Kurum Kültürü ve Yapısının Cam Tavana Etkisi: İstanbul İli Eğitim Kurumu Örneği

dc.contributor.advisor Karaosmanoğlu, Nezaket Defne en_US
dc.contributor.author Kızıldeli, Zeynep Buse
dc.contributor.author Karaosmanoğlu, Nezaket Defne
dc.contributor.other Public Relations and Information
dc.date.accessioned 2019-07-12T08:38:45Z en_US
dc.date.available 2019-07-12T08:38:45Z en_US
dc.date.issued 2019 en_US
dc.department Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Halkla İlişkiler Ana Bilim Dalı en_US
dc.department-temp Kadir Has University : Graduate School of Social Sciences : Public Relations en_US
dc.description.abstract Bu çalışmada kurum kültürü ve yapısının cam tavan sendromu ile ilişkisi araştırılmıştır. Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı özel bir eğitim kurumu araştırmanın evrenini oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemi kadın öğretmen, müdür yardımcısı, müdür ve bölüm başkanlarından oluşmaktadır. Mülakat ve anket değerlendirmesi ile kurum kültürü ve yapısının cam tavana etkisi hakkında katılımcıların görüşleri alınmıştır. Araştırmada nitel değerlendirmeyi desteklemek amaçlı nicel verilerden yararlanılmıştır. Sonuçlara göre kurum yapısının cam tavan sendromuna doğrudan etkisi olmadığı gözlem ve yorumlarla değerlendirilirken, kurum kültürünün alt değişkenlerinin cam tavan sendromunu tetiklediği belirlenmiştir. en_US
dc.description.abstract In this study, the relationship between institutional culture and glass ceiling syndrome is investigated. An educational institution affiliated to the Ministry of National Education is the case study of this research. In this research, interviews are conducted by female teachers, assistant principals, principals and heads of department. Participants' opinions regarding the effect of institutional culture and its structure on glass ceiling syndrome were asked through interviews and questionnaires. In the research, quantitative data was used to support qualitative data. This study argues that while the observations and interpretations in this study suggest that the institutional structure has no direct effect on glass ceiling syndrome, the sub-variables of the institutional culture trigger glass ceiling syndrome. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/2266
dc.identifier.yoktezid 542297 en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Kadir Has Üniversitesi en_US
dc.relation.publicationcategory Tez en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Cam tavan sendromu en_US
dc.subject Kurum kültürü en_US
dc.subject Kurum yapısı en_US
dc.subject Cinsiyet ayrımcılığı en_US
dc.subject Erkekler kulübü en_US
dc.subject Glass ceiling syndrome en_US
dc.subject Institutional culture en_US
dc.subject Institutional structure en_US
dc.subject Gender discrimination en_US
dc.title Kurum Kültürü ve Yapısının Cam Tavana Etkisi: İstanbul İli Eğitim Kurumu Örneği en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 88bd8fa7-7b8c-4e7a-95b3-68031ec7c803
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 88bd8fa7-7b8c-4e7a-95b3-68031ec7c803
relation.isOrgUnitOfPublication 6f927f68-6bdf-4a00-82f7-45d1d3824548
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 6f927f68-6bdf-4a00-82f7-45d1d3824548

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
0105470ZeynepBuseKizildeli.pdf
Size:
872.44 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections