Günsür Yüceil, Zeynep Sirel

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Zeynep Sirel GÜNSÜR YÜCEIL
Günsür Yüceil, Z. S.
Günsür Yüceil,Z.S.
Gunsur Yuceil,Z.S.
Günsür Yüceil, ZEYNEP SIREL
Günsür Yüceil, Zeynep Sirel
GÜNSÜR YÜCEIL, Zeynep Sirel
Z. Günsür Yüceil
Z. S. Günsür Yüceil
Gunsur Yuceil, Zeynep Sirel
ZEYNEP SIREL GÜNSÜR YÜCEIL
GÜNSÜR YÜCEIL, ZEYNEP SIREL
G., Zeynep Sirel
Gunsur Yuceil,Zeynep Sirel
Zeynep Sirel Günsür Yüceil
Zeynep Sirel, Gunsur Yuceil
G.,Zeynep Sirel
Günsür Yüceil, Z.
Yüceil, Zeynep Sirel Günsür
Yüceil, Zeynep Günsür
Gunsur, Yuceil Zeynep
gunsur yuceil, zeynep sirel
Günsür Yüceil, Zeynep
Günsur, Zeynep
Yüceil, Zeynep Günsür
Job Title
Doç. Dr.
Email Address
zeynep.gunsur@khas.edu.tr
Main Affiliation
Architecture
Status
Website
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID

Sustainable Development Goals Report Points

SDG data could not be loaded because of an error. Please refresh the page or try again later.
Scholarly Output

25

Articles

0

Citation Count

0

Supervised Theses

24

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 10 of 25
  • Master Thesis
    İstanbul'da Geleneğini Oluşturmuş Okul Tiyatrolarının Alternatif Tiyatro Alanında Var Olması
    (Kadir Has Üniversitesi, 2015) Bayduz, Özge Ayşegül; Günsür Yüceil, Zeynep Sirel; Günsür Yüceil, Zeynep Sirel; Architecture
    İstanbul'daki alternatif tiyatro alanının incelendiği bu çalışmada, alternatif tiyatro kavramı sadece "ana-akım" ya da "mekan" olarak ele alınmamıştır. Tez boyunca alternatif tiyatro tanımı, aynı zamanda alternatif bir tiyatro eğitimi de sağlayan üniversite ve liselerin tiyatro kulüplerini de kapsamaktadır. İstanbul'da konumlanan pek çok alternatif tiyatro topluluğu, temelini yine bu okul tiyatro kulüplerinden almıştır. Araştırma sürecinde bir taraftan eğitimde dramanın gerekliliği ve tiyatro alanına katkısı araştırılırken fdiğer bir taraftan da alternatif tiyatro alanında yer alan okul tiyatrolarının ortak özellikleri incelenmiştir.
  • Master Thesis
    Günümüz Tiyatrosunda Hikaye Anlatıcılığı ve Farklı Anlatı Temsilleri Üzerine Bir İnceleme
    (Kadir Has Üniversitesi, 2018) Pilavcı, Gizem; Günsür Yüceil, Zeynep Sirel; Günsür Yüceil, Zeynep; Architecture
    Bu calisma tiyatroda hikaye anlaticisinin varligini yonetmenin konumu uzerinden arastirmaktadir. Buna bagli olarak oncelikle hikaye anlatma eylemi ve insanin hikaye anlatma yetenegi uzerinde durulmustur. ?nsanin bir hikaye anlatabilme ve anlatilan bir hikayeyi dinleyerek ogrenebilme yeteneginin kendi gelisimine ve birbiri ile iletisimine nasil etki ettigi incelenmistir. Bu etkinin kavramsal ve kulturel karsiligi arastirilmistir. Buna bagli olarak hikaye anlaticisinin gecmisten gunumuze gelen anlami ve kaynagi uzerinde durulmustur. Daha sonra hikaye anlaticiliginin bugunku kavranisi incelenmistir. Hikaye anlaticisinin guncel varlik bicimleri bu bicimlerin uretilme ve kullanilma sekilleri uzerinde durularak hikaye anlaticiliginin bugunun tiyatro yapisi icerisinde hem icracilari hem de seyircisi icin hangi farkli anlamlara gelebildigi sorgulanmistir. calismanin bir sonraki asamasinda temsile kaynaklik eden dramatik metinler ve anlati metinleri icerisindeki ortaklasan ve ayrisan yapisal unsurlar ele alinmistir.Bir temsilin uretilmesindeki dramatik ve anlatisal araclarin ayristirilabilmesi icin metinlerin yapisal unsurlari ve zaman-mekan iliskileri arasindaki farkliliklar one cikarilmistir. Devaminda hikaye anlaticiligini bir sahneleme yontemi olarak calismalarina dahil eden tiyatro kuramlari ve sahneleme bicimleri analiz edilerek anlati temsillerinin hangi farkli bicimlerde kurgulandigi arastirilmistir. Bu noktada epik tiyatro ve epik anlatim calismanin alanina dahil edilmistir. Anlati temsillerinin kurgulanisinda gelistirilen farkli yontem ve teknikler anlatinin adaptasyonu ve zaman mekan ses ve ritm ile kurdugu iliski uzerinden sorgulanmistir. Bu iliskiler butununun temsil icerisindeki karsiligini anlayabilmek icin iki farkli ornekleme uzerinden inceleme ve degerlendirme yapilmistir. orneklenen temsiller yine anlatinin adaptasyonu zamani mekani sesi ve ritmi ile one cikan yapisal unsurlari acisindan degerlendirilmistir.Tum bu bilgilerin isiginda hikaye anlaticisinin gunumuz temsil bicimleri icerisindeki konumu ve yonetmenin bir hikaye anlaticiligi temsili uretebilmek icin onemsemesi gereken noktalar aciga cikarilmistir.
  • Editorial
    Citation - WoS: 0
    An Obscure Performance in Life and Education
    (Cambrıdge Univ Press, 2019) Yüceil, Zeynep Günsür; Günsür Yüceil, Zeynep Sirel; Architecture
    [Abstract Not Available]
  • Master Thesis
    Oyunculukta Duyu Belleği Çalışmalarının Sinirbilimin Bulguları Işığında Yeniden Değerlendirilmesi
    (Kadir Has Üniversitesi, 2022) MADAK YEŞİLAY, KÜBRA; Günsür Yüceil, Zeynep Sirel; gunsur yuceil, zeynep sirel; Architecture
    Konstantin Stanislavski’nin oyuncu eğitiminin ve performansının sistematik egzersizlerle ‘içsel’ ve ‘dışsal’ olarak çalışılmasını amaçlayan ‘sistem’, tiyatro anlayışına ve ilkelerine gerçekçi bir yaklaşım getirmiştir. ‘Duyu belleği’ çalışmaları, ‘sistem’in bilimsel temellere dayanarak oluşturulmuş bir unsurudur. Lee Strasberg’in meydana getirdiği Metot Oyunculuğu ise ‘duyu belleği’ çalışmalarını temel alarak Stanislavski ‘sistem’inin devamı niteliğinde bir yöntemdir. Bu iki oyunculuk kuramcısı, uygulayıcısı ve oyunculuk yöntemi araştırmacısının birbirleriyle etkileşimleri başta Amerika ve Avrupa olmak üzere dünyanın pek çok yerinde oyunculuk yaklaşımı anlamında önemli bir değişime sebep olmuştur. Bu tez, dayanağını bilimden alan bu yöntemlerdeki ‘duyu belleği’ çalışmalarının çağdaş sinirbilim araştırmalarının insan beyni, zihni ve doğasına ilişkin son bulguları ışığında, incelenmesini amaçlamaktadır.
  • Master Thesis
    Çağdaş Oyunculuk Çalışmalarında Somatik Uygulamalar Vasıtasıyla Engelsiz Bir Beden Dramaturjisi İnşa Etmek
    (Kadir Has Üniversitesi, 2023) Bacanak Şahin, Burcu; Günsür Yüceil, Zeynep Sirel; gunsur yuceil, zeynep sirel; Architecture
    Çağdaş tiyatronun yirminci yüzyılın ikinci yarısından itibaren postdramatik olarak adlandırılan bir yaklaşıma doğru evrilmesiyle birlikte tiyatronun diğer tüm unsurlarında olduğu gibi oyunculuk alanında da yaratıcı olasılıkların sınırsız şekilde deneyimlendiği bir döneme girilmiştir. Metnin ve yazarın boyunduruğundan kurtulan oyuncu bedeni, karakterin temsilcisi olmanın ötesine geçerek doğrudan kendisini sunmasını, şimdi ve burada mevcut olmasını sağlayan, yaratıcı bir bedenleşmiş deneyime kendisini açmaya başlamıştır. Bununla birlikte, çağdaş oyunculuk yaklaşımlarının gündelik-dışı davranışa yaptıkları vurguya paralel olarak farklı özelliklere sahip bedenlerin kendi sınırları ve kısıtlılıkları içerisinde oyunculuğu deneyimlemesi mümkün hâle gelmiştir. Engelli olarak adlandırılan bedenlerin gündelik hayatın içindeki eşitsizliklerden kaynaklı olarak sürekli gündeliği aşan bir performans göstermesi gerektiği düşünüldüğünde, oyuncu olarak bu postdramatik yeni oyunculuk paradigmasına doğal olarak yatkın oldukları görülmektedir. Beden/zihin birliğine dayanan ve –“engelli” olsun veya olmasın- herkesin kendi bedensel çalışmasını özgün ve özgür bir keşif alanına dönüştürebileceğini iddia eden somatik uygulamaların oyunculuk çalışmalarına dâhil edilmesiyle engelleri aşmanın ötesinde bizzat engel fikrinin kendisini ortadan kaldırmak mümkündür.
  • Master Thesis
    Büyülü Gerçekçilik Akımının Edebiyattan Tiyatro Uyarlanması: Yüzyıllık Yalnızlık Romanından Esinlenerek Yazılan 100 Oyununu Reji Denemesi
    (Kadir Has Üniversitesi, 2013) Önder, Şenol; Günsür Yüceil, Zeynep Sirel; Yüceil, Zeynep Günsür; Architecture
    Film ve Drama Bölümü Yüksek Lisans Programında yönetmenlik eğitimi gören Şenol Önder tarafından romanda Büyülü Gerçekçilik akımının tiyatroya uyarlanması ele alınıp, Yüzyıllık Yalnızlık Romanından esinlenerek yazılan ?100? oyunun reji denemesi yapılmıştır. Performansa ve araştırmaya dayalı bu tez, süreç analizi, Büyülü Gerçekçilik akımın tüm ana hatlarını anlatmakla beraber, bu akımın öncülerinden Gabriel García Márquez?in ve Yüzyıllık Yalnızlık Romanının detaylı incelenmesini yapıp, bu romandan esinlenerek yazılan ?100? oyunun reji aşamasında, Büyülü Gerçekçilik akımının, oyunun dramaturgisi ve sahnelenmesinde nasıl etkin olduğunu anlatmıştır. Tez, oyunun sahnelenmesi ve Büyülü Gerçekçiliğin rejiye etkisi üzerine kuruludur.
  • Master Thesis
    Ingmar Bergman'ın Persona Filminden Hareketle 'susan Anlatıcı' Modeli Önerisi ve Bu Model Kullanılarak Yazılacak Yeni Çalışmalar için Olanakların Araştırılması
    (Kadir Has Üniversitesi, 2016) Koçak, Can; Günsür Yüceil, Zeynep Sirel; Günsür Yüceil, Zeynep; Architecture
    Bu tez ingmar Bergman'in Persona filmi uzerinden bir “susan anlatici” modelinin onerilmesi ve bu modelin yeni calismalara kaynaklik edecek potansiyelinin kesfedilmesi amaciyla yazilmistir. Persona'daki iki karakter arasindaki diyalektige ve karakterlerin seyirciyle kurdugu iliskiye odaklanilmis hikâyenin karakterlerden birinin susmasiyla aktariliyor olmasi fikrinden hareket edilmistir. Onun susmasi konusan karakterin konusmasinin niteligini degistirmekte ve onu ifsaya suruklemektedir. Kimliklerinin ic ice gecmesi anlatani ve aktarani iyice belirsizlestirmekte konusan karakterin sozunun susan karakterin sozu haline gelmesiyle susan karakter de susan anlaticiya donusmektedir. Susan anlatici modelinin kuramsal altyapisi olusturulduktan sonra bu modelin yeni calismalarda nasil kullanilabilecegi bugun susmanin felsefi gerekceleriyle birlikte arastirilmistir. Boylelikle karakterin susarak anlati icindeki mevcudiyetini surdurmesi ve seyirciyle iletisimine devam edebilmesi icin oneriler getirilmesi amaclanmistir.
  • Master Thesis
    Filiz Adlı Kısa Filmin Yaratım Sürecinin, Yönetmen ve Hikaye Anlatıcı Kimliği Üzerinden Deneyimlenmesi
    (Kadir Has Üniversitesi, 2018) Turan, Azize Cansu; Günsür Yüceil, Zeynep Sirel; Günsür Yüceil, Zeynep; Architecture
    Bu tez ilk aşamada, kendi kısa filmini hem yazıp hem çekmek isteyen yönetmenin; anlatacağı hikayenin ana fikrinin belirlemesinden, filmin senaryosunun sonuçlandırılması arasındaki deneyim sürecini ele almaktadır. Tez boyunca tercih edilen çalışma yöntemleri; yönetmen tarafından filmin bütünü ve bu bütünlüğü oluşturan küçük parçaları üzerine yapılan tercihler ve kısa filmin ilkeleri çerçevesinde şekillenerek oluşturulmuştur. Daha sonra bu tercihler, filmin senaryosunu yazabilmek, mizansenini yaratabilmek, filmi kavramsal boyutta ele alabilmek ve sette uygulayabilmek amacıyla analiz edilmiştir. Çalışma, kişisel gözlem ve deneyimler barındıran bir içeriğe sahip olduğundan dolayı; izlenilen yollara ve bulgulara, kesin ve doğru sonuçlar olarak bakılmamalı bunun kişisel bir yaratma süreci deneyimi olduğu göz önünde tutulmalıdır. Film ve seyirci arasında oluşan güçlü bağı kurabilme hayali ile çıkılan bu yolda; yönetmen, kurulan bu güçlü bağın anlamını hikayenin yaratım sürecinde keşfedebileceğine inanmaktadır.
  • Master Thesis
    Samuel Beckett'in Tiyatro Oyunlarında Fiziksel Kısıtlanmışlık Üzerinden Performatif Unsurların İncelenmesi
    (Kadir Has Üniversitesi, 2013) Bilgil, Serpil; Günsür Yüceil, Zeynep Sirel; Günsür Yüceil, Zeynep; Architecture
    Bu tez, 20.yüzyılda modernizm ve postmodernizm dönemlerinin tiyatro sanatına olan biçimsel etkileri bağlamında Samuel Beckett’in tiyatrosunu ve tiyatro oyunlarında yarattığı fiziksel kısıtlanmışlık ve indirgeme üzerinden, öykü, dil, zaman, hareket ve inandırıcılık başlıkları altında performatif unsurların incelenmesini amaçlamaktadır.
  • Master Thesis
    20.yy. Öncü Tiyatro Çalışmalarında Ezoterik Etkiler
    (Kadir Has Üniversitesi, 2013) Kardes, Mert Canan; Günsür Yüceil, Zeynep Sirel; Yüceil, Zeynep Sirel Günsür; Architecture
    Bu çalışmada öncelikle ezoterik örgütlenmelerin tanımları ve inisiyasyon süreçleri ortaya konmaya çalışılacak, ardından 19. yüzyıl itibariyle filizlenmeye başlayan avangard tiyatro kuramları temel alınarak 20. yüzyıl öncü tiyatro kuramları ve yöntemleri ve bu alandaki ezoterik etkiler incelenecektir.