Reklam, Toplumsal Cinsiyet Kalıp Yargıları ve İktidar

dc.contributor.author Meral Seden, Pınar
dc.date.accessioned 2020-09-08T11:30:00Z en_US
dc.date.available 2020-09-08T11:30:00Z en_US
dc.date.issued 2008 en_US
dc.department Fakülteler, İletişim Fakültesi, Reklamcılık Bölümü en_US
dc.description.abstract Advertising communication transmits a controlled message for making the target audience behave according to the sales target of the advertiser. The design of this controlled message to expand the acceptability of the product must refer to the target’s socio-cultural values and be based on real life. This is especially true in the advertisements directed at women. To increase acceptability, the real life gender roles and the competence areas belonging to these roles are reproduced and assured by different scenarios and repetitions. In this paper, two advertising films of Ace brand Berber and Devir Ace ile Ekonomi Devri are analyzed by the content analysis method. The constant brand face, Ayfle Teyze, emphasizes the competence area of the woman as an authority figure and the analysis reveals the competence and authority images with the estimated gender forms. en_US
dc.description.abstract Reklam iletişlimi; hedef kitlenin, reklam verenin amacı doğrultusunda davranmasını sağlamak için kontrollü bir mesaj iletmektedir. Bu kontrollü mesaj tasarlanırken toplumsal ve kültürel de¤erlere başvurulur ve verilen mesajın kabul edilirliğini arttırmak için reklamın kurgusu gerçek hayata dayandırılır. Özelikle kadınlara yönelik olan reklamlarda, verilen mesajın etkinli¤inin arttırılması için; gerçek hayatta kadından beklenen toplumsal cinsiyet rolü ve bu role ait olan belirlenmiş iktidar alanları reklam filmleri aracılığıyla farklı senaryolarla yeniden üretilmekte ve tekrarlarla pekiştirilmektedir. Bu çalışmada Ace markasının çamaşır suyu reklamlarının değişilmez karakteri Ayşe Teyze’nin bir otorite figürü olarak kadının iktidar alanını vurguladığı Berber ve Devir Ace ile Ekonomi Devri temalı reklam filmlerindeki iktidar ve otorite imgeleriyle toplumsal cinsiyete dair kalıp yargılar içerik analizi yöntemiyle incelenmeye çalışılmıştır en_US
dc.identifier.citationcount 0
dc.identifier.endpage 29 en_US
dc.identifier.issn 1304-9119 en_US
dc.identifier.issn 1304-9119
dc.identifier.issue 3 en_US
dc.identifier.startpage 17 en_US
dc.identifier.trdizinid 103038 en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/3356
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/103038
dc.identifier.volume 6 en_US
dc.institutionauthor Meral Seden, Pınar en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Civilacademy Sosyal Bilimler Topluluğu Fatih Üniversitesi en_US
dc.relation.journal Civilacademy Sosyal Bilimler Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Advertising en_US
dc.subject Gender roles en_US
dc.subject Reklam en_US
dc.subject Toplumsal cinsiyet rolleri en_US
dc.title Reklam, Toplumsal Cinsiyet Kalıp Yargıları ve İktidar en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
REKLAM, TOPLUMSAL CİNSİYET KALIP YARGILARI VE İKTİDAR.pdf
Size:
81.62 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: