Nüfuz Pazarlaması Sözleşmeleri

dc.contributor.advisor Zeki, Başak Zeynep Baysal en_US
dc.contributor.author Özel, Merve
dc.contributor.author Baysal Zeki, Başak Zeynep
dc.contributor.other Law
dc.date.accessioned 2022-03-30T13:35:54Z
dc.date.available 2022-03-30T13:35:54Z
dc.date.issued 2021
dc.department Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Hukuk Ana Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract With the change in technology and human habits, changes have been experienced and continue to be experienced in many areas of our daily life. For example, although traditional media tools partially preserve their place in our lives, it is seen that new media tools have emerged. As humanity, we carry out written, visual and / or audio communication with the environment, reading / watching news or some of our work with the said new media tools or with the help of these tools. In addition, the fact that new media tools are a part of our daily life has led to the emergence of new professions and business areas. Influence marketing and social media influencer, which is the main actor of this new type of marketing, can be given as examples of emerging business and occupation types. Our study includes the examination of the contractual dimension of this new field, the expiration of the contract and the results of the termination, after the conceptual literature review, starting from the traditional media and advertising understanding. With this master's thesis, it is argued that influence marketing is different from the traditional advertising approach, and accordingly, a contract type specific to this new advertising concept should be developed and the legal liability cases arising from the developed contract type should also be process-specific en_US
dc.description.abstract Teknolojinin ve buna bağlı olarak insan alışkanlıklarının değişmesiyle birlikte, günlük yaşamımızın birçok alanında değişimler yaşanmış ve yaşanmaya devam etmektedir. Sözgelimi artık geleneksel medya araçları hayatımızdaki yerini kısmen korumakla birlikte yeni medya araçlarının ortaya çıktığı görülmektedir. İnsanlık olarak, çevreyle yazılı, görsel ve/veya sesli iletişim kurma, haber okuma / izleme ya da çalıştığımız işlerin bir kısmını söz konusu yeni medya araçlarıyla veya bu araçların yardımıyla yerine getirmekteyiz. Bunun yanı sıra, yeni medya araçlarının günlük yaşamımızın bir parçası olması hali, yeni mesleklerin ve iş alanlarının ortaya çıkmasını da sağlamıştır. Nüfuz pazarlaması ve bu yeni pazarlama türünün baş aktörü olan sosyal medya nüfuzlusu yeni ortaya çıkan iş alanı ve meslek türlerine örnek olarak verilebilecektir. Çalışmamız geleneksel medya ve reklam anlayışından başlayarak kavramsal literatür taramasının ardından, bu yeni alanın sözleşmesel boyutu ile sözleşmenin sona ermesi halleri ve sona ermenin sonuçlarına ilişkin incelemeyi içermektedir. Bu yüksek lisans tezi ile nüfuz pazarlamasının, geleneksel reklam anlayışından farklı olduğu ve buna bağlı olarak bu yeni reklam anlayışına özgü bir sözleşme tipinin geliştirilmesi gerektiği ve geliştirilen sözleşme tipinden doğan hukuki sorumluluk hallerinin de yine sürece özgü olması gerektiği görüşü savunulmaktadır. en_US]
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/4320
dc.identifier.yoktezid 701858 en_US
dc.institutionauthor Özel, Merve en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Kadir Has Üniversitesi en_US
dc.relation.publicationcategory Tez en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Hukuk en_US
dc.subject Law en_US
dc.title Nüfuz Pazarlaması Sözleşmeleri en_US
dc.title.alternative Influencer Marketing Contracts en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 33818219-4498-4aa5-a53d-f2ca2f18d30d
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 33818219-4498-4aa5-a53d-f2ca2f18d30d
relation.isOrgUnitOfPublication 438bfca4-1d8e-4297-ae8d-b09ea04c6067
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 438bfca4-1d8e-4297-ae8d-b09ea04c6067

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
701858.pdf
Size:
1.26 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

Collections