The Adoption and Influences of Big Data in Tourism Industry in Turkey

dc.contributor.advisor Bozdağ Bucak, Çiğdem en_US
dc.contributor.author Küçükbatır, Merve
dc.contributor.author Bozdağ Bucak, Çiğdem
dc.contributor.other New Media
dc.date.accessioned 2019-07-12T08:38:57Z
dc.date.available 2019-07-12T08:38:57Z
dc.date.issued 2018 en_US
dc.department Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yeni Medya Ana Bilim Dalı en_US
dc.department-temp Kadir Has University : Graduate School of Social Sciences : New Media en_US
dc.description.abstract The adoption Today’s common belief on big data says all sorts of industries will become much more efficient through the data-driven evidence. The tourism industry is one of those industries which thrive on information. Together with the adoption of big data in tourism industry there is a number of opportunities arising which might help organizations in providing predictive modelling analysis and key insights. These insights can provide businesses with more integrated view of the whole industry and accordingly much more enhanced relationship with customers through a focused and responsive approach to customers’ needs and preferences. This study concludes that predictive analytics can help businesses in anticipating what is likely to happen in the future and comprehend the fundamental causes of different results and thus correlate different insights for future forecasting. However the way of gaining more opportunities is not only related with putting the technologies related with big data into use but also related with the expertise of the personnel/data team. and influences of big data in tourism industry in Turkey en_US
dc.description.abstract Günümüzün büyük veriyle ilgili yaygın inancı, her sanayinin veri odaklı kanıtlarla daha verimli hale geleceğini söylüyor. Turizm endüstrisi, bilgi üzerinde gelişen endüstrilerden biridir. Turizm endüstrisinde büyük verinin kullanımıyla birlikte, öngörülü modelleme analizi ve anahtar bilgiler sunma konusunda kuruluşlara yardımcı olabilecek birtakım fırsatlar ortaya çıkmaktadır. Bu bilgiler, işletmelere tüm sektörün daha bütünsel bir görünümünü sağlayabilir ve bununla birlikte müşterilerin ihtiyaç ve tercihlerine odaklanmış ve duyarlı bir yaklaşımla müşterilerle çok daha gelişmiş ilişkiler kurma fırsatı verebilir. Öngörülü analitik, işletmelere gelecekte neler olabileceğini tahmin etmede, farklı sonuçların temel nedenlerini kavramada ve dolayısıyla farklı içgörüleri gelecek tahmini için ilişkilendirmede yardımcı olabilir. Bununla birlikte, daha fazla fırsat kazanmanın yolu, yalnızca büyük veri ile ilgili teknolojilerin kullanımıyla değil aynı zamanda veri ekibinin uzmanlığıyla da ilgilidir. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/2287
dc.identifier.yoktezid 524670 en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Kadir Has Üniversitesi en_US
dc.relation.publicationcategory Tez en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Big data en_US
dc.subject Data analysis en_US
dc.subject Data-driven insights en_US
dc.subject Tourism industry en_US
dc.subject Büyük veri en_US
dc.subject veri analizi en_US
dc.subject Veri güdümlü içgörü en_US
dc.subject Turizm sektörü en_US
dc.title The Adoption and Influences of Big Data in Tourism Industry in Turkey en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication f8a1bbab-d2ce-475e-8d1b-a7a8350b2297
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery f8a1bbab-d2ce-475e-8d1b-a7a8350b2297
relation.isOrgUnitOfPublication b5858033-f7be-4c13-85ee-abb8e71cacd9
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery b5858033-f7be-4c13-85ee-abb8e71cacd9

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
0097760MerveKucukbatir.pdf
Size:
2.14 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections