Tüketici algısında kurumsal itibar ile marka değeri arasındaki ilişki

dc.contributor.advisorBaybars Hawks, Banuen_US
dc.contributor.authorTekay, Umut Can
dc.date.accessioned2019-07-12T08:41:32Zen_US
dc.date.available2019-07-12T08:41:32Zen_US
dc.date.issued2015en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Kurumsal İletişim ve Halkla İlişkiler Yönetimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.department-tempKadir Has University : Graduate School of Social Sciences : Corporate Communications and Public Relations Managementen_US
dc.description.abstractÇalışmamın amacı kurumsal itibar ve marka değeri arasındaki ilişkinin tespit edilmesidir. Araştırmamda uygulama örneği olarak TNT International Express Taşımacılık Tic. Ltd. Şti. seçilmiş ve veri toplama aracı olarak anket uygulanmıştır. Kullanılan anket fonnu üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde demografik bilgilere ilişkin sorular, ikinci bölümde kurumsal itibara yönelik sorular ve son bölümde marka değerine yönelik sorular yer almaktadır. Araştırmanın evrenini TNT firması müşterileri oluşturmaktadır. Araştırmada basit tesadüfi örneklem yöntemiyle ulaşılan 366 kişiye anket uygulanmıştır. Araştırmada veri analizi SPSS 16 paket programında yapılmıştır. Araştırma sonucunda kurumsal itibar ve marka değeri algısı arasında anlamlı ve pozitif yönde bir ilişkiye rastlanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the relationship between corporate reputation and brand value. For this purpose a questionnaire was used to collect data in research. The questionnaire used is composed of three parts. In the first section of questions about demographics, questions for the brand values in question and the last part to the second part of the corporate reputation is located. The universe of the research questions constitute the customers of the brand within the scope of the TNT International Express. In the study, accessed through a simple random sampling method was applied to 366 persons in the survey. Data analysis was conducted in SPSS 16 software. Research results in a significant and positive correlation between corporate reputation and brand value perception was found in a relationship.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/2492
dc.identifier.yoktezid407516en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHalkla iliskileren_US
dc.subjectKurumsal İtibaren_US
dc.subjectMarka Değerien_US
dc.subjectCorparate Reputationen_US
dc.subjectBrand Valueen_US
dc.titleTüketici algısında kurumsal itibar ile marka değeri arasındaki ilişkien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
0097570UmutCanTekay.pdf
Size:
9.26 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections