Zihinsel Koleksiyonlar: Yeşilçam'dan Beyazcama

dc.contributor.authorKotaman, Aslı
dc.date.accessioned2020-09-29T10:00:11Zen_US
dc.date.available2020-09-29T10:00:11Zen_US
dc.date.issued2009en_US
dc.departmentFakülteler, İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümüen_US
dc.description.abstractWalter Benjamin, eşya koleksiyonculuğu yapan kişiler hakkında yazmış ve hayatından mutlu olmayan insanların eski objeleri toplayarak kendilerine alternatif bir yaşam kurduklarını ve bu yolla adeta geçmişi çağırdıklarını söylemiştir. Bu insanlar geçmişten topladıkları eşyaları bugünkü hayatlarına iliştirirler. Zihnimizde geçmişe dair bir izleği sürersek anıların bize bazen bir koku, bazen Proust’un madleni gibi bir tat ve çoğu zamansa görsel imgeler halinde gelmekte olduğunu görürüz. Bir şeyi gördüğünüzden yıllar sonra onu tekrar gördüğünüzde aslında onun zihninizde bıraktığı parçaları bütünlemektesinizdir. Yerli dramaların Yeşilçam’ın “altın yılları”ndaki melodram filmlerini hatırlatmaları da bu yüzdendir. Yeşilçam filmleri ile bugünün yerli dramalarının metinleri arasında bir bağ bulunmaktadır. Bu nedenle de yerli dramalar bugüne ait oldukları kadar geçmişe de aittirler. Anlatı ve estetik birliğinin ötesinde bir kültürel deneyim olarak incelediğimizde yerli dramalar ile Yeşilçam filmleri arasındaki benzerlik ilgi çekicidir.en_US
dc.description.abstractThe title of my research comes from Walter Benjamin. Benjamin writes about people who collect objects. He claims that because they are not happy with their condition, they build themselves an alternative life by recalling the past -by collecting objects. These people carry these objects from the past and include them in their lives. If we search for a memory in our mind they come as visual recollections. When you see something and see it again, the image remains in your mind. Family centered and melodramatic tele-novelas recall the image of the social concious melodramas of the period we call Yeşilçam. There is an intertextual relation between their narrative discourses. So these serials connect to the past as well as to the present. Visual signs from the past become part of dynamic present.en_US
dc.identifier.citation0
dc.identifier.endpage366en_US
dc.identifier.issn1300-2864en_US
dc.identifier.issn1300-2864
dc.identifier.issue27en_US
dc.identifier.startpage351en_US
dc.identifier.trdizinid101815en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/3451
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/101815
dc.identifier.volume0en_US
dc.institutionauthorKotaman, Aslıen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMehtap Yükselen_US
dc.relation.journalKebikeç İnsan Bilimleri İçin Kaynak Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleZihinsel Koleksiyonlar: Yeşilçam'dan Beyazcamaen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Zihinsel Koleksiyonlar Yeşilçam'dan Beyazcama.pdf
Size:
276.31 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description: