Kriz İletişiminin Marka ve İtibar Yönetimi Açısından Değerlendirilmesi Torku Süt Krizi

dc.contributor.advisor Yüksel, Müberra en_US
dc.contributor.author Özyurt, Meltem Nermin Boyacı
dc.date.accessioned 2020-02-17T18:36:06Z
dc.date.available 2020-02-17T18:36:06Z
dc.date.issued 2019
dc.department Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Halkla İlişkiler Ana Bilim Dalı en_US
dc.department-temp Kadir Has University : Graduate School of Social Sciences : Public Relations en_US
dc.description.abstract Krizler beklenmedik anda, aniden ortaya çıkan ve markalar için tehdit oluşturan unsurlardır. Markalar krizi yönetebilmek adına hızlı harekete geçmesi, yalan haberler ortaya çıkmadan basın açıklamasında bulunması ve stratejik bir plan oluşturarak krizi kontrol altına alması gerektirmektedir. Ancak kriz marka tarafından iyi yönetilirse markası ve itibarı açısından durumu fırsata da çevirebilir. Her kriz olumsuz algılanmamalıdır. Marka için hedef kitlesi ve paydaşları ile arasındaki iletişim iyi olmalıdır. Hedef kitlesi kriz durumlarında markaya destek olabilir. Araştırma Torku markasına ilişkin süt krizi ile ilgilidir. Araştırma sorum, kriz yönetiminin marka, itibar ve paydaşları nasıl etkilediğidir. Bir tüketici Torku markalı sütün patladığına dair video yayınlayarak bunu Torku'nun diğer tüketicileri tarafından görmesini sağlamıştır. 1 Kasım 2018 tarihinde gerçekleşen olaya Torku 3 Kasım 2018 tarihinde kendi sosyal medya hesaplarında kamuoyu açıklaması yapmıştır. Kamuoyu açıklamasına paydaşları tarafından gelen yorumlar olumlu-olumsuz ve nötr olarak içerik analizi yöntemi ile değerlendirilmiştir. İnternet gazeteleri, sosyal medya hesapları, Torku ile ilgili şikayet gelen siteler incelenmiş araştırmaya sunulmuştur. Vaka, kriz iletişimi teorileri açısından açıklanmaya çalışılmış, marka ve itibar çerçevesinde değerlendirilmiştir. Krizin hedef kitlesi tarafından nasıl karşılandığı ve sonuç kısmında neler yapılabilir üzerine durulması gerektiği sunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Kriz, kriz iletişimi, kriz yönetimi, kriz iletişim teorileri, marka yönetimi, itibar yönetimi, paydaşlar, içerik analizi, sosyal medya. en_US
dc.description.abstract Crisis are the factors which occur unexpectedly and cause a threat for brands. Brands need to take rapid action to manage the crisis to take a press relase before the false news, and to create a strategic plan to control the crisis. If the crisis is well managed by the brand, it may turn the situation into an opportunity in terms of its brand and reputation. Every crisis should not be percieved negatively. For the brand, communication between its target audience and share holders should be transparent. The target audience can support the brand in times of crisis. This research is about the milk crisis of Torku. My research question is about how crisis management affects brand, reputation and stakeholders. A consumer has posted a video and allowing other consumers to see it. On November 3, 2018, Torku made on announcement about this incident which occurred on November 1, 2018. The comments received by shareholders to the public discourse are evaluated positively, negatively, and neutrally by content analysis method. Online newspaper social media accounts and complaints about Torku have been reviewed and presented in the research. How the crisis is addressed by the target group and what should be done in conclusion part are presented. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/2760
dc.identifier.yoktezid 551887 en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Kadir Has Üniversitesi en_US
dc.relation.publicationcategory Tez en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Kriz en_US
dc.subject kriz iletişimi en_US
dc.subject kriz yönetimi en_US
dc.subject kriz iletişim teorileri en_US
dc.subject marka yönetimi en_US
dc.subject itibar yönetimi en_US
dc.subject paydaşlar en_US
dc.subject içerik analizi en_US
dc.subject sosyal medya en_US
dc.subject Crisis en_US
dc.subject crisis communication and management en_US
dc.subject crisis communication theories en_US
dc.subject brand management en_US
dc.subject reputation management en_US
dc.subject shareholders en_US
dc.subject content analysis en_US
dc.subject social media en_US
dc.title Kriz İletişiminin Marka ve İtibar Yönetimi Açısından Değerlendirilmesi Torku Süt Krizi en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Kriz iletişiminin marka ve itibar yönetimi açısından değerlendirilmesi Torku süt krizi.pdf
Size:
2.92 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description:

Collections