Türkiye’de Genç Yetişkinlerin Sosyal Medya Kullanımları ve Paylaşım Türlerinin İncelenmesi

dc.contributor.authorİnceoğlu, İrem
dc.contributor.authorCöbek, Gözde
dc.contributor.authorBaş, Özen
dc.contributor.authorAlkurt, Saygın Vedat
dc.contributor.authorBaş, Özen
dc.contributor.authorSunam, Aylin
dc.date.accessioned2023-10-19T14:55:54Z
dc.date.available2023-10-19T14:55:54Z
dc.date.issued2023
dc.department-tempKadir Has Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Bilişim Bölümü, İstanbul, Türkiye -- Kadir Has Üniversitesi, Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları Doktora Programı, İstanbul, Türkiye -- Kadir Has Üniversitesi, Sosyoloji Bölümü, İstanbul, Türkiye -- Adhoc Araştırma ve Danışmanlık, İstanbul, Türkiye -- Kadir Has Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Yeni Medya Bölümü, İstanbul, Türkiye -- Kadir Has Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Yeni Medya Bölümü, İstanbul, Türkiyeen_US
dc.description.abstractBu çalışma, Türkiye’deki 18-29 yaş aralığındaki gençlerin hangi sosyal medya platformlarını kullandıklarına, ne kadar sıklıkla kullandıklarına ve bu platformlarda ne tarz içerikler paylaştıklarını incelemektedir. Literatüre katkı olarak, gençlerin sosyal medya kullanım pratiklerinin, paylaşım türlerinin ve motivasyonlarının sosyodemografik özelliklerle (cinsel kimlik, yaş, yaşanılan yer, sosyoekonomik statü, eğitim seviyesi ve dinî kimlik) ilişkisini araştırmaktadır. Türkiye’nin 12 ilinde yaşayan gençlerle gerçekleştirilen yüz yüze anket çalışmamızın (N=1537) bulgularına göre, en çok kullanılan sosyal medya platformları sırasıyla Instagram, YouTube ve Twitter’dır. Bulgular, bir zamanlar gençlerin yoğunlukla kullandığı Facebook’un popülerliğini yitirmeye başladığını ortaya koymaktadır. Gençlerin öğrencilik durumları, sosyoekonomik statüleri, yaşadıkları il ve cinsel kimlikleri ile sosyal medya tercihleri arasında anlamlı bir ilişki gözlemlenmektedir. Ayrıca cinsel kimlik, dinî görüş, sosyoekonomik statü, öğrencilik durumu ve yaşanılan il ile sosyal medyaya paylaşılan içerik türleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. Çalışmamız, ulusal ve uluslararası çalışmaların bulgularını kısmen doğrulamakta ve önemli farklılıklar ortaya koymaktadır. Türkiye’deki genç yetişkinlerin sosyal medya pratiklerine dair güncel bir veri sunmaktadır.en_US
dc.identifier.citation0
dc.identifier.doi10.56133/intermedia.1259262
dc.identifier.endpage159en_US
dc.identifier.issn2149-3669
dc.identifier.issue18en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A
dc.identifier.startpage136en_US
dc.identifier.trdizinid1186500en_US]
dc.identifier.trdizinid1186500en_US].
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.56133/intermedia.1259262
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1186500
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/4626
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofIntermedia International e-Journalen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTürkiye’de Genç Yetişkinlerin Sosyal Medya Kullanımları ve Paylaşım Türlerinin İncelenmesien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication9756f32a-8f5a-4b91-8531-35bf5d0f744c
relation.isAuthorOfPublication3dc61d79-360d-40ed-8838-20300c5a7b6f
relation.isAuthorOfPublication15e3a2b6-6829-46dc-a321-8704c9943e07
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery9756f32a-8f5a-4b91-8531-35bf5d0f744c

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
4626.pdf
Size:
1.54 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Full Text