Kurum kültürü ve yapısının cam tavana etkisi: İstanbul İli eğitim kurumu örneği

dc.contributor.advisorKaraosmanoğlu, Nezaket Defneen_US
dc.contributor.authorKaraosmanoğlu, Nezaket Defne
dc.date.accessioned2019-07-12T08:38:45Zen_US
dc.date.available2019-07-12T08:38:45Zen_US
dc.date.issued2019en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Halkla İlişkiler Ana Bilim Dalıen_US
dc.department-tempKadir Has University : Graduate School of Social Sciences : Public Relationsen_US
dc.description.abstractBu çalışmada kurum kültürü ve yapısının cam tavan sendromu ile ilişkisi araştırılmıştır. Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı özel bir eğitim kurumu araştırmanın evrenini oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemi kadın öğretmen, müdür yardımcısı, müdür ve bölüm başkanlarından oluşmaktadır. Mülakat ve anket değerlendirmesi ile kurum kültürü ve yapısının cam tavana etkisi hakkında katılımcıların görüşleri alınmıştır. Araştırmada nitel değerlendirmeyi desteklemek amaçlı nicel verilerden yararlanılmıştır. Sonuçlara göre kurum yapısının cam tavan sendromuna doğrudan etkisi olmadığı gözlem ve yorumlarla değerlendirilirken, kurum kültürünün alt değişkenlerinin cam tavan sendromunu tetiklediği belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, the relationship between institutional culture and glass ceiling syndrome is investigated. An educational institution affiliated to the Ministry of National Education is the case study of this research. In this research, interviews are conducted by female teachers, assistant principals, principals and heads of department. Participants' opinions regarding the effect of institutional culture and its structure on glass ceiling syndrome were asked through interviews and questionnaires. In the research, quantitative data was used to support qualitative data. This study argues that while the observations and interpretations in this study suggest that the institutional structure has no direct effect on glass ceiling syndrome, the sub-variables of the institutional culture trigger glass ceiling syndrome.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/2266
dc.identifier.yoktezid542297en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCam tavan sendromuen_US
dc.subjectKurum kültürüen_US
dc.subjectKurum yapısıen_US
dc.subjectCinsiyet ayrımcılığıen_US
dc.subjectErkekler kulübüen_US
dc.subjectGlass ceiling syndromeen_US
dc.subjectInstitutional cultureen_US
dc.subjectInstitutional structureen_US
dc.subjectGender discriminationen_US
dc.titleKurum kültürü ve yapısının cam tavana etkisi: İstanbul İli eğitim kurumu örneğien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication88bd8fa7-7b8c-4e7a-95b3-68031ec7c803
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery88bd8fa7-7b8c-4e7a-95b3-68031ec7c803

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
0105470ZeynepBuseKizildeli.pdf
Size:
872.44 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections