Sinematik Terör : Sinemanın Terörü ve Terörün Sineması

dc.contributor.advisor Diken, Bülent en_US
dc.contributor.author Cengiz, Ela
dc.contributor.author Diken, Bülent
dc.contributor.other Radio, Television and Cinema
dc.date.accessioned 2019-07-12T08:36:14Z
dc.date.available 2019-07-12T08:36:14Z
dc.date.issued 2018 en_US
dc.department Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Radyo, Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı en_US
dc.department-temp Kadir Has University : Graduate School of Social Sciences : Cinema and Television en_US
dc.description.abstract Bu çalışma terör ile sinema arasında bir analoji kuruyor ve bu bağlamda terör sinema ilişkisine odaklanıyor. Bu etkileşimli yüzeyi görünür kılabilmek için önce Zizek ve Baudrillard’ın felsefeleri bağlamında sosyolojik bir terör analizi yapılarak Agamben’e varılıyor. Ardından sinemanın kavramsal tanımı yapılıyor. Bu bağlamda imgeyi sinemanın düşünme tarzı olarak alıyor ve bunu Deleuze’ün hareket-imge, zaman-imge kavramları ile açıklıyor. Buradan hareketle Brazil (Terry Gilliam, 1985), Kurtuluş Günü (Roland Emmerich, 1996) ve Yedi (David Fincher, 1995) filmleri sinema ve sosyoloji bir arada tutulmaya çalışılarak analiz ediliyor. Bu çalışmada iki metot kullanılıyor. İlk olarak terörün analitik sosyolojik bir tartışması yapılıyor. İkinci olarak ise film çalışmaları ve film sosyolojisinin ortak paydası gözetilerek film analizi yapılıyor. Son kertede bu çalışma terör ile sinemanın benzer işleyişe sahip aygıtlar olduğunu iddia etmektedir. en_US
dc.description.abstract This work establishes an analogy between terrorism and cinema, and in this context, it focuses on the relationship between terror and cinema. In order to make this interactive surface visible, Agamben is first reached through a sociological analysis of terrorism in the context of Zizek and Baudrillard's philosophies. Then the cinema is conceptually defined. In this context, takes the image as the way of thinking of the cinema and explains this with Deleuze's concepts of motion-image, time-image. From this point of view, three films which Brazil (Terry Gilliam, 1985), Independence Day (Roland Emmerich, 1996), Se7en (David Fincher, 1995) are analyzed by trying to keep cinema and sociology together. two methods are used in this study. Firstly, there is an analytical sociological discussion of terrorism. Secondly, film analysis is carried out by considering the film studies and the common interest of the film sociologist. ultimately, this work claims that terrorism and cinema are devices which have similar function. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/2003
dc.identifier.yoktezid 529558 en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Kadir Has Üniversitesi en_US
dc.relation.publicationcategory Tez en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Sinema ve dusunce en_US
dc.subject Sinema en_US
dc.subject Terör en_US
dc.subject Terörle Mücadele en_US
dc.subject Cinema en_US
dc.subject Cinema and Idea en_US
dc.subject Terror en_US
dc.subject Counterterrorism en_US
dc.title Sinematik Terör : Sinemanın Terörü ve Terörün Sineması en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 09902bf6-a247-4b47-b0d0-134387d5cbb7
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 09902bf6-a247-4b47-b0d0-134387d5cbb7
relation.isOrgUnitOfPublication 0bdb34e9-badb-4a54-bc75-f77508a0c6b0
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 0bdb34e9-badb-4a54-bc75-f77508a0c6b0

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
0104404ElaCengiz.pdf
Size:
644.81 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections