The Rise of the Anti-Hero :pushing Network Boundaries in the Contemporary U.s. Television

dc.contributor.advisor Akçalı Kuyucu, Elif en_US
dc.contributor.author Tokgöz, Yiğit
dc.contributor.author Akçalı, Elif
dc.contributor.other Radio, Television and Cinema
dc.date.accessioned 2019-07-12T08:41:46Z en_US
dc.date.available 2019-07-12T08:41:46Z en_US
dc.date.issued 2016 en_US
dc.department Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Radyo, Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı en_US
dc.department-temp Kadir Has University : Graduate School of Social Sciences : Cinema and Television en_US
dc.description.abstract The proliferation of networks using narrowcasting for their original drama serials in the United States proved that protagonist types different from conventional heroes can appeal to their target audiences. While this success of anti-hero narratives in television serials starting from late 1990s raises the question of “quality television” developing audience measurement models of networks make alternative narratives based on anti-heroes become widespread on the U.S. television industry. This thesis examines the development of the anti-hero on the U.S. television by focusing on the protagonists of pay-cable serials The Sopranos (1999-2007) and Dexter (2006-2013) basic cable serials The Shield (2002-2008) and Mad Men (2007-2015) and video-on-demand serials House of Cards (2013- ) and Hand of God (2014- ). in brief this thesis argues that the use of anti-hero narratives in television is directly related to the narrowcasting strategy of networks and their target audience groups shaping a template for growing networks and newly formed distribution services to enhance the brand of their corporations. in return the anti-hero narratives push the boundaries of conventional hero in television with the protagonists becoming morally less tolerable and more complex introducing diversity to television serials and paving the way even for mainstream broadcast networks to develop serials based on such protagonists. en_US
dc.description.abstract Amerika Birleşik Devletleri'nde özgün drama dizileri için daraltılmış yayıncılığı kullanan televizyon kanallarının yaygınlaşması, konvansiyonel kahramanlardan farklılaşan bir ana karakter türünün bu kanalların hedef seyircilerine hitap edebileceğini kanıtlamıştır. 1990'lı yılların sonundan itibaren televizyonda başarı gösteren anti-kahraman anlatıları "kaliteli televizyon" tartışmasına neden olurken, kanalların gelişen seyirci ölçüm modelleri anti-kahramanlar üzerine kurulu alternatif anlatıları Amerikan televizyon endüstrisinde yaygın kılmıştır. Bu tez, özel üyelik gerektiren kablolu yayın kanallarının The Sopranos (1999-2007) ve Dexter (2006-2013), normal kablolu yayın kanallarının The Shield (2002-2008) ve Mad Men (2007-2015), ve isteğe bağlı video (VOD) kanallarının House of Cards (2013- ) ile Hand of God (2014- ) dizilerinin kahramanlarını ele alarak anti-kahramanın Amerikan televizyonundaki gelişimini inceler. Tez kısaca, anti-kahraman anlatılarının kanalların daraltılmış yayıncılık anlayışı ve bu kanalların hedef seyircileriyle doğrudan bağlantılı olduğunu ve bu anlatıların büyüyen kanallara ve yeni şekillenen dağıtım yöntemlerine marka değerlerini yükseltmek açısından bir şablon oluşturduğunu tartışır. Karşılığında, ahlaki olarak daha zor tahammül edilebilir ve daha karmaşık bir hale gelen ana karakterler ile, anti-kahraman anlatıları televizyonun konvansiyonel kahraman sınırlarını zorlamakta, televizyon dizilerine çeşitlilik katmakta ve anaakım kitlesel yayın kanallarının dahi bu tür ana karakterler üzerine kurulu diziler geliştirmesine yol açmaktadır. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/2510
dc.identifier.yoktezid 433549 en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Kadir Has Üniversitesi en_US
dc.relation.publicationcategory Tez en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Anti-hero en_US
dc.subject Quality Television en_US
dc.subject Narrowcasting en_US
dc.subject Cable Television en_US
dc.subject Video-on-Demand en_US
dc.subject Serial en_US
dc.subject Anti-kahraman en_US
dc.subject Amerikan Televizyonu en_US
dc.subject Kaliteli Televizyon en_US
dc.subject Daraltılmış Yayıncılık en_US
dc.subject Kablolu Televizyon en_US
dc.subject İsteğe Bağlı Video en_US
dc.subject Dizi en_US
dc.title The Rise of the Anti-Hero :pushing Network Boundaries in the Contemporary U.s. Television en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 55f98166-663a-4613-b484-bcc29e6cd1f5
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 55f98166-663a-4613-b484-bcc29e6cd1f5
relation.isOrgUnitOfPublication 0bdb34e9-badb-4a54-bc75-f77508a0c6b0
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 0bdb34e9-badb-4a54-bc75-f77508a0c6b0

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
0097569YigitTokgoz.pdf
Size:
916.7 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections