Hamurgers and Hand-Holding: Mcdonald's in Turkey

dc.contributor.advisor Lou, O'neil Mary en_US
dc.contributor.author Üçer, Nur
dc.contributor.author Louıse Şimşek, Mary
dc.contributor.other Political Science and International Relations
dc.date.accessioned 2019-07-12T08:42:08Z en_US
dc.date.available 2019-07-12T08:42:08Z en_US
dc.date.issued 2012 en_US
dc.department Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı en_US
dc.department-temp Kadir Has University : Graduate School of Social Sciences : American Culture and Literature en_US
dc.description.abstract Many countries are associated with the brands that they produce in this age among these brands. There are not only the consumption goods but also the brands of food and beverage. One of the best examples to the issue is that McDonald.s is the brand that comes to mind first when said America. This thesis of which subject is based on the effect of fast food culture and especially theeffects of McDonald.s which has a leading role in this change on local food cultures. This work also includes a researchwhich investigates the reality of globalization thechange in the eating habits and also socio-cultural effects. -- Abstract'tan. en_US
dc.description.abstract İçinde bulunduğumuz çağda dünyanın birçok ülkesi, neredeyse üretim yaptığı ürünlerin markasıyla anılmaktadır. Üretilen bu markalar arasında sadece tüketim eşyaları değil, yiyecek içecek markaları da dikkat çekmektedir. Konuya en iyi verilecek örneklerden biri, Amerika denilince akla ilk gelen marka olan McDonald's olmasıdır. Hızlı yemek kültürü ve özellikle bu değişimin öncüsü olan McDonald's'ın yerel yemek kültürüne etkileri üzerine hazırlanmış olan bu tez çalışması küreselleşme, yemek alışkanlıkları ve sosyal kültürel etkileri de kapsamaktadır. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/2537
dc.identifier.yoktezid 313352 en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Kadir Has Üniversitesi en_US
dc.relation.publicationcategory Tez en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Fast food en_US
dc.subject McDonald’s en_US
dc.subject Turkish eating habits en_US
dc.subject McDonald’s in Turkey en_US
dc.subject Hızlı yemek en_US
dc.subject Türk yemek alışkanlıkları en_US
dc.subject Türkiye’de McDonald’s en_US
dc.title Hamurgers and Hand-Holding: Mcdonald's in Turkey en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication fed19e9a-e456-47c9-bb1b-cb1ffbdd04ef
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery fed19e9a-e456-47c9-bb1b-cb1ffbdd04ef
relation.isOrgUnitOfPublication a14c56b3-75bd-423c-b4e9-5aea12f8bbfd
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery a14c56b3-75bd-423c-b4e9-5aea12f8bbfd

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
0062309NurUcer.pdf
Size:
330.4 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections