Diffusion of Universal Institutional Norms: a Case Study of Institutional Isomorphism and Catalytic Effect of Public Affairs in Turkey
Loading...
Date
2019
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Kadir Has Üniversitesi
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
The research that I conducted is about the diffusion of universal institutional norms and
creation of institutional isomorphism through investments of the international companies
in other countries and role of the public affairs services that they provide from the
consultancy firms in this context. International companies trigger the institutional
transformation process in the countries that they invest. With the effect of foreign
investment, governments start to make regulations and legal changes according to the
global standards in order to make the market more convenient for investors. This
transformation process brings the diffusion of universal institutional norms and leads to
the creation of institutional isomorphism. In this sense, I address the isomorphic
transformation process with the concepts of coercive, normative, and mimetic
isomorphism (DiMaggio and Powell, 1983). Moreover, during the market entrance
process, the public affairs consultancy services which international companies provide
from the consultancy firms, include significant activities like political monitoring and
lobbying to maintain healthy and sustainable communication environment with the
government. These consultancy processes composed of complex dynamics regarding
institutional and organizational structures rather than intercultural communication
elements. During the institutional transformation process, consultancy firms function as
the catalyzer and make the adaptation easier. In this connection, I observed the specific
public affairs consultancy firm as an insider and investigated a consultancy process as my
case study. Through my observations and collected data during the participant
observation process, interviews with diverse consultancy firms, and relevant literature
with my topic, I examine how the investments of international companies and the catalytic
effect of public affairs activities lead the diffusion of universal institutional norms and
practices of the corporate world and create institutional isomorphism.
Yaptığım araştırma, evrensel kurumsal normların yayılmasını, uluslararası şirketlerin diğer ülkelerdeki yatırımları ile kurumsal izomorfizmin oluşmasını ve bu süreç içinde danışmanlık firmalarının sağladıkları kamu ilişkileri (public affairs) danışmanlık hizmetlerinin rolünü incelemektedir. Uluslararası şirketler yatırım yaptıkları ülkelerde kurumsal dönüşüm sürecini tetiklemektedir. Bu yatırımların etkisiyle, hükümetler piyasayı yatırımcılar için daha uygun hale getirmek amacıyla küresel standartlara uygun olarak düzenlemeler ve yasal değişiklikler yapmaktadır. Başlayan bu transformasyon süreci, evrensel kurumsal normların yayılmasını ve kurumsal izomorfizmin oluşmasını beraberinde getirmektedir. Bu bağlamda, tezimde, DiMaggio ve Powell (1983) tarafından tanımlanan zorlayıcı (coercive), normatif (normative) ve taklitçi (mimetic) izomorfizm kavramları ile izomorfik transformasyon sürecini ele almaktayım. Ayrıca, piyasaya giriş sürecinde, uluslararası şirketlerin danışmanlık firmalarından aldıkları kamu ilişkileri danışmanlık hizmetleri, hükümetle sağlıklı ve sürdürülebilir bir iletişim ortamı sağlamak amacıyla siyasi gözlemleme ve lobicilik gibi önemli faaliyetleri içermektedir. Kamu ilişkileri danışmanlık süreçleri, kültürlerarası iletişim unsurlarından ziyade kurumsal ve organizasyonel yapılara ilişkin çeşitli dinamikleri bünyesinde barındırmaktadır. Kurumsal transformasyon sürecinde ise danışmanlık firmaları katalizör işlevi görmekte ve adaptasyonu kolaylaştırmaktadır. Konuyla ilgili, kamu ilişkileri alanında hizmet veren bir danışmanlık firmasında gözlem yaptım ve bu süreçte inceleme konum olarak da global bir e-ticaret şirketinin Türkiye pazarına girişinde aldığı danışmanlık sürecini araştırdım. Tezimde, gözlemlerimden, çeşitli danışmanlık şirketleriyle yaptığım mülakatlardan ve ilgili literatürlerden edindiğim veri ile evrensel kurumsal normların yayılmasını, izomorfizmin oluşmasını ve kamu ilişkileri danışmanlık hizmetlerinin bu süreçteki katalizör etkisini açıklamaktayım.
Yaptığım araştırma, evrensel kurumsal normların yayılmasını, uluslararası şirketlerin diğer ülkelerdeki yatırımları ile kurumsal izomorfizmin oluşmasını ve bu süreç içinde danışmanlık firmalarının sağladıkları kamu ilişkileri (public affairs) danışmanlık hizmetlerinin rolünü incelemektedir. Uluslararası şirketler yatırım yaptıkları ülkelerde kurumsal dönüşüm sürecini tetiklemektedir. Bu yatırımların etkisiyle, hükümetler piyasayı yatırımcılar için daha uygun hale getirmek amacıyla küresel standartlara uygun olarak düzenlemeler ve yasal değişiklikler yapmaktadır. Başlayan bu transformasyon süreci, evrensel kurumsal normların yayılmasını ve kurumsal izomorfizmin oluşmasını beraberinde getirmektedir. Bu bağlamda, tezimde, DiMaggio ve Powell (1983) tarafından tanımlanan zorlayıcı (coercive), normatif (normative) ve taklitçi (mimetic) izomorfizm kavramları ile izomorfik transformasyon sürecini ele almaktayım. Ayrıca, piyasaya giriş sürecinde, uluslararası şirketlerin danışmanlık firmalarından aldıkları kamu ilişkileri danışmanlık hizmetleri, hükümetle sağlıklı ve sürdürülebilir bir iletişim ortamı sağlamak amacıyla siyasi gözlemleme ve lobicilik gibi önemli faaliyetleri içermektedir. Kamu ilişkileri danışmanlık süreçleri, kültürlerarası iletişim unsurlarından ziyade kurumsal ve organizasyonel yapılara ilişkin çeşitli dinamikleri bünyesinde barındırmaktadır. Kurumsal transformasyon sürecinde ise danışmanlık firmaları katalizör işlevi görmekte ve adaptasyonu kolaylaştırmaktadır. Konuyla ilgili, kamu ilişkileri alanında hizmet veren bir danışmanlık firmasında gözlem yaptım ve bu süreçte inceleme konum olarak da global bir e-ticaret şirketinin Türkiye pazarına girişinde aldığı danışmanlık sürecini araştırdım. Tezimde, gözlemlerimden, çeşitli danışmanlık şirketleriyle yaptığım mülakatlardan ve ilgili literatürlerden edindiğim veri ile evrensel kurumsal normların yayılmasını, izomorfizmin oluşmasını ve kamu ilişkileri danışmanlık hizmetlerinin bu süreçteki katalizör etkisini açıklamaktayım.
Description
Keywords
Institutional transformation, Institutional isomorphism, Public affairs, Kurumsal transformasyon, Kurumsal izomorfizm, Kamu ilişkileri