1980 Sonrası Politik Türkiye Sineması'nda Çocuk Bakış Açısı Veapartman Boşluğu Uzun Metraj Film Senaryosu

dc.contributor.advisor Akçalı, Elif
dc.contributor.author Göktaş, İmran Deniz
dc.contributor.author Akçalı, Elif
dc.contributor.other Radio, Television and Cinema
dc.date.accessioned 2024-06-24T11:40:12Z
dc.date.available 2024-06-24T11:40:12Z
dc.date.issued 2023
dc.department Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Sinema Televizyon Ana Bilim Dalı
dc.description.abstract Bu çalışmada kısaca politik sinemanın geçmişi hatırlamadaki rolü irdelenmiş, özelde de çocuk tanıklığının Türkiye politik sinemasında nasıl ele alındığına değinilmiştir. Buna ek olarak dünya sinemasında benzer anlayışların nasıl geliştiğine bakılmış, farklı ülkelerden örneklendirme yapılmıştır. Çalışmayı temeline alan Apartman Boşluğu senaryosuyla benzer özellikler taşıyan Türkiye Sineması yapımı 4 film örnek olarak incelenmiş, bu filmlerde anlatının nasıl kurulduğu araştırılmıştır. Uçurtmayı Vurmasınlar filmi 2000 öncesi öncü film olarak ele alınmış, Türkiye Sineması'nda çocuk tanıklığı açısından açtığı yol gösterilmiştir. Tezin son kısmında 2000 sonrası 3 yapım, Babam ve Oğlum, Min Dît, Rauf çocuk bakış açısına getirdikleri farklı yaklaşımlar üzerinden örnek olarak kullanılmış, anlatılarında çocuk karakterleri işleyişleri analiz edilmiştir.
dc.description.abstract In this study, the role of political cinema in remembering the past examined, and in particular, the films with 'child witnessing' in Turkish political cinema are analyzed. In addition, it has been looked at how similar perspectives have developed in world cinema, by analyzing the examples from different countries. Specifically, four films produced by Turkish Cinema, which have similar features to the scenario of the Apartman Boşluğu, which is the base of this study, were examined, and how the narrative was constructed in these films was investigated. Uçurtmayı Vurmasınlar is analyzed as a pioneering movie before 2000, and the ways it opened up in terms of a child witnessing in Turkish Cinema were shown. In the last part of the thesis, three films after 2000, Babam ve Oğlum, Min Dît, and Rauf, were used as examples of the different approaches they brought to a child point of view films, and the perspectives they established in their narratives through the child characters were shown. en_US
dc.identifier.endpage 123
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/5927
dc.language.iso tr
dc.status Onaylandı
dc.subject Radyo-Televizyon
dc.subject Radio and Television en_US
dc.title 1980 Sonrası Politik Türkiye Sineması'nda Çocuk Bakış Açısı Veapartman Boşluğu Uzun Metraj Film Senaryosu
dc.title Children's Point of View in Post-1980 Political Cinema in Turkey and Apartment Boşluğu Feature Film Script en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 55f98166-663a-4613-b484-bcc29e6cd1f5
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 55f98166-663a-4613-b484-bcc29e6cd1f5
relation.isOrgUnitOfPublication 0bdb34e9-badb-4a54-bc75-f77508a0c6b0
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 0bdb34e9-badb-4a54-bc75-f77508a0c6b0

Files

Collections