Social Commerce Motivations, Trust and Intentions: an Investigation From Generational Perspectives

dc.contributor.author Alsaour, Albaraa
dc.contributor.other 01. Kadir Has University
dc.date.accessioned 2021-08-03T12:21:42Z
dc.date.available 2021-08-03T12:21:42Z
dc.date.issued 2020
dc.description.abstract Sosyal ticaret, sosyal etkileşimi desteklemek için sosyal ağları kullanarak çevrim içi ticari işlemleri ve ürün ve hizmet satın alımlarını içeren bir e-ticaret dalıdır. Birçok şirket Web 2.0 ve ilgili teknolojilerini kullanarak, sosyal ağ hizmetlerini etkinleştirmeye başlamıştır. Bu durum e-ticaretten sosyal ticarete geçişe yol açmıştır. Bu tezin temel amacı çeşitli kuşakların sosyal ticaret alışverişi için motivasyonlarının ve niyetlerinin araştırılmasıdır. Ayrıca, bu tez başka demografik faktörlerin ve kullanılan platformların alışveriş için motivasyon ve niyetler üzerindeki etkisini incelemektedir. Tezde 154 katılımcılı anket metodu kullanılmıştır. Tezin ana bulgularından biri, cinsiyetin sosyal ticaret alışverişindeki motivasyonlar üzerinde önemli bir etkisinin olmasıdır. Bunun yanında alışverişte yüksek motivasyonların sosyal ticarette güvenin, satın alma niyetinin ve ağızdan ağza iletişim niyetlerinin artmasına yol açtığı tespit edilmiştir. Kuşaksal farklılıklar tespit edilememiştir. en_US
dc.description.abstract Social commerce is an e-commerce branch that involves the use of social networks for online transactions and purchases of products and services to support social interaction. Supported by Web 2.0 and its associated technologies, many companies started enabling social networking services, which led to a shift from e-commerce to social commerce. The main objective of this thesis is to explore the motivations and intentions of different age generations towards social commerce shopping. Furthermore, this thesis studies the effect of other demographic factors and used platforms on motivation and intentions for shopping. The method in this thesis is a survey analysis of 154 respondents. Some of the main findings suggest that gender has a significant impact on social commerce shopping motivations. In addition, increased shopping motivations lead to high social commerce trust, purchase intention and word of mouth intentions. We found no moderating role of generations in our analyses. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/4149
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Kadir Has Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Social Commerce Motivations, Trust and Intentions: an Investigation From Generational Perspectives en_US
dc.title.alternative Sosyal Ticarette Motivasyon, Güven ve Niyetler: Kuşak Perspektifinden Bir İnceleme en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Alsaour, Albaraa en_US
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::thesis::master thesis
gdc.description.department Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı en_US
gdc.description.publicationcategory Tez en_US
gdc.identifier.yoktezid 648584 en_US
relation.isOrgUnitOfPublication b20623fc-1264-4244-9847-a4729ca7508c
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery b20623fc-1264-4244-9847-a4729ca7508c

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
648584.pdf
Size:
3.52 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

Collections