Watsons Krizinde Aktarılan Mesajların İmaj Restorasyon Teorisi Bağlamında İncelenmesi

dc.contributor.advisor Özçetin, Burak en_US
dc.contributor.author Kasidecioğlu, Müjgan Yasemin
dc.contributor.author Özçetin, Burak
dc.contributor.other Public Relations and Information
dc.date.accessioned 2020-03-05T19:21:50Z en_US
dc.date.available 2020-03-05T19:21:50Z en_US
dc.date.issued 2018 en_US
dc.department Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Halkla İlişkiler Ana Bilim Dalı en_US
dc.department-temp Kadir Has University : Graduate School of Social Sciences : Public Relations en_US
dc.description.abstract Kurumların yaşadıkları krizler çeşitli sebeplere dayanabilmekte ve ortaya çıkışları ani olabilmektedir. Krizlerin aniden ortaya çıkabilme durumu işletmeleri daha hızlı hareket etmeye ve bazı stratejiler üretmeye zorlamaktadır. Bu noktada ise kriz yönetimi ile kriz iletişimi kavramları devreye girmektedir. İyi yönetilemeyen krizlerin şirketlerin yapısını ve varoluşunu tehdit ettiği, etkili bir iletişim sağlamayan kurumların ise itibarlarının zedelenme riskinin bulunduğu görülmektedir. Yapılan literatür araştırmasında, kriz yönetimi ve kriz iletişimi ile ilgili olarak bir çok kaynağa rastlanmıştır. Etkili bir kriz iletişiminin zeminini hazırlamakta olan kriz iletişim stratejilerinin önemini yansıtma amacı taşıyan bu araştırmada ise; 26 Kasım 2016 Tarihi'nde İstanbul Eyüp'te bulunan Vialand Alışveriş Merkezindeki Watsons Mağazasında gerçekleşen hırsızlık suçlaması ve çıplak arama krizinden hemen sonra gerçekleşen kriz ile ilgili yazılı ve görsel medyada yer alan haberler, sosyal medya yansımaları, ve yine sosyal medyadan yapılan yorumlar incelenmiş olup, şirketin olay sonrasında bilgilendirme, savunma ve özür niteliği taşımakta olan yazılı açıklamaları, imajın yeniden inşası teorisi mesaj stratejileri bakımından değerlendirilmiştir. Araştırma dahilinde, kurumun yazılı açıklamalarına ek olarak, mağdurun ve ailesinin açıklamalarına da yer verilmiştir. Şirketin olay sonrası yapmış olduğu açıklamalar ve bu açıklamalar sonrası verilen tepkiler değerlendirildiğinde, şirketler tarafından iletilen mesaj içeriklerinin, yaşanılan kriz durumu ve hedef kitlenin algısı bağlamında ciddi bir öneme sahip olduğu görülmüştür. en_US
dc.description.abstract Organizational crises as an unexpected events occur because of many reasons. The unexpected structure of the crises forces the organizations to act quickly and to practice some strategies. At this point, crisis management and crisis communication terms come into prominence. It is seen that crises that cannot be managed successfully damage the structure and the survival of the organizations. In addition, ineffective crisis communication may harm the reputation of the organizations. The literature review in this study shows that there are many researches about the crisis management and crisis communication. This research has an aim to show the significance of crisis communication strategies that contributes an effective crisis communication. In the context of the strategies of Image Restoration Theory, this study analyzes the crisis that occur after the accusation of theft in Watsons Store in Vialand Shopping Center in Eyüp by examining the news, social media reflections and comments, informative and apologetical written explanations by the firm and the explanations of the victim and her family. The explanations made by the organization and the reactions after these explanations show that the messages from the firms are significant in terms of the crisis situation and the perception of the target audience. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/2818
dc.identifier.yoktezid 532014 en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Kadir Has Üniversitesi en_US
dc.relation.publicationcategory Tez en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Kriz en_US
dc.subject Kriz iletişimi en_US
dc.subject Kriz iletişimi teorileri en_US
dc.subject İmajın yeniden inşası teorisi en_US
dc.subject Watsons Krizi en_US
dc.subject Crisis en_US
dc.subject Crisis communication en_US
dc.subject Crisis communication theories en_US
dc.subject Image restoration theory en_US
dc.subject Watsons Crisis en_US
dc.title Watsons Krizinde Aktarılan Mesajların İmaj Restorasyon Teorisi Bağlamında İncelenmesi en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication bd2e651c-d89b-4f61-af49-0424dbd86cd1
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery bd2e651c-d89b-4f61-af49-0424dbd86cd1
relation.isOrgUnitOfPublication 6f927f68-6bdf-4a00-82f7-45d1d3824548
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 6f927f68-6bdf-4a00-82f7-45d1d3824548

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Watsons krizinde aktarılan mesajların imaj restorasyon teorisi bağlamında incelenmesi.pdf
Size:
1.1 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description:

Collections