"styling" Kavram Aracının Ürün ve Tasarımında Kullanımı: Ürün Anlambilimsel Yaklaşım

gdc.relation.journal Tasarım+Kuram en_US
dc.contributor.author Narter, Çınar
dc.contributor.other Architecture
dc.contributor.other 06. Faculty of Art and Design
dc.contributor.other 01. Kadir Has University
dc.date.accessioned 2020-09-02T09:54:20Z en_US
dc.date.available 2020-09-02T09:54:20Z en_US
dc.date.issued 2013 en_US
dc.description.abstract Endüstri tasar›m› “Styling” kavramı, “Ürünler arasındaki algılanma biçimlerini de¤ifltiren temel yap›sal unsurlardır” fleklinde tanımlanmaktadır. Burada de¤inilen “algı”, farkında olmak ya da ürünün vermek istedi¤i mesaj› anlamaktır. Algıyı yaratan formlar bir dizi üründe tasarım yoluyla tekrarlanarak meydana gelirse bir tarz oluşmaya başlamaktadır. Bu noktada styling ve tasarımı birbirine kar›flt›rmamak gereklidir. Tasarım styling demek de¤ildir. Styling ürünün d›fl görünüşüne ve kabuğuna şekil vermek anlam›na da gelmemektedir. Styling uygulaması; biliflsel bilimlerin, karma teknolojilerin, insanın psikolojik ve fiziki ihtiyaçlarının göz ününde bulunduruldu¤u ve ifllevin nedenselliği üzerine biçim oluşlturulması durumunu içermektedir. “Styling” Türkçe‘de “biçimleme”, “üsluplaflt›rma” olarak da ifade edilmektedir. Bu makalede, Endüstri Tasarımı disiplini alt›nda “Anlambilimsel Kavram Araçları”ndan ve “Tasarlama” yöntemlerinden biri olan “Styling” kavramının ürün tasarım uygulamalarındaki yansımaları incelenmektedir. Bu araflt›rma ürün kimli¤i açısından tasarımda styling kavramını hangi bağlamda ürünlerine yansıt›ld›¤›n›, anlambilimsel yaklafl›mda ürünler üzerinden aktarılmak istenen mesajların hangi yollarla iletildiğine dair bir araflt›rmay› içermektedir. Bu çal›flma ile ürün anlambilim bilim alan› ve endüstri tasar›m› disiplini arasındaki iliflkiler de kurulmaktadır. en_US
dc.description.abstract Industrial design "styling" concept is generally described as the "Products altering the basic structural elements between the forms of perception”. Referred to here "perception", wants to give the message to be aware of or understand the product. Repeated a number of forms that create the perception occurs through a kind of product has led to the design. At this point, we must not mix up the styling and design. Design does not mean styling. Styling of the product does not mean that the external appearance and give shape to the shell. Styling Applications; cognitive sciences, hybrid technologies, is kept in sight, out of human psychological and physical needs of the state and includes the creation of form over function causality. "Styling" in Turkish is also referred as "shaping" and "stylization". In this article, under the discipline of Industrial Design "Semantic Concept Tools" and the "Design" is one of the methods of "styling" the implications of the concept of product design applications. In terms of product identification, products to reflect the context in which the concept of design and semantic approach to styling products that is passed out of the ways in which a study intended to convey messages included. In this study, the relationship between the disciplines of product design semantics,in the field of science and industry are established. en_US
dc.identifier.citationcount 0
dc.identifier.issn 1302-2636 en_US
dc.identifier.issn 1302-2636 en_US
dc.identifier.issn 1302-2636
dc.identifier.issn 1302-2636
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/3312
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/254105
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher MSGSÜ Mimarlık Fakültesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Endüstri Tasarımı en_US
dc.subject Styling en_US
dc.subject Ürün Anlambilimi en_US
dc.subject Industrial Design en_US
dc.subject Product Semantic en_US
dc.title "styling" Kavram Aracının Ürün ve Tasarımında Kullanımı: Ürün Anlambilimsel Yaklaşım en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Narter, Çınar en_US
gdc.author.institutional Narter, Çınar
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::journal::journal article
gdc.description.department Fakülteler, Sanat ve Tasarım Fakültesi, Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü en_US
gdc.description.endpage 81 en_US
gdc.description.issue 16 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.startpage 71 en_US
gdc.description.volume 9 en_US
gdc.identifier.trdizinid 254105 en_US
relation.isAuthorOfPublication 45ab1fd9-ee1e-4fa9-b354-bfd1f06fc560
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 45ab1fd9-ee1e-4fa9-b354-bfd1f06fc560
relation.isOrgUnitOfPublication d5ff7ff5-f763-4811-85e5-286af2fe8152
relation.isOrgUnitOfPublication 8fe856d9-ed4d-45d5-8d18-d900eb9c3bff
relation.isOrgUnitOfPublication b20623fc-1264-4244-9847-a4729ca7508c
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery d5ff7ff5-f763-4811-85e5-286af2fe8152

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
“Styling” Kavram Aracının.pdf
Size:
3.62 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: