntemlerdeki ‘duyu belleği’ çalışmalarının çağdaş sinirbilim araştırmalarının insan beyni, zihni ve doğasına ilişkin son bulguları ışığında, incelenmesini amaçlamaktadır.
  • Master Thesis
    Dramatik Yazın Tarihinde Monolog'un Dönüşümü ve Bernard Markie Koltes Tiyatrosundaki İşlevi
    (Kadir Has Üniversitesi, 2012) Aydogan, İlknur; Günsür Yüceil, Zeynep Sirel; Günsur, Zeynep
    Monologlar dramatik yazin tarihinde onemli bir yer edinmistir. Bu calismada monolog ilk bastaki kurulumdan postmodern doneme gelene kadar gecirdigi donusumve islev incelendi. calismanin donemsel basliklari Antik Yunan Shakespeare ozelinde Ronesans on dokuzuncu yuzyil ve gercekciler ve postmodern metinler olarak belirlendi. Son bolumunde ise oyunlarinda monolog konvansiyonunun kilit bir gorev edindindigi Bernard Marie Koltés tiyatrosuna yakin bir bakis sunuldu. Secilen oyunlar monologu inceleme imkânlarindan dolayi Roberto Zucco (1989) Sallinger (1977) Bati Rihtimi (1985) ve cole Geri Donus (1988) oyunlari oldu.
  • Master Thesis
    Filiz Adlı Kısa Filmin Yaratım Sürecinin, Yönetmen ve Hikaye Anlatıcı Kimliği Üzerinden Deneyimlenmesi
    (Kadir Has Üniversitesi, 2018) Turan, Azize Cansu; Günsür Yüceil, Zeynep Sirel; Günsür Yüceil, Zeynep
    Bu tez ilk aşamada, kendi kısa filmini hem yazıp hem çekmek isteyen yönetmenin; anlatacağı hikayenin ana fikrinin belirlemesinden, filmin senaryosunun sonuçlandırılması arasındaki deneyim sürecini ele almaktadır. Tez boyunca tercih edilen çalışma yöntemleri; yönetmen tarafından filmin bütünü ve bu bütünlüğü oluşturan küçük parçaları üzerine yapılan tercihler ve kısa filmin ilkeleri çerçevesinde şekillenerek oluşturulmuştur. Daha sonra bu tercihler, filmin senaryosunu yazabilmek, mizansenini yaratabilmek, filmi kavramsal boyutta ele alabilmek ve sette uygulayabilmek amacıyla analiz edilmiştir. Çalışma, kişisel gözlem ve deneyimler barındıran bir içeriğe sahip olduğundan dolayı; izlenilen yollara ve bulgulara, kesin ve doğru sonuçlar olarak bakılmamalı bunun kişisel bir yaratma süreci deneyimi olduğu göz önünde tutulmalıdır. Film ve seyirci arasında oluşan güçlü bağı kurabilme hayali ile çıkılan bu yolda; yönetmen, kurulan bu güçlü bağın anlamını hikayenin yaratım sürecinde keşfedebileceğine inanmaktadır.
  • Master Thesis
    Samuel Beckett'in Tiyatro Oyunlarında Fiziksel Kısıtlanmışlık Üzerinden Performatif Unsurların İncelenmesi
    (Kadir Has Üniversitesi, 2013) Bilgil, Serpil; Günsür Yüceil, Zeynep Sirel; Günsür Yüceil, Zeynep
    Bu tez, 20.yüzyılda modernizm ve postmodernizm dönemlerinin tiyatro sanatına olan biçimsel etkileri bağlamında Samuel Beckett’in tiyatrosunu ve tiyatro oyunlarında yarattığı fiziksel kısıtlanmışlık ve indirgeme üzerinden, öykü, dil, zaman, hareket ve inandırıcılık başlıkları altında performatif unsurların incelenmesini amaçlamaktadır.
  • Master Thesis
    Feldenkrais Metodunun Meisner Oyunculuk Metodu Kapsamında Oyuncunun Dinleme ve Eyleme Kapasitesi Üzerine Etkisi /
    (Kadir Has Üniversitesi, 2019) Dilekli, Burçak; Günsür Yüceil, Zeynep Sirel; Yüceil, Zeynep Sirel Günsür
    Bu çalışmada, Feldenkrais Metodunun Meisner Oyunculuk Metodu kapsamında "oyuncunun dinleme ve eyleme kapasitesi" üzerindeki etkisi araştırılmıştır. İki metot arasındaki bağıntı tartışılmış ve Meisner Metodu egzersizleri sırasında Feldenkrais Metodu'nun oyuncuyu nasıl destekleyebileceğinin olasılıkları analiz edilmiştir. Moshe Feldenkrais'ın Hareket Yoluyla Farkındalık derslerine katılan ve katılmayan oyuncuların Meisner Oyunculuk Metodu egzersizleri sırasındaki performansları, oyuncuların dinleme ve eyleme performansları açısından ele alınmıştır. Bu bağlamda, oyuncuların değerlendirmeleri, kişisel gözlem notlarımla bir araya getirilip detaylandırılmıştır.
  • Master Thesis
    Lee Strasberg ve Davıd Mamet’in Oyunculuk Yaklaşımlarında “sihirli Eğer” Çalışması
    (Kadir Has Üniversitesi, 2018) Afşar, Tufan; Günsür Yüceil, Zeynep Sirel; Günsür Yüceil, Zeynep
    Bu çalışmada Konstantin Stanislavski’nin oyunculuk yaklaşımı olan Sistem’i eleştirerek, temelinde yine de onun bakış açısını barındırıp ondan iki farklı uca ilerlemiş olan Lee Strasberg ve David Mamet’in oyunculuk yaklaşımlarında önemli bir yere sahip olan “sihirli eğer” çalışması ele alınmıştır. İki yaklaşımın da Sistem’den aldığı çalışmanın uygulanmasında yaptığı değişiklikler ve bunlarla yöntemlerin hedefledikleri incelenmiştir. Çalışmanın Strasberg ve Mamet versiyonlarının oyuncu tarafından kullanımı, oyuncuda ve seyircide oluşabilecek benzerlikler ve farklılıklar uygulama yapılarak deneyimlenmiş, sonuçları aktarılmıştır. Araştırma hakkında pek çok kaynak bulunan Metot ile çok az kaynak bulunan Mamet’in yaklaşımlarındaki “sihirli eğer” çalışması üzerinde daha önce bilimsel bir çalışma yapılmadığı için akademik alana pratik bir katkı sağlamayı hedeflemiştir.