Lise Öğrencilerine Tasarım Eğitimi Üzerine Farkındalık Kazandırmak İçin Bir Öneri: Tasarım Kampı

dc.contributor.author Bayraktaroğlu, Serkan
dc.contributor.author Bayraktaroğlu, Serkan
dc.contributor.author Üst, Selin
dc.contributor.author Üst, Selin
dc.contributor.author Narter, Çınar
dc.contributor.author Narter, Çınar
dc.contributor.other Interior Architecture and Environmental Design
dc.contributor.other Architecture
dc.contributor.other Industrial Design
dc.date.accessioned 2020-08-26T11:22:07Z en_US
dc.date.available 2020-08-26T11:22:07Z en_US
dc.date.issued 2016 en_US
dc.department Fakülteler, Sanat ve Tasarım Fakültesi, Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü en_US
dc.description.abstract Bu çalışma, Türkiye’nin pek çok kentindeki liselerden gelen öğrencilerin tasarım eğitimini ilk kez deneyimledikleri üniversite birinci sınıf yarıyıl sonunda karşılaştıkları güçlüklere dikkat çekmektedir. Makale tasarım alanında eğitim görecek öğrencilerin yükseköğrenime adaptasyon sürecini incelemektedir. Kadir Has Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi 1. Sınıf öğrencilerinin desteği ile yapılan araştırma kapsamında; Endüstri Ürünleri Tasarımı, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı ve Mimarlık bölümlerine kayıtlı 56 öğrenciye uygulanan anketler değerlendirilerek ezbere dayalı, tek çözümlü, öğretmen merkezli lise eğitiminden, sıra dışı düşünme gerektiren, sonsuz çözüme dayalı, öğrenci merkezli tasarım eğitimine geçişte yaşanan süreç sorgulanmıştır. Ankete katılan öğrencilerin yaratıcı düşünme, sorun çözümleme, çözümü sürekli geliştirme, düşündüğünü çizim yoluyla aktarma aşamalarında güçlük çektiği göze çarpmaktadır. Bu becerilerin bir kısmı üniversite eğitimi sırasına aşılanabilse de tasarım farkındalığının yükseköğrenim öncesinde kazanılması, adaptasyon sürecinde kritik önem taşımaktadır. Bu noktada, üniversite öncesi eğitimin yaratıcılığı destekleme odağında yeniden ele alınması gibi köklü çözümlerin yanında, tasarım yüksek eğitimi veren kurumların özellikle lise öğrencilerinin tasarım pratiği ile ilgili farkındalıklarını arttırmak üzerine çalışmalar yapması olumlu sonuçlar verebilir. Bu farkındalık arttırma aktiviteleri; meslek tanıtım günleri, fakülte bilgilendirme dersleri, akademisyenler ile görüşmeler şeklinde gerçekleşirken, makale deneyimsel öğrenme kuramı doğrultusunda tasarlanmış bir atölye çalışması olan Tasarım Kampı’nı bir öneri olarak sunmaktadır. Lise öğrencilerine yönelik planlanmış olan kamp, öğrencilerin mesleki eğilim ve yönelimlerini belirlemelerine ışık tutmak, kariyerlerinde daha isabetli kararlar alarak kendilerine uygun meslekleri seçmelerine yardımcı olmak amacıyla planlamıştır. Makalede, tasarım kampının öğrencilerin tasarım ve tasarım eğitimi kavramlarını deneyimlemeleri açısından önemi tartışılmaktadır. en_US
dc.description.abstract This study focuses on adaptation process and difficulties that freshmen design students have during their first year at design education. Based on a survey responses of 56 first year design students from Interior Architecture and Environmental Design, Industrial Design and Architecture departments of Kadir Has University Faculty of Art and Design; the article claims that students have difficulties in the process of transition from high school education, which is based on memorization, teacher centred activities, single solution oriented questions and targeted at the university exam; towards a design education requires creativity, multiple solutions, student led projects. The survey indicates that participated students have difficulties on creative thinking, problem solving, iterating new solutions and expressing their ideas through drawings. At this point, the article proposes an experience based learning module instead of conventional presentations of design professions. Such an education module targeting high school students would ease their adaptation to a design curriculum.The study, examines the process of the Design Camp, using experiential learning theory and proposes Design Camp activity as an encouraging experience for high school students in order to understand the notion of design and design education. en_US
dc.identifier.citationcount 0
dc.identifier.endpage 70 en_US
dc.identifier.issn 1302-2636 en_US
dc.identifier.issn 1302-2636 en_US
dc.identifier.issn 1302-2636
dc.identifier.issn 1302-2636
dc.identifier.issue 22 en_US
dc.identifier.startpage 57 en_US
dc.identifier.trdizinid 222757 en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/3267
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/222757
dc.identifier.volume 12 en_US
dc.institutionauthor Bayraktaroğlu, Serkan en_US
dc.institutionauthor Üst, Selin en_US
dc.institutionauthor Narter, Çınar en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher MSGSÜ Mimarlık Fakültes en_US
dc.relation.journal Tasarım+Kuram en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Tasarım eğitimi en_US
dc.subject Atölye çalışması en_US
dc.subject Deneyimsel öğrenme en_US
dc.subject Design Education en_US
dc.subject Design Camp en_US
dc.subject Workshop en_US
dc.subject Experiential Learning Theory en_US
dc.title Lise Öğrencilerine Tasarım Eğitimi Üzerine Farkındalık Kazandırmak İçin Bir Öneri: Tasarım Kampı en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 59d0ca1f-c5f4-4661-8bff-10a0536acaaf
relation.isAuthorOfPublication 1582ac61-d025-4b0c-87f9-3e2a0ca6282d
relation.isAuthorOfPublication 45ab1fd9-ee1e-4fa9-b354-bfd1f06fc560
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 59d0ca1f-c5f4-4661-8bff-10a0536acaaf
relation.isOrgUnitOfPublication 0a9f6edd-770d-4882-af28-4100f62c19f0
relation.isOrgUnitOfPublication d5ff7ff5-f763-4811-85e5-286af2fe8152
relation.isOrgUnitOfPublication 398c441d-1cb9-4164-810e-c393975245ef
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 0a9f6edd-770d-4882-af28-4100f62c19f0

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Lise Öğrencilerine Tasarım.pdf
Size:
1.18 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: