Fiyatlandırma ve fiyat indirimlerinin talebe yansımasının araştırılması

Loading...
Thumbnail Image

Date

2005

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Kadir Has Üniversitesi

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Şirketlerin uzun süredir üzerinde fazla durmadıkları satış ve pazarlama faaliyetleri, gelir yaratan en önemli kaynaklar haline gelmektedir ve bu sürecin hızlanarak devam etmesi beklenmektedir. Bu süreç, pazarlama karmasının birdenbire tekrar gündeme gelmesine neden olmuştur. Ürün, yer, fiyat ve tutundurma bileşenlerinden oluşan pazarlama karması içinde de fiyat, gelir ile doğrudan ilişkisi nedeniyle hemen öne çıkmaktadır. Fiyatlandırma konusu iki temel bölüme ayrılmaktadır. Birinci bölüm maddi ürünlerin fiyatlandırılması, ikinci bölüm ise hizmetlerin fiyatlandırılmasıdır. Birinci bölümde öncelikle fiyatın kapsamı ve tanımlarından bahsedilmiş, fiyatın algılanışı açıklanmaya çalışılmıştır. Daha sonra fiyat politikalarına değinilmiş, bununla ilgili olarak fiyatlandırma yöntemleri incelenmiştir. Fiyatlandırmada değişiklikler konusu açıklanırken bu konunun alt başlığı olarak fiyat düşürmeleri ve yükseltmelerinin teorik çerçevesi çizilmiştir. Birinci bölüm son olarak ürünlerin fiyatlarının saptanmasında dikkate alınacak faktörlerden bahsedilerek bitmektedir. İkinci bölümde ise hizmetlerin fiyatlandırılması konusu ele alınmıştır. Hizmetlerin fiyatlandırılmasına girişin ardından hizmetlerin fiyatlandırma bakımından özelliklerine değinilmiştir. Daha sonra hizmetlerin fiyatlandırma kararları ve hizmetlerin fiyatlandırmasına etki eden faktörler incelenmiştir. Üçüncü bölümde ise fiyatlandırma ile ilgili araştırmamız yer almaktadır. Araştırmamız pazarlama araştırmaları konusu dahilinde ve istatistiksel olarak da regresyon analizi tekniği kullanılarak yapılmıştır. Araştırmamız beş bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde araştırmamızın amacına yer verilmiş ve araştırma hipotezleri kurulmuştur. İkinci bölümde araştırma modeli üzerinde durulmuş, ardından metodoloji bölümünde bu araştırmamıza özgü bir yaklaşım getirilmiştir. Daha sonra verilerin analizine geçilmiş ve son olarak sonuçları yorumları yapılmıştır.
PRICING AND A RESEARCH ON THE REFLECTION OF PRICE DISCOUNTS TODEMANDUMUT TOPKARSales and marketing operations has become the most income realizing sources forcompanies and this process is supposed to speed up. This process has provided the marketingmix to gain important again. In this marketing mix constructed by product-place-price-promotion quartet, price comes first because of its direct relationship with income.Pricing subject can be divided into two parts. First part is physical goods pricing, secondpart is services pricing. In first part the content of price and pricing definitions are discussed.Then, pricing policies are mentioned and related pricing techniques are investigated. Whiledifferences in pricing are explained, being its sub-title, the frame of the changes in price isdrawn theoretically. The first part ends with phrasing primary factors in determination ofphysical goods price.In the second part, services pricing is explained. After the entrance to this subject, itsproperties, service price decision making and finally the affecting factors are examined.In the third part, our research about pricing takes part being a part of marketing researchand also it is statistically realized by regression analysis.This research contains five parts. In the first part, our goals are determined andhypotheses are set. In the second part, the modeling is examined. In the methodology part, aunique approach peculiar to this search is obtained. Then, data analysis is made and its resultsare evaluated.

Description

Keywords

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

Collections