Kobi'lerin Elektronik Ticarete Geçişi ve Yaşadıkları Problemler

dc.contributor.advisor Güzey, Yıldız en_US
dc.contributor.author Şetvan, Cemil
dc.date.accessioned 2020-08-05T10:37:18Z en_US
dc.date.available 2020-08-05T10:37:18Z en_US
dc.date.issued 2009 en_US
dc.department Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı en_US
dc.department-temp Kadir Has University : Graduate School of Social Sciences : Business Administration  en_US
dc.description.abstract Günümüzün en önemli kavramlarından bir tanesi Elektronik Ticarettir. Çeşitli elektronik ortamlarda yürütülebilen elektronik ticaret birçok işletmeye büyük fırsatlar sunar. Fakat bazı işletmeler elektronik ticareti hâlâ bir lüks olarak kabul etmektedir. Günümüz rekabet ortamı elektronik ticareti, normal ticari hayatın bir unsuru haline getirmiştir. Dolayısı ile de işletmeler, özellikle de KOBİ'ler için, yararlanılması gereken bir fırsat olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmada KOBİ'lerin e ticarete geçmelerinin gerekliliği savunulmuştur. Elektronik ticaretin KOBİ'ler açısından ne kadar önemli olduğu açıklanmıştır. Yeni bir pazara girmenin faydaları, dolayısı ile işletmelerin bu faydalardan yararlanmaları için nasıl hareket etmeleri gerektiği açıklanmıştır. KOBİ'lerin genel yapıları ve özellikleri, elektronik ticaretin tarihçesi, sağladığı avantajlar ve getirdiği dezavantajlar ortaya konmuştur. Ayrıca KOBİ'lerin elektronik ticarete geçebilmeleri için sahip olmaları gereken özelliklerin neler olduğu, örgütsel yapılarının, tedarik zincirlerinin nasıl işlemesi gerektiği incelenmiştir. Elektronik ticarete geçiş süreci ve bu süreçte KOBİ'lerin karşılaşabileceği problemler tartışılmıştır. KOBİ'lerin e ticarete geçmemeleri gereken durumlar ele alınmıştır. Son olarak elektronik ticarete geçen iki KOBİ örneği verilmiş; bu örnekler aracılığı ile KOBİ'lerine ticarete geçmelerinin gerekliliği ve bu geçiş sürecinde yaşanabilecek zorluklar bir kere daha ortaya konmuştur. en_US
dc.description.abstract One of the most important concepts of our time is Electronic Commerce. As it can be executed via various electronic mediums the Electronic Commerce provides great opportunities for most enterprises. However some firms still perceive Electronic Commerce as a luxury rather than a necessity. In today?s competitive market, Electronic Commerce has become a vital element of the commercial life. Therefore it is indeed an important opportunity for enterprises in general and for SME?s in particular. In this thesis the necessity of the SME?s to use Electronic Commerce is explicitly demonstrated. The importance of the Electronic Commerce especially for the SME?s is illustrated. Benefits of entering a new market and what enterprises need to do to harvest these benefits have been shown. General structure and characteristics of SME?s are defined together with the history of Electronic Commerce, along with its advantages and disadvantages. The requirements that SME?s should possess in their transition to Electronic Commerce, and how their organizational structure and processes of supply chain should operate are examined. The process of the transition to Electronic Commerce and the challenges a SME could face during such a transition are also examined in this thesis. The circumstances in which a SME should not realize this transition are also covered. Lastly two SMEs utilizing Electronic Commerce are presented and through these two examples, the necessity of the transition of the SME?s to Electronic Commerce and the challenges that could be faced during this transition are once more manifested. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/3115
dc.identifier.yoktezid 214725 en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Kadir Has Üniversitesi en_US
dc.relation.publicationcategory Tez en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject KOBİ en_US
dc.subject E Ticarete Geçiş en_US
dc.subject Problemler en_US
dc.subject SME en_US
dc.subject Transition en_US
dc.subject E-commerce en_US
dc.subject Problems en_US
dc.title Kobi'lerin Elektronik Ticarete Geçişi ve Yaşadıkları Problemler en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
KOBİ'lerin Elektronik Ticarete Geçişleri Ve Yaşadıkları Problemler.pdf
Size:
419.31 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description:

Collections