Tayfun Pirselimoğlu Filmlerinde Kadın Temsili ve Saç Filminde Abject

dc.contributor.advisor Bayraktar, Gülümser Deniz en_US
dc.contributor.author Arpa, Berçem Gül
dc.contributor.author Bayrakdar, Gülümser Deniz
dc.contributor.other Radio, Television and Cinema
dc.date.accessioned 2020-02-16T14:29:21Z
dc.date.available 2020-02-16T14:29:21Z
dc.date.issued 2019
dc.department Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İletişim Bilimleri Ana Bilim Dalı en_US
dc.department-temp Kadir Has University : Graduate School of Social Sciences : Communication Studies en_US
dc.description.abstract Tayfun Pirselimoğlu, Yeni Türkiye Sineması'nda yer alan bir yönetmendir. Yeni Türkiye Sineması'nın ilgilendiği en önemli alanlardan biri de kadın temsilleridir. Tayfun Pirselimoğlu da filmlerinde kadını toplumda bastırılan, dışlanan ve yok sayılan bir kesim olarak temsil eder. Tayfun Pirselimoğlu'nun ölüm ve vicdan üçlemesi olan Rıza (2007), Pus (2009), Saç (2010) ile Ben O Değilim (2014) filmlerindeki kadın karakterler ataerkil düzende varlıklarını sürdürmeye çalışırlar. Kadının toplumsal konumu ve rolleri Tayfun Pirselimoğlu'nun filmlerinde toplumun bakışını eleştirir. Bu çalışmada dışlanma ve bastırmayla ilgili olan Julia Kristeva'nın 'abject' kavramı üzerinden Saç filmi değerlendirilecektir. 'Abject' arada kalan, özneye sınırlarını hatırlatan bir kavramdır. Saç filminin 'abject' ile ortak noktaları; bedenin atığı olan saç, hastalık ve cesettir. Saç filmindeki karakterler anne-baba-çocuk olarak oedipal üçgenle özdeşleşmektedir. en_US
dc.description.abstract Tayfun Pirselimoğlu is a director of the New Turkish Cinema movement. One of the most important issues in New Turkish Cinema Wave is the representation of women in film. Tayfun Pirselimoğlu, represents women as repressed, excluded and ignored figures in his films. This perspective belongs to society. The female characters in the movies; Rıza (2007), Pus(2009), Saç(2010) and also Ben O Değilim (2014) of Tayfun Pirselimoğlu’s death and conscience triology, are in a struggle for pursuing their existence in the patriarchal order. Women's social position and roles criticize society's view in these films. In this study, Hair will be evaluated through the abject concept of Julia Kristeva, which is related to exclusion and suppression. Abject is a term which is used to define the status of being neither subject or object, it is a thing that reminds subject its boundaries. Especially the movie Saç, shares a common ground with abject in the sense of hair as a waste of body, disease and corpse. Characters in the film are identified with the oedipal triange of parents and children. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/2742
dc.identifier.yoktezid 548785 en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Kadir Has Üniversitesi en_US
dc.relation.publicationcategory Tez en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Tayfun Pirselimoğlu en_US
dc.subject Yeni Türkiye Sineması en_US
dc.subject kadın temsili en_US
dc.subject abject en_US
dc.subject Tayfun Pirselimoğlu en_US
dc.subject New Turkey’s Cinema en_US
dc.subject woman representation en_US
dc.subject abject en_US
dc.title Tayfun Pirselimoğlu Filmlerinde Kadın Temsili ve Saç Filminde Abject en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 90308fa2-3b2f-461c-bd72-26f24a62854e
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 90308fa2-3b2f-461c-bd72-26f24a62854e
relation.isOrgUnitOfPublication 0bdb34e9-badb-4a54-bc75-f77508a0c6b0
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 0bdb34e9-badb-4a54-bc75-f77508a0c6b0

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Tayfun Pirselimoğlu filmlerinde kadın temsili ve Saç filminde abject.pdf
Size:
2.39 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description:

Collections