Learning English Beyond Limitation, Duolingo Case Study for Arab Users

dc.contributor.advisor Yanardağoğlu, Eylem en_US
dc.contributor.author Mahmoud, Hala Baiomy Aly
dc.contributor.author Yanardağoğlu, Eylem
dc.contributor.other New Media
dc.date.accessioned 2019-07-12T08:39:07Z en_US
dc.date.available 2019-07-12T08:39:07Z en_US
dc.date.issued 2017 en_US
dc.department Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yeni Medya Ana Bilim Dalı en_US
dc.department-temp Kadir Has University : Graduate School of Social Sciences : New Media en_US
dc.description.abstract Duolingo is one of the successful examples of games with a purpose (GWAPs) that teach languages for free. Recently Duolingo started providing Arabic interface for Arabic speakers and the number of subscribers is increasing day by day. This research aims to explore the Arabic interface of the game precisely the one that teaches English. in this interface the number of learners reached 7.181 million users in December 2016. All the users are Arabic native speakers that are trying to learn English for different reasons. The study examines the reasons and motivation of Arab learners to learn English in Duolingo. in order to do that 111 active participants were surveyed six interviews were run and personal observations of the researcher was used. The majority of researched sample are young and unemployed and trying to use the advantage of internet connectivity and the free game to learn English as a foreign language. The result of research revealed that motivation of learning English differs according to gender country of origin and educational background. Also it stated disadvantages of the Arabic version that teaches English for Arabs from users’ point of view. en_US
dc.description.abstract Duolingo, dil öğretme amacıyla hazırlanan ücretsiz oyunlar içerisinde en başarılı olanlardan biridir. Kısa bir zaman önce, Dualingo Arap kullanıcılar için Arapça arayüz kullanmaya başladı ve bu sayede takipçileri büyük bir hızla arttı ve artmaya devam ediyor. Bu çalışma, İngilizce öğretiminde oyunun Arapça arayüzünü araştırmayı amaçlamaktadır. Bu arayüz sayesinde İngilizce öğrenmek için Dualingo'ya kayıt olanların sayısı Aralık 2016 itibariyle 7.18 milyonu bulmuştur. Anadil olarak Arapça konuşan kullanıcılar İngilizceyi farklı amaçlar için öğrenmek istemektedirler. Çalışma, Dualingo ile İngilizce öğrenen Arap kullanıcıların İngilizce öğrenme sebepleri ve motivasyonlarını incelemektedir. Bu inceleme için, 111 aktif Dualingo kullanıcısı ile anket, 6'sı ile mülakat yapılmış ve araştırmacının kişisel gözlemlerinden faydalanılmıştır. Araştırmaya katılanların büyük çoğunluğunun işsiz ve internetin sağladığı kolaylıkla yabancı bir dil olarak İngilizce öğrenmek isteyen gençlerden oluştuğu görülmüştür. Araştırmanın sonucunda İngilizce öğrenme motivasyonunun cinsiyete, ülkeye ve eğitim düzeylerine göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Ayrıca, bir başka açıdan Arap kullanıcılar için İngilizce öğretiminde kullanılan Arapça versiyonun dezavantajlarına da değinilmiştir en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/2296
dc.identifier.yoktezid 453093 en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Kadir Has Üniversitesi en_US
dc.relation.publicationcategory Tez en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Duolingo en_US
dc.subject English language learning en_US
dc.subject Motivation en_US
dc.subject İngilizce öğrenimi en_US
dc.subject Motivasyon en_US
dc.title Learning English Beyond Limitation, Duolingo Case Study for Arab Users en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication b95e3c8a-04d7-4e41-bd4e-6e401f1a691a
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery b95e3c8a-04d7-4e41-bd4e-6e401f1a691a
relation.isOrgUnitOfPublication b5858033-f7be-4c13-85ee-abb8e71cacd9
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery b5858033-f7be-4c13-85ee-abb8e71cacd9

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
0097590AlyMahmoud.pdf
Size:
1.27 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections