TWITTER GÖRSELLERİNİN VATANDAŞLARI KOLEKTIF EYLEME TEŞVİK POTANSİYELİ

No Thumbnail Available

Date

2023

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu deney, yalnızca görsel içeren Tweet’lerin yalnızca metin içeren Tweet'lerle karşılaştırıldığında, Beyaz Amerikalılar’ı Black Lives Matter protestoları için kolektif eylemi teşvik etmek potansiyelini test etmiştir. Bağımlı değişken olarak kolektif eyleme katılma isteği kullanılarak, 2 (Tweet modu: sadece görsel-sadece metinsel) x 3 (Tweet içerik türü: öfke uyandıran, etkinlik (efficacy) uyandıran, nötr) şeklinde denekler arası deney tasarım uygulanmıştır. Beklentinin aksine bulgularda, vatandaşları siyasete katılmaya motive etmede sadece görsel içeren Tweet'lerin sadece metinsel Tweet'lerden daha etkili olduğuna veya öfke uyandıran içeriğin uyandırmayan içeriklerden daha etkili olduğuna dair hiçbir kanıt bulunamamıştır. Öfke uyandıran, görsel temelli sosyal protesto Tweet'lerinin, Beyaz Amerikalılar arasında öfke uyandırmayan görsel Tweet'lere göre yalnızca marjinal olarak daha fazla harekete geçirici olduğu bulunmuştur. Bununla birlikte, sonuçlar, kolektif etkinlik (efficacy) uyandıran metinsel Tweet'lerin, etkinlik ortaya çıkaran görsel Tweet'lerden daha fazla kolektif eyleme katılım niyeti uyandırdığını gösterdi. Dahası, öfke uyandıran görsellere maruz kaldıktan sonra erkekler, kadınlardan daha fazla toplumsal protestolara katılma eğilimi göstermiştir. Öte yandan kadınlar, etkinlik ortaya çıkaran görsel içeriklere maruz kaldıktan sonra protesto eyleminde bulunma konusunda erkeklerden daha istek belirtmişlerdir.

Description

Keywords

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

0

WoS Q

N/A

Scopus Q

N/A

Source

Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi

Volume

11

Issue

2

Start Page

1462

End Page

1509