Zihinsel Koleksiyonlar: Yeşilçam'dan Beyazcama

dc.contributor.author Kotaman, Aslı
dc.date.accessioned 2020-09-29T10:00:11Z en_US
dc.date.available 2020-09-29T10:00:11Z en_US
dc.date.issued 2009 en_US
dc.department Fakülteler, İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü en_US
dc.description.abstract Walter Benjamin, eşya koleksiyonculuğu yapan kişiler hakkında yazmış ve hayatından mutlu olmayan insanların eski objeleri toplayarak kendilerine alternatif bir yaşam kurduklarını ve bu yolla adeta geçmişi çağırdıklarını söylemiştir. Bu insanlar geçmişten topladıkları eşyaları bugünkü hayatlarına iliştirirler. Zihnimizde geçmişe dair bir izleği sürersek anıların bize bazen bir koku, bazen Proust’un madleni gibi bir tat ve çoğu zamansa görsel imgeler halinde gelmekte olduğunu görürüz. Bir şeyi gördüğünüzden yıllar sonra onu tekrar gördüğünüzde aslında onun zihninizde bıraktığı parçaları bütünlemektesinizdir. Yerli dramaların Yeşilçam’ın “altın yılları”ndaki melodram filmlerini hatırlatmaları da bu yüzdendir. Yeşilçam filmleri ile bugünün yerli dramalarının metinleri arasında bir bağ bulunmaktadır. Bu nedenle de yerli dramalar bugüne ait oldukları kadar geçmişe de aittirler. Anlatı ve estetik birliğinin ötesinde bir kültürel deneyim olarak incelediğimizde yerli dramalar ile Yeşilçam filmleri arasındaki benzerlik ilgi çekicidir. en_US
dc.description.abstract The title of my research comes from Walter Benjamin. Benjamin writes about people who collect objects. He claims that because they are not happy with their condition, they build themselves an alternative life by recalling the past -by collecting objects. These people carry these objects from the past and include them in their lives. If we search for a memory in our mind they come as visual recollections. When you see something and see it again, the image remains in your mind. Family centered and melodramatic tele-novelas recall the image of the social concious melodramas of the period we call Yeşilçam. There is an intertextual relation between their narrative discourses. So these serials connect to the past as well as to the present. Visual signs from the past become part of dynamic present. en_US
dc.identifier.citationcount 0
dc.identifier.endpage 366 en_US
dc.identifier.issn 1300-2864 en_US
dc.identifier.issn 1300-2864
dc.identifier.issue 27 en_US
dc.identifier.startpage 351 en_US
dc.identifier.trdizinid 101815 en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/3451
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/101815
dc.identifier.volume 0 en_US
dc.institutionauthor Kotaman, Aslı en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Mehtap Yüksel en_US
dc.relation.journal Kebikeç İnsan Bilimleri İçin Kaynak Araştırmaları Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Zihinsel Koleksiyonlar: Yeşilçam'dan Beyazcama en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Zihinsel Koleksiyonlar Yeşilçam'dan Beyazcama.pdf
Size:
276.31 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description: