KRİZ YÖNETİM SÜRECİ: TÜRKİYE’DE FAALİYET GÖSTEREN ÖZEL BİR BANKA ÜZERİNE İNCELEME

gdc.relation.journal Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi en_US
dc.contributor.author Oran, Feyza Çağla
dc.contributor.author Demir, Yaşam
dc.date.accessioned 2020-09-21T11:28:43Z en_US
dc.date.available 2020-09-21T11:28:43Z en_US
dc.date.issued 2016 en_US
dc.description.abstract Günümüzde işletmeler farklı kriz türleriyle karşı karşıya kalmaktadır. Bu krizleri, kaynakları bakımından örgüt içi ve örgüt dışı olarak sınıflandırmak mümkündür. Ekonomik çevre, terör, teknoloji, doğal afet örgüt dışı etmenler arasında sayılırken, üst düzey yönetimin yetersizliği, işletmenin hayat evresi, finansal yapı gibi nedenler de işletmelerde krizlere neden olan örgüt içi etmenler arasında sayılmaktadır. Sektörel açıdan bakıldığında işletmelerin, krizlerin aşılması ve itibarlarının korunması için farklı kriz yönetim süreçlerini kullandıkları görülmektedir. Kriz süreçlerinde işletmelerin sürdürülebilirliğinin sağlanması iyi bir itibar yönetimi planından geçmektedir. Bu çalışmada, öncelikle kriz türleri ve özellikleri açıklanmış ve kriz yönetim süreçleri hakkında bilgi verilmiştir. Türk bankacılık sektöründe faaliyet gösteren özel bir bankanın merkez ve şubelerinde oluşabilecek krizlere yönelik olarak hazırlanmış kriz eylem planları incelenmiştir. İncelenen eylem planlarında, yaşanan krizlerin neden olabileceği olumsuzlukların önceden belirlenen risk seviyelerine göre sınıflandırıldığı; bu sınıflandırma dikkate alınarak, banka yönetiminde yetki ve sorumluluğun hiyerarşik ve fonksiyonel yapıya göre şekillendirildiği görülmüştür. Üst düzey risk yöneticisi ile yapılan mülakat sonucu bankanın olası krizlere karşı hazırlıklı olduğu ve itibarın korunması konusunda etkin bir sürece sahip olduğu kanısına ulaşılmıştır. en_US
dc.description.abstract Nowadays, organizations are exposed to various types of crises. These crises can be classified according to sources as inter-organizational and external organizational. Economic environment, terrorism, technology, natural disasters are mentioned as external factors. Meanwhile insufficient managers, life cycle of organization, financial structure are mentioned as internal factors of organizations causing crisis. Considering on the basis of industries, organizations can implement different crisis management processes to protect organizational reputation and to overcome the crisis. In times of crisis, having a sustainability process is due to applying effective protection management planning of reputation. In this work, initially the definitions of the sorts of crisis and its qualities are quoted, following the descriptions; the crisis management operations are examined. The emergency action plans for crisis situation of a Turkish private commercial bank, being applied by the banks’ branches and head office are examined. As a result of examining the action plans, it can be stated that the problems caused by crisis are classified according to predetermined risk levels; following due to this classification, the authority and responsibilities of bank management is taken shape to the hierarchical and functional structure. According to the interview with executive risk manager, it is considered that bank has an effective process in terms of protection its reputation and overcoming against potential crisis. en_US
dc.identifier.citationcount 0
dc.identifier.issn 1308-2922 en_US
dc.identifier.issn 2147-6985 en_US
dc.identifier.issn 1308-2922
dc.identifier.issn 2147-6985
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/3409
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpVMk9UY3dNQT09/kriz-yonetim-sureci-turkiye-de-faaliyet-gosteren-ozel-bir-banka-uzerine-inceleme
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/256970
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Pamukkale Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Kriz yönetimi en_US
dc.subject İtibar en_US
dc.subject Kriz Türleri en_US
dc.subject Crisis Management en_US
dc.subject Reputation en_US
dc.subject Types of Crisis en_US
dc.title KRİZ YÖNETİM SÜRECİ: TÜRKİYE’DE FAALİYET GÖSTEREN ÖZEL BİR BANKA ÜZERİNE İNCELEME en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Oran, Feyza Çağla en_US
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::journal::journal article
gdc.description.department Yüksekokullar, Kadir Has Meslek Yüksekokulu en_US
gdc.description.endpage 213 en_US
gdc.description.issue 24 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.startpage 195 en_US
gdc.description.volume 0 en_US
gdc.identifier.trdizinid 256970 en_US
relation.isOrgUnitOfPublication b20623fc-1264-4244-9847-a4729ca7508c
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery b20623fc-1264-4244-9847-a4729ca7508c

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Kriz Yönetim Süreci Türkiye'de Faaliyet Gösteren Özel Bir Banka Üzerine İnceleme.pdf
Size:
469.91 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: