Unsetting the Standards of Female Beauty: an Examination of Contemporary Images of Women in Advertisement

dc.contributor.advisor Selen, Eser en_US
dc.contributor.author Zmiric, irma
dc.contributor.author Selen, Eser
dc.contributor.other Visual Communication Design
dc.date.accessioned 2019-07-12T08:46:01Z en_US
dc.date.available 2019-07-12T08:46:01Z en_US
dc.date.issued 2014 en_US
dc.department Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Tasarım Ana Bilim Dalı en_US
dc.department-temp Kadir Has University : Graduate School of Social Sciences : Communication Studies en_US
dc.description.abstract This study examines the representations of female beauty as a myth in print advertisements in contemporary popular culture. Within many different types of physical beauty that are made popular by mainstream advertisings this thesis explores the types of beauty myths as well as the models embodied by each. Through in depth analyses of select mass media advertisements the thesis intends to explain the myth of beauty. The thesis argues that the idea of beauty as a myth should be explored in a multilayered context affected by the patriarchal ideologies rather than just focusing on a single dimension of understanding beauty as a flattering attribute. While emphasising the similarities and differences in the types of beauty the thesis also aims to link particular types of beauty with the categories of product promoted in the selected advertisements. -- Abstract'tan. en_US
dc.description.abstract Bu tez çalışması, basılı reklamlarda kadının "güzel" gösterilişinin, popüler kültür çerçevesinde bir mit olarak incelemektedir. Bu çaiışmada fiziksel güzelliğin bir çok türünde revaçta olan reklamlar aracılığıyla popülerleştirilen güzellik mitlerinin çeşitlerini ve bunların şekillendiği modelleri araştırılmaktadır. Seçilmiş basılı reklamların derinlemesine incelenmesi ile güzellik mitinin açıklanmasına çalışılmaktadır. Bu tez, bir mit olarak güzellik fikrinin, sadece övücü ve şımartıcı bir nitelik olarak tek boyutlu bir anlayışla açıklanması yerine, ataerkil ideolojilerden etkilenmiş, çok katmanlı bir bağlamda incelenmesi gerektiğini savunmaktadır. Değişik güzellik türlerinin benzerlik ve farklılıkları vurgulanırken aynı zamanda seçilen reklamlardaki ürünler ile bu ürünlerin tanıtımında kullanılan güzellik türleri arasında bağlantı kurulması amaçlanmıştır. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/2639
dc.identifier.yoktezid 358396 en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Kadir Has Üniversitesi en_US
dc.relation.publicationcategory Tez en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess en_US
dc.subject Beauty en_US
dc.subject Myth en_US
dc.subject Image en_US
dc.subject Gender en_US
dc.subject Fetishism en_US
dc.subject Ideology en_US
dc.subject Advertising en_US
dc.subject Güzellik en_US
dc.subject Mit en_US
dc.subject Görüntü en_US
dc.subject Cinsiyet en_US
dc.subject Fetişizm en_US
dc.subject İdeoloji en_US
dc.subject Reklam en_US
dc.title Unsetting the Standards of Female Beauty: an Examination of Contemporary Images of Women in Advertisement en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 1f3e3961-b0a9-473f-a773-7f9032211dae
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 1f3e3961-b0a9-473f-a773-7f9032211dae
relation.isOrgUnitOfPublication 16c4fef3-076c-4074-9f0a-96134858c612
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 16c4fef3-076c-4074-9f0a-96134858c612

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
IrmaZmiric.pdf
Size:
20.23 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

Collections