SANAL SINIF ESTETİĞİ: GÖRSEL İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ, KATILIM VE HETEROKRON ORTAK ZAMAN

dc.contributor.author Arda, Balca
dc.contributor.author Güney, Talat Balca Arda
dc.contributor.author Son, Ayşegül Akdemir
dc.contributor.other Visual Communication Design
dc.date.accessioned 2024-10-15T19:43:17Z
dc.date.available 2024-10-15T19:43:17Z
dc.date.issued 2023
dc.department Kadir Has University en_US
dc.department-temp KADİR HAS ÜNİVERSİTESİ,BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ en_US
dc.description.abstract Bu makalede sanal sınıflar yoluyla eşzamanlı eğitimin sağladığı anında iletişimin, sosyal gözetimin görsel iletişim teknolojilerinin uygulanmasına ilişkin soruları nasıl ortaya çıkardığı incelenmektedir. Covid19 Pandemisi sırasında eğitimin eşzamanlı ve eşzamansız çevrimiçi ve hibrit yöntemlerle küresel ölçekte dönüşümü, olağan öğretme ve öğrenme yöntemlerini yeniden biçimlendirdi. Bu nedenle, anlık sanallık deneyimi, öğrencilerin sosyalleştiği ve politik kültürle karşılaştığı sınıflara ilişkin kamusal alan kavramını da etkiledi. Türkiye'deki uzaktan eğitim sürecindeki öğrenci deneyimleri üzerine yürüttüğümüz bu araştırmada nitel içerik analizine dayanarak, online eğitime dair deneyimlerini ve tutumlarını anlamak için 325 üniversite öğrencisi ile çevrimiçi anket yapılmıştır. Sanal sınıf katılımcılarının sosyal eğitim dünyalarını dijital platformların estetik olanakları aracılığıyla nasıl inşa ettikleri teorik olarak incelenmiştir. Daha önce kuramsal düzeyde ele alınmış olan eleştirel estetik teorilerine dayanarak, iletişim teknolojilerinin sağladığı zaman ve mekân sıkıştırmasının öğrencilerin derse katılım deneyimlerine, görsel iletişim kullanımına ve gözetime karşı günlük direnişlerine nasıl dönüştüğünü ortaya koymaktayız. Araştırma, günümüzde uygulanan çevrimiçi eğitim tasarımının kamusal alanı teşvik etmekten uzak olduğunu ve tartışmalara aktif katılım yoluyla kamusal alan yaratmadaki rollerini azımsadıklarını ortaya çıkarmıştır. Gelecekte hibrit ve çevrimiçi eğitim modüllerine daha iyi bir geçiş için sosyal alanların kaybının ele alınması ve sorunsallaştırılması gerekmektedir. en_US
dc.identifier.citationcount 0
dc.identifier.doi 10.53791/imgelem.1328059
dc.identifier.endpage 734 en_US
dc.identifier.issn 2602-4446
dc.identifier.issue 13 en_US
dc.identifier.startpage 711 en_US
dc.identifier.uri https://doi.org/10.53791/imgelem.1328059
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/6640
dc.identifier.volume 7 en_US
dc.language.iso en en_US
dc.relation.ispartof İmgelem (Online) en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title SANAL SINIF ESTETİĞİ: GÖRSEL İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ, KATILIM VE HETEROKRON ORTAK ZAMAN en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 17b8f1d6-31fc-45fb-80da-bb2c9fa78fcf
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 17b8f1d6-31fc-45fb-80da-bb2c9fa78fcf
relation.isOrgUnitOfPublication 16c4fef3-076c-4074-9f0a-96134858c612
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 16c4fef3-076c-4074-9f0a-96134858c612

Files