Klasik Yayım ve Dijital Yayın Sözleşmelerinde Taraf Yükümlülükleri

dc.contributor.advisor Kazmacı, Özge Uzun
dc.contributor.author Milanlıoğlu, Ulaş Koray
dc.contributor.author Uzun Kazmacı, Özge
dc.contributor.other Law
dc.date.accessioned 2024-06-24T11:40:11Z
dc.date.available 2024-06-24T11:40:11Z
dc.date.issued 2023
dc.department Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Özel Hukuk Ana Bilim Dalı
dc.description.abstract Yayıncılık, yazının icadıyla başlayıp dijital teknolojinin etkin olarak kullanıldığı günümüze kadar fikirlerin ve bilgilerin kitlelere ulaştırılması için önemli bir araçtır. Klasik yayımcılıkta, yayımcı ve yazar arasındaki ilişkinin temelini, yazarın eserinin yayımcı tarafından basılarak çoğaltılması ve dağıtılması karşılığında yayımcıya telif hakkı gelirlerinin bir kısmını paylaşması oluşturmaktadır. Dijital yayıncılıkta ise, eserin elektronik ortamda umuma iletilmesi ve erişime açılması söz konusudur. Bu durumda, klasik yayımcılık sözleşmelerine benzer yükümlülükler yanında, yeni yükümlülükler de ortaya çıkmaktadır. Bu çalışmada, klasik yayım ve dijital yayın sözleşmelerinde taraf yükümlülükleri ele alınacaktır. Çalışma, öncelikle klasik yayım sözleşmelerinin temel unsurlarını inceleyecektir. Ardından, dijital yayın sözleşmelerinin özelliklerine ve taraf yükümlülüklerine odaklanacaktır. Çalışmada, taraf yükümlülüklerinin hukuki dayanakları ve uygulamadaki sorunları da değerlendirilecek olup yazarlar, yayıncılar ve diğer ilgili taraflar için, hem klasik hem de dijital yayın sözleşmelerinin daha etkili ve adil bir şekilde yönetilmesine katkıda bulunulması amaçlanmıştır. Anahtar Sözcükler: Yayım Sözleşmesi, Dijital Yayıncılık, Dijital Yayın, Umuma İletim Hakkı, Taraf Yükümlülükleri
dc.description.abstract Publishing has been an important tool for delivering ideas and information to the masses from the invention of writing until today, which is a time of effective digital technology usage. In classical publishing, the basis of the relationship between the publisher and the author is that the author shares a portion of the copyright revenues with the publisher in return for the publication, reproduction and distribution of the author's work. In digital publishing, the work is transmitted to the public and made accessible electronically. In this case, in addition to obligations similar to classical publishing contracts, new obligations also arise. In this study, party obligations in classical publishing and digital publishing contracts will be discussed. The study will first examine the basic elements of classical publishing contracts. It will then focus on the features of digital publishing contracts and party obligations. The study will also evaluate legal basis of party obligations and their problems in practice, aiming to contribute to a more effective and fair management of both classical and digital publishing contracts for authors, publishers and other relevant parties. Keywords: Publishing Agreement, Digital Publishing, Digital Publication, Public Communication Right, Party Obligations en_US
dc.identifier.endpage 232
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/5909
dc.language.iso tr
dc.status Onaylandı
dc.subject Hukuk
dc.subject Law en_US
dc.title Klasik Yayım ve Dijital Yayın Sözleşmelerinde Taraf Yükümlülükleri
dc.title Party Obligations in Classical and Digital Publishing Agreements en_US
dc.type Doctoral Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 84c7303e-ec1d-4acb-865c-988e9c426218
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 84c7303e-ec1d-4acb-865c-988e9c426218
relation.isOrgUnitOfPublication 438bfca4-1d8e-4297-ae8d-b09ea04c6067
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 438bfca4-1d8e-4297-ae8d-b09ea04c6067

Files

Collections