Şevket Emin Korki filmlerinde yeni gerçekçilik

Loading...
Thumbnail Image

Date

2018

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Kadir Has Üniversitesi

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu araştırmanın amacı, Saddam rejimi sonrası Şevket Emin Korki filmlerinde, İkinci Dünya Savaşı sonrasındaki İtalyan Yeni Gerçekçiliğinin etkisini ortaya koymaktır. Yeni Gerçekçiliğin dünya sinemasını etkilemesinde söz konusu olan unsurlar ve bu unsurların Korki’nin filmlerindeki kullanım şekli ele alınacaktır. Bu durumu ortaya koymak için yönetmenin Toz Geçişi (Crossing The Dust), Başlama Vuruşu (Kick Off) ve Taşa Yazılmış Hatıralar (Memories On Stone) filmlerini tema, mizansen, görüntü yönetimi-kurgu ve belgesel niteliği taşıyan öğeler bakımından incelenmiştir. İtalyan Yeni Gerçekçiliğinde rastlanan özelliklerin Korki’nin filmlerindeki kullanımı, yapılan tetkikler ve Korki’nin kendi ifadeleri çerçevesinde ele alınmaktadır. Yapılan araştırmalar ve tetkikler sonrasında, elde edilen verileri akademik sentezleme yöntemi ile karşılaştırılıp değerlendirildiğinde ulaşılan sonuç, tezin hedefledikleri ile paralellik göstermektedir. Yeni Gerçekçiliğin etkisi, post modern dönemin etkileri dahilinde açık bir şekilde Korki’nin sinemasında görülmektedir. Araştırmada kullanılan üç filmin Yeni Gerçekçi tetkik ile değerlendirilmesi sonrasında ulaşılan en önemli bulgu, Şevket Emin Korki’nin kullandığı senaryo ve yönetmenliği her bakımından İtalyan Yeni Gerçekçiliğinin bir devamı niteliğini taşıdığıdır.
The aim of this study is to reveal the effect of neorealism after the Second World War in Shwket Emin Korki films after Saddam regime. Neorealism will focus on the elements in question that affect the world cinema and how these elements will be used by Korki. In order to prove this situation, the director has examined films such as (Crossing the Dust, Kick Off Kerkuk, Memories on Stone) in terms of themes, scenes, image management-editing and documentary qualities. The features found in the new Italian Realism are used in the films of Korki in the context of the investigations and Korki's own expressions. When the results obtained are compared and evaluated with the academic synthesis method after the researches and examinations made, the result reached is parallel to what the thesis aims. Neoralizmin effect is clearly seen in the cinema of Korki within the influence of the post modern period. The most important finding reached after the evaluation of three filmin's neoralist test used in the research is that Shewket Emin Korki's scenario and directing is a continuation of Italy neoralism in all respects.

Description

Keywords

Kurt sinemasi, Yeni Gerçekçilik, Şevket Emin Korki, Savaş, Şiddet, Yoksulluk, Kurdish Cinema, Kurdish Cinema, Neorealism, Shewket Emin KORKİ, War, Violence, Poverty

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

Collections