Thinking Queerly in Scriptwriting: Berna's Hands Scripting Study

dc.contributor.author Aytaç, Fulden
dc.date.accessioned 2021-07-31T16:13:54Z
dc.date.available 2021-07-31T16:13:54Z
dc.date.issued 2020
dc.department Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sanat ve Tasarım Ana Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Son yıllarda Yeni Türkiye Sineması'na pek çok "kadın hikâyesi" kazandırılmıştır. Kadınlar tarafından yazılan ve yönetilen bu filmlerin kadınlara bakış açısı ise bir tartışma konusudur. Bu tezde öncelikle kadın hikâyelerini konu alan senaryolarda kadın kavramına bakış ve yazarın senaryo ile kurduğu ilişki araştırılmaktadır. Uygulama senaryosu olan Berna'nın Elleri'ni merkeze alınarak önce dramatik yapının nasıl kurulduğuna dair bir analiz yapılmakta ve kadınların başrollerinde oldukları filmlerde nasıl edilgenleşebildiği tartışılmaktadır. Bu soru ekseninde senaryo yazım yöntemleri ve Queer Teori beraber okunarak senaryo yazımında eril düşünme biçiminin kaynakları araştırılmaktadır. Araştırma bulguları ile birlikte cinsiyeti koşullamayan bir yazım biçimi ve karakteri cinsiyet kimliğinden bağımsız biçimde oluşturmanın olanakları araştırılmaktadır. Bu bağlamda güncel Queer yazım metotlarının senaryo yazım pratiklerine katkıda bulunması hedeflenmektedir. Bu amaçla yeni bir senaryo olan NOT: senaryosunda cinsiyetsiz bir karakter ve alternatif dramatik yapının mümkün olma koşulları aranmaktadır. en_US
dc.description.abstract Recently, "Female Narratives" became a more and more conventional within the cinema of Turkey. However, these movies, which are often written and directed by women, shares a particular conceptualization of femininity that requires further reflection. This research concentrates on the construction of scenarios within a feminist methodology and focus on Berna'nın Elleri, written framework of this research, to study construction of a dramatic structure and explores the de-subjectification of women despite their leading role in the analyzed movies. Therefore, methods of scriptwriting and Queer Theory are cross-read in order to elaborate on the reasons of 'masculine thinking'. Along with the research findings, the type of writing that does not condition gender and the possibilities of creating the character independently of gender identity are investigated. In this context, it is aimed that current Queer writing methods will contribute to scriptwriting practices. For this purpose, in the NOT: scenario, which is a new scenario, a genderless character and the conditions for the possibility of an alternative dramatic structure are sought. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/4120
dc.identifier.yoktezid 666792 en_US
dc.institutionauthor Aytaç, Fulden en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Kadir Has Üniversitesi en_US
dc.relation.publicationcategory Tez en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Thinking Queerly in Scriptwriting: Berna's Hands Scripting Study en_US
dc.title.alternative Senaryo yazımında queer düşünme yöntemleri: Berna'nın Elleri senaryo çalışması en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
666792.pdf
Size:
1.16 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

Collections