Anayurt Oteli ve Yeni Türkiye Sineması Yönetmenlerinin "taşra"ya Yönelimi

dc.contributor.advisor Yüceil, Zeynep Sirel Günsür en_US
dc.contributor.author Çavuş, Ufuk
dc.contributor.author Günsür Yüceil, Zeynep Sirel
dc.contributor.other Architecture
dc.date.accessioned 2020-02-17T17:37:09Z
dc.date.available 2020-02-17T17:37:09Z
dc.date.issued 2019
dc.department Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Tasarım Ana Bilim Dalı en_US
dc.department-temp Kadir Has University : Graduate School of Social Sciences : Master of Arts in Design en_US
dc.description.abstract Bu tez kapsamında Yeni Türkiye Sineması'nın taşraya odaklanan anlatı tercihleri analiz edilerek, genç kuşak yönetmenlerin taşra anlatılarına yönelmelerinin nedenleri araştırılacaktır. Yeni Türkiye Sineması'ndaki taşra anlatılarına öncül bir örnek olarak Anayurt Oteli (Ömer Kavur, 1987) filmi anlatı dinamikleri ve yönetmen tercihleri bakımında incelenecek, Yeni Türkiye Sineması'nın taşraya yüzünü dönen anlatıları odipal bir yolculuğun başlangıcı olarak ele alınacaktır. Cüneyt Cebenoyan'ın "Regresif Türk Sineması" kavramının bu bağlam çerçevesinde ayrıntılı okuması yapılacaktır. Taşra-şehir ilişkisi ekseninde toplumsal ve politik gündemin filmler üzerindeki etkisi irdelenerek, Yeni Türkiye Sineması'nın taşraya odaklanan anlatılarının, ana rahmine geri dönüşü simgelediği vurgulanacaktır. Bu "kendine dönme" ritüelinin Yeni Türkiye Sineması yönetmenleri için nasıl bir imtihana dönüştüğü ayrıntılı şekilde analiz edilecektir. en_US
dc.description.abstract In this thesis, the narrative preferences that focusing on the provinces in New Turkish Cinema will be analyzed and the orientations of young generation directors to provincial narratives will be investigated. The movie Motherland Hotel (1987, Ömer Kavur) will be examined in terms of narrative dynamics and director preferences as an early example of provincial narratives in New Turkish Cinema. The narrative of the New Turkish Cinema which focused on provincail stories will be considered as the beginning of an oedipal journey. Further reading will be held in the framework of Cüneyt Cebenoyan’s “Regressive Turkish Cinema” context. The effects of social and political agenda on films will be examined and it will be highlighted that The New Turkish Cinema provincial narrative symbolizes a return to the womb. This “self-rotation” ritual will be analyzed in detail to show that how it turns into an examination to New Turkish Cinema directors. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/2755
dc.identifier.yoktezid 562289 en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Kadir Has Üniversitesi en_US
dc.relation.publicationcategory Tez en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Anayurt Oteli ve Yeni Türkiye Sineması Yönetmenlerinin "taşra"ya Yönelimi en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication db918957-eff3-4398-a321-d626b7b5b987
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery db918957-eff3-4398-a321-d626b7b5b987
relation.isOrgUnitOfPublication d5ff7ff5-f763-4811-85e5-286af2fe8152
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery d5ff7ff5-f763-4811-85e5-286af2fe8152

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Anayurt Oteli ve yeni Türkiye sineması yönetmenlerinin Taşraya yönelimi.pdf
Size:
663.37 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description:

Collections