News Consumption Behaviours of Young Generation in Turkey With a Focus on Social Media Usage

dc.contributor.advisor Yanardağoğlu, Eylem en_US
dc.contributor.author Göktepe, Ayberk
dc.contributor.author Yanardağoğlu, Eylem
dc.contributor.other New Media
dc.date.accessioned 2019-07-12T08:37:23Z en_US
dc.date.available 2019-07-12T08:37:23Z en_US
dc.date.issued 2017 en_US
dc.department Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yeni Medya Ana Bilim Dalı en_US
dc.department-temp Kadir Has University : Graduate School of Social Sciences : New Media en_US
dc.description.abstract The aim of this research is to demonstrate an ongoing pattern about young generation’s news consumption through social media in Turkey. The purpose is to emphasize recent studies’ key findings about the role of social media as a news source among young generation. To that end an online survey was conducted which is followed by interviews with six respondents selected by purposive sampling method. By this way the researcher got more insight about users’ (aged between 16 and 34) own perceptions that helped to achieve a more detailed analysis and stimulate further questions in the field. The findings of the research enabled the researcher to test young generation’s social media usage in news consumption in the lights of detailed information about in what ways they use these channels. The datas were limited to in depth online interviews and online survey the researcher had designed. The results obtained in this context are of exemplary support that this research intends to test the pattern through the commonalities between participants on social media and news consumption. en_US
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, Türkiye'de gençlerin haber tüketim davranışlarını sosyal medya bağlamında değerlendirerek sosyal medyanın bir haber kaynağı olarak kullanıldığı sonucunu ortaya koyan araştırmalar tarafından da desteklenen örüntünün önemini vurgulamaktır. Bu amaçla çevrimiçi anket çalışması yapılmış; ankete katılanlar arasından amaçlı örnekleme yoluyla seçilmiş altı kişi ile e-posta yoluyla görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Bu sayede 16-34 yaş aralığındaki hedef kitlesinin haber tüketim davranışlarına dair daha ayrıntılı bilgiler edinilmiş; gençlerin sosyal medyayı haber tüketiminde kullandığı sonucu bu kanalları ne şekilde kullandıklarına dair sağlanan bilgiler ışığında test edilmiştir. Veriler, araştırmacının hazırlamış olduğu anket ile odak grup görüşmeleriyle sınırlı tutulmuştur. Bu bağlamda elde edilen sonuçlar, araştırmanın, katılımcıların sosyal medya ve haber tüketimi açısından ortaklaştığı noktalar üzerinden test etmeyi amaçladığı örüntüyü destekler niteliktedir. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/2140
dc.identifier.yoktezid 453080 en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Kadir Has Üniversitesi en_US
dc.relation.publicationcategory Tez en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject News consumption en_US
dc.subject New media en_US
dc.subject Social media en_US
dc.subject Haber tüketimi en_US
dc.subject Yeni medya en_US
dc.subject Sosyal medya en_US
dc.title News Consumption Behaviours of Young Generation in Turkey With a Focus on Social Media Usage en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication b95e3c8a-04d7-4e41-bd4e-6e401f1a691a
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery b95e3c8a-04d7-4e41-bd4e-6e401f1a691a
relation.isOrgUnitOfPublication b5858033-f7be-4c13-85ee-abb8e71cacd9
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery b5858033-f7be-4c13-85ee-abb8e71cacd9

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
0097603AyberkGoktepe.pdf
Size:
1.05 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

Collections