2000-2010 yılları arasında Türkiye'de dizi yapım politikaları
dc.contributor.advisor | Ahıska, Ufuk | en_US |
dc.contributor.author | Akdağ, Aslı | |
dc.date.accessioned | 2020-07-14T11:17:15Z | en_US |
dc.date.available | 2020-07-14T11:17:15Z | en_US |
dc.date.issued | 2011 | en_US |
dc.department | Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Film ve Drama Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.department-temp | Kadir Has University : Graduate School of Social Sciences : Film and Drama | en_US |
dc.description.abstract | Son yıllarda televizyon mecrasında yayınlanan dizilerin fazlalığı ve talebin büyüklüğü göz önüne alınarak, mevcut fraksiyonun nedenlerini ve sonuçlarını tespit etmek adına piyasayı yakın bir mercek altına almak ihtiyacı doğmuştur. Bu çalışmaya başlarken, mevcut eğilimleri, olası politikaları tespit etmek amacı güdülmüştür.Bu amaçla yola çıkılarak öncelikle sektörün genel bir incelemesi yapılmış, ardından birbirini tetikleyen mevcut ilişki zincirlerinin her biri ayrı ayrı bir yapımcı perspektifinden ve aynı zamanda resmin geneline değinilerek ele alınmıştır.Mevcut teamüller ve genel işleyişin dinamikleri ele alındığında, yapımcıların nasıl bir politikayla hareket ettikleri noktasına bulgular elde edilmiş, ötesinde sorunsalların kaynağına temas edilmiştir.Buna göre mevcut eksikliklerin mevzuattaki yanlış ve/ veya eksik düzenlemelerden ileri geldiği, yayın kuruluşlarının çok güçlü olduğu ve aynı zamanda kontrolsüz bir şekilde güç kullanmakta oldukları belirlenmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | In the latest years ,regarding television series? plentifulness and the increment of the demand, there has been occured a necessity of examining the market closer in the sake of determining the reason and the result of the existing fractionation. Beginning to this study, it has been aimed at confirming tendencies, exploring the probable politics.In this respect initially a general examination of the market has been done and afterwards, all the different elements that set off this chain reaction have been handled from a perspective of a producer seperately and at the same time referring to the whole picture.When it was handled the current mainstream and general process of the Dynamics, some findings have been achieved and beyond that, it has been touched upon the source of the problematicals.Accordingly, it has been defined that the deficiencies are arising from the inaccurancies and/or the lacks in the applicable law, the broadcaster?s being so powerful and also they are using this power in an uncontrolled way. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12469/3034 | |
dc.identifier.yoktezid | 306663 | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Kadir Has Üniversitesi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Televizyon Dizileri | en_US |
dc.subject | Yapım Politikaları | en_US |
dc.subject | Television Series in Turkey | en_US |
dc.subject | Production Politics | en_US |
dc.title | 2000-2010 yılları arasında Türkiye'de dizi yapım politikaları | en_US |
dc.type | Master Thesis | en_US |
dspace.entity.type | Publication |
Files
Original bundle
1 - 1 of 1
Loading...
- Name:
- 2000-2010 Yılları Arasında Türkiye'de Dizi Yapım Politikaları.pdf
- Size:
- 776.65 KB
- Format:
- Adobe Portable Document Format
- Description:
License bundle
1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
- Name:
- license.txt
- Size:
- 1.71 KB
- Format:
- Item-specific license agreed upon to submission
- Description: