İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin Kamuoyu Önderlerine Yönelik Halkla İlişkiler Çalışmaları: Davetiyeler Aracılığıyla Ölçümleme

dc.contributor.advisor Bayraktar, Gülümser Deniz en_US
dc.contributor.author Ugursoy, Ahu Samav
dc.contributor.author Bayrakdar, Gülümser Deniz
dc.contributor.other Radio, Television and Cinema
dc.date.accessioned 2019-07-12T08:42:10Z en_US
dc.date.available 2019-07-12T08:42:10Z en_US
dc.date.issued 2009 en_US
dc.department Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İletişim Bilimleri Ana Bilim Dalı en_US
dc.department-temp Kadir Has University : Graduate School of Social Sciences : Communication Studies en_US
dc.description.abstract Afiş broşür dergi davetiye gibi basili araçlar bir işletmenin bir kuruluşun kendini tanıtmak imajini hedef kitleye benimsetebilmek için kullanığı akla gelen ilk halkla ilişkiler araçlarıdır. Bu çalışmada Ocak 2007-Mart 2009 tarihleri arasında İBB'nin düzenlediği sanatsal ve kültürel etkinliklerin ve açılış kutlama gibi organizasyonların kamuoyu önderlerine duyurulması için gönderilmiş olan davetiyelerin içerik analizinden yola çıkılarak söylem analizinin yapılması amaçlanmaktadır. İBB'nin kamuoyu önderlerine yönelik halkla ilişkiler çalışmaları değerlendirilmiştir. Bu tarih aralığının secilmesinin nedeni Belediye.nin 2007 yilinda kendine yeni bir stratejik hedef belirlemis olmasidir. Yerel secimler 29 Mart 2009 tarihinde yapilmistir. Bu tarihe kadar ÝBB.nin davetiyeleri arsivlenerek incelemeye dahil edilmistir. calismada ÝBB.nin davetiyeler araciligiyla 2007-2011 yili stratejik planinda belirledigi hedefler dogrultusunda Ýstanbul.da bulunan universiteler kamu kuruluslari ve sivil toplum kuruluslari gibi toplumsal erk sahiplerine ulasmak icin nasil bir soylem kullandigi arastirilmistir. en_US
dc.description.abstract Posters, broshures, magazines, invitation letters are important aspects of the mass media public relations use to introduce and to make known its corporate image. Starting from the content analysis of the social and cultural activities, this dissertation project aims to make a discourse analysis of the cultural and social invitation letters sent by the Istanbul Municipality. To dateline the project, I have chosen the period 2007 January ? 2009 March. The significance of the period is the municipality's new strategy plan. Local elections were had in March 2009. Until this period the invitation letters has been archived and analyzed. This study will try to explore the discours of Istanbul Municipality through its invitation letters in its outreach to universities, NGO's and the public accounts according to the year of 2007-2011 strategic plan. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/2538
dc.identifier.yoktezid 239133 en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Kadir Has Üniversitesi en_US
dc.relation.publicationcategory Tez en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Halkla İlişkiler en_US
dc.subject İstanbul Büyükşehir Belediyesi en_US
dc.subject Kamuoyu önderleri en_US
dc.subject Davetiyeler en_US
dc.subject Public relations en_US
dc.subject Istanbul Metropolitan Municipality en_US
dc.subject Opinion leaders en_US
dc.subject Invitation letters en_US
dc.title İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin Kamuoyu Önderlerine Yönelik Halkla İlişkiler Çalışmaları: Davetiyeler Aracılığıyla Ölçümleme en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 90308fa2-3b2f-461c-bd72-26f24a62854e
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 90308fa2-3b2f-461c-bd72-26f24a62854e
relation.isOrgUnitOfPublication 0bdb34e9-badb-4a54-bc75-f77508a0c6b0
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 0bdb34e9-badb-4a54-bc75-f77508a0c6b0

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
0050089AhuSamavUgursoy.pdf
Size:
6.66 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections