Michael Haneke'nin Film Teorisi ve Dramatik Düşünce Tarihi ile Olan İlişkisi

dc.contributor.advisor Sarıkartal, Çetin en_US
dc.contributor.author Akyıldız, Yavuz
dc.contributor.author Sarıkartal, Çetin Kemal
dc.contributor.other Theatre
dc.date.accessioned 2019-07-12T08:37:37Z en_US
dc.date.available 2019-07-12T08:37:37Z en_US
dc.date.issued 2013 en_US
dc.department Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Film ve Drama Ana Bilim Dalı en_US
dc.department-temp Kadir Has University : Graduate School of Social Sciences : Film and Drama en_US
dc.description.abstract Bu çalışma, Michael Haneke sinemasında var olduğu düşünülen sorumluluk duygusunun, hangi yapılarla oluşturulduğunu belirlemek için başladı fakat filmler arasında görülen dramaturjik ve biçimsel paralellikler nedeniyle, Michael Haneke'nin genel bir film teorisi olarak son buldu. Çalışmanın düşünce tarihi bölümündeki başlıkları, Aristoteles, Bertolt Brecht, Nicolai Hartman ve Marksist Estetik olarak belirlendi. Ardından, teatral açıdan açıklanan bu yapılarla sinematografinin ilişkisi kuruldu. Son bölümde ise Michael Haneke'nin üç filminin derinlemesine analizi yapılarak Michael Haneke sinemasının teorik altyapısı açıklanmaya çalışıldı. Seçilen filmler, performans ile gerçeklik arasında kurdukları ilişki bakımından, incelemeye daha çok imkan verdiği için seçilmiştir. Bu filmler Yedinci Kıta (1989), Funny Games (1997) ve Saklı (2005)'dır. en_US
dc.description.abstract This study began as an effort to define the underlying structures which generate the sense of responsibility of the audience? that is considered to be in Michael Haneke's cinema, yet, due to the dramaturgical and formal parallelisms between the films, it resulted as a general theory on Michael Haneke's cinema. The titles for the history of thought section were designated as Aristoteles, Bertolt Brecht, Nicolai Hartmann and Marxist Aesthetics, followed by their explanations based on a theatrical perspective and their relations with cinematography. In the last section, three of his films have been thoroughly analyzed for explaining the theoretical basis of Michael Haneke's cinema. Due to the fact that those were the films that are more accommodating for their relations between performance and reality, they were specifically chosen for this study. The films are Seventhy Continent (1989), Funny Games(1997) and Hidden (2005). en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/2158
dc.identifier.yoktezid 331952 en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Kadir Has Üniversitesi en_US
dc.relation.publicationcategory Tez en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Michael Haneke en_US
dc.subject Sinema en_US
dc.subject Film teorisi en_US
dc.subject Cinema en_US
dc.subject Film theory en_US
dc.title Michael Haneke'nin Film Teorisi ve Dramatik Düşünce Tarihi ile Olan İlişkisi en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication f70d5b0b-60df-4b7a-9104-108d1e926d94
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery f70d5b0b-60df-4b7a-9104-108d1e926d94
relation.isOrgUnitOfPublication a45c69cc-e678-4b86-9afd-a954b85a5bf5
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery a45c69cc-e678-4b86-9afd-a954b85a5bf5

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
0066680YavuzAkyildiz.pdf
Size:
886.83 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections