Data-driven advertising: The effectiveness of dynamic product ads (Dpas)
Loading...
Files
Date
2021
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Kadir Has Üniversitesi
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Dynamic Product Ads (DPAs) are data-driven online advertising forms for mostly remarketing purposes or detect consumers who are interested in that category of product. Both large-scale and small-scale businesses can use DPA in their advertising strategy as it reduces the time spent on the production of ads and targeting process, besides providing the highest level of personalization in today's technology. The primary purpose of the DPAs is to drive consumers to purchase, and some of its features, such as the easiness of the buying process and the high level of personalization, are possible effects to trigger impulsive buying behavior. This study examines the effectiveness of DPAs comparing to manually optimized ads on Facebook and Instagram for a small-scale business in the light of impulsive buying theory. The data contains online advertising campaigns from a small-scale business with a niche product in an extended period. The key findings of this research revealed that for niche products, manually optimized ads on Instagram are more effective on purchase, and dynamic product ads are more effective on reach and driving consumers to the website. There is no significant effect of DPA on impulse buying.
Dinamik ürün reklamları, yapay zeka temelli ve veri güdümlü, tüketicilerin ilgi alanlarına ve geçmiş tüketim alışkanlıklarına göre hazırlanan reklamlardır. Dinamik ürün reklamları günümüzün en ileri hedefleme gücüne sahiptir. Ayrıca reklam üretim maliyeti ve zaman kaybını önemli derece azalttığı için küçük ve büyük ölçekli tüm işletmelere uygun olabilir. Dinamik ürün reklamlarının en büyük kullanım yararları yüksek kişiselleştirme ve kolay süreci ile tüketiciyi satın alıma yönlendirmek ki bu özellikler dürtüsel satın almayı tetikleyebilecek faktörler. Bu tezin en temel amacı, dürtüsel satın alma teorisi ışığında Facebook ve Instagram'daki dinamik ürün reklamlarının manuel olarak optimizasyon yapılan reklamlara göre niş ürün grubuna sahip bir küçük işletme için ne kadar efektif olduğunu incelemek. Elimizdeki veri, kişiselleştirilmiş niş ürünler satan küçük ölçekli bir işletmenin Facebook ve Instagram'da yaptığı reklam kampanyalarının verileridir. Bu tezde kullanılan yöntem, uzun zaman aralığında oluşmuş çevrimiçi reklam verilerinin incelenmesiyle oluşmuştur. Toplanan veri nicel yaklaşımla incelenmiştir. Araştırmanın temel bulguları, niş ürünler için Instagram manuel optimize edilmiş reklamların daha etkin olduğu ve Facebook dinamik ürün reklamlarının erişim ve tıklanma üzerinde etkin olduğu yönünde. Dinamik ürün reklamlarının dürtüsel satın alım üzerinde yetkin bir etkisi görülmemiştir.
Dinamik ürün reklamları, yapay zeka temelli ve veri güdümlü, tüketicilerin ilgi alanlarına ve geçmiş tüketim alışkanlıklarına göre hazırlanan reklamlardır. Dinamik ürün reklamları günümüzün en ileri hedefleme gücüne sahiptir. Ayrıca reklam üretim maliyeti ve zaman kaybını önemli derece azalttığı için küçük ve büyük ölçekli tüm işletmelere uygun olabilir. Dinamik ürün reklamlarının en büyük kullanım yararları yüksek kişiselleştirme ve kolay süreci ile tüketiciyi satın alıma yönlendirmek ki bu özellikler dürtüsel satın almayı tetikleyebilecek faktörler. Bu tezin en temel amacı, dürtüsel satın alma teorisi ışığında Facebook ve Instagram'daki dinamik ürün reklamlarının manuel olarak optimizasyon yapılan reklamlara göre niş ürün grubuna sahip bir küçük işletme için ne kadar efektif olduğunu incelemek. Elimizdeki veri, kişiselleştirilmiş niş ürünler satan küçük ölçekli bir işletmenin Facebook ve Instagram'da yaptığı reklam kampanyalarının verileridir. Bu tezde kullanılan yöntem, uzun zaman aralığında oluşmuş çevrimiçi reklam verilerinin incelenmesiyle oluşmuştur. Toplanan veri nicel yaklaşımla incelenmiştir. Araştırmanın temel bulguları, niş ürünler için Instagram manuel optimize edilmiş reklamların daha etkin olduğu ve Facebook dinamik ürün reklamlarının erişim ve tıklanma üzerinde etkin olduğu yönünde. Dinamik ürün reklamlarının dürtüsel satın alım üzerinde yetkin bir etkisi görülmemiştir.
Description
Keywords
Reklamcılık, Advertising, Çevrimiçi reklamcılık, Online advertising