Dijital Tiyatroda Seyirci ve Yazar İş Birliği

dc.contributor.advisor Hemiş, Özlem
dc.contributor.author Çankaya, Maral
dc.contributor.other Architecture
dc.contributor.other 06. Faculty of Art and Design
dc.contributor.other 01. Kadir Has University
dc.date.accessioned 2024-06-24T11:40:13Z
dc.date.available 2024-06-24T11:40:13Z
dc.date.issued 2023
dc.description.abstract Bu tez çalışması, yirminci yüzyılda dijitalleşmeye başlayan tiyatro sahnesinde seyirci etkileşimiyle birlikte kurulan oyuncul yapı ve yazar ile seyirci arasında oluşan iş birliğinin sonucunda ortaya çıkan eş-yazarlık konumunu incelemektedir. Araştırma, hem fiziksel hem de çevrimiçi ortamda sahnelenen bir tiyatro oyununda dijital unsurların seyirci etkileşimini nasıl kurduğuna odaklanmaktadır. Bu dijital unsurların seyirciye sağladığı eş-yazarlık alanında oluşan oyuncul yapının olay örgüsü ve metin bağlamında etkileri araştırılmaktadır. Map To Utopia ve Karen adlı dijital tiyatro oyunları incelenmiş ve bu oyunlara katılan seyircinin konumu ile oyuncul yapı tartışılmıştır. Buna ek olarak, yazar tarafından kurgulanan melez yapıda, hem fiziksel hem de çevrimiçi katılıma olanak sağlayan Gelecek Müzesi adlı dijital tiyatro oyunu yine aynı literatür bağlamında değerlendirilmiştir.
dc.description.abstract This thesis examines the co-writer position and ludic world through relationship between the playwright and the audience that emerges alongside audience interaction in the digital theater scene, emerged in the 20th century. The study focuses on how digital elements facilitate audience interaction and ludic structure in a theater production staged in both physical and online environments. The impact of these digital elements on the narrative and textual aspects of the performance, within the realm of co-authorship created for the audience, is investigated. Drawing on the literature on digital theater and audience engagement, notable plays such as Map To Utopia and Karen, staged both globally and in Turkey, are examined, and discussions are held regarding the positioning of the audience. Additionally, the hybrid production Gelecek Müzesi, conceived by me to facilitate both physical and online participation, is evaluated within the same literature context. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/5947
dc.language.iso tr
dc.status Onaylandı
dc.subject Sahne ve Görüntü Sanatları
dc.subject Performing and Visual Arts en_US
dc.title Dijital Tiyatroda Seyirci ve Yazar İş Birliği
dc.title Cooperation Between Audience and Playwright in Digital Theatre en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Hemiş, Özlem
gdc.coar.type text::thesis::master thesis
gdc.description.department Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Film ve Drama Bilim Dalı
gdc.description.endpage 138
relation.isAuthorOfPublication 06974dd6-7e0a-445d-9cca-ce67f786a04d
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 06974dd6-7e0a-445d-9cca-ce67f786a04d
relation.isOrgUnitOfPublication d5ff7ff5-f763-4811-85e5-286af2fe8152
relation.isOrgUnitOfPublication 8fe856d9-ed4d-45d5-8d18-d900eb9c3bff
relation.isOrgUnitOfPublication b20623fc-1264-4244-9847-a4729ca7508c
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery d5ff7ff5-f763-4811-85e5-286af2fe8152

Files

Collections