Show simple item record

dc.contributor.advisorBozdağ Bucak, Çiğdemen_US
dc.contributor.authorKahraman, Ninsuen_US
dc.date.accessioned2019-07-12T08:38:00Zen_US
dc.date.available2019-07-12T08:38:00Zen_US
dc.date.issued2016en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/2199en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is to explain the factors that are efficient for being a YouTube celebrity rather than a regular user of YouTube. The goal is to show that YouTube users have something in common while creating their content. Since YouTube recently became a business opportunity in Turkey it has users attention. To identify patterns among YouTube content creators i made interviews with them. Then analyze the findings and created the path of being YouTube celebrity.en_US
dc.description.abstractBu tezin amacı, standart YouTube kullanıcılarının YouTube ünlülerine dönüşmesinde etkili olan faktörleri açıklamak ve YouTube ünlülerinin içerik üretirken belirli ortak etkenlerden yararlandığını göstermek. YouTube Türkiye'de yeni yeni büyüyen bir iş sektörü olduğu için standart kullanıcıların oldukça dikkatini çekmiş durumda. Ortak noktaları bulabilmek için YouTube kullanıcılarıyla röportajlar yapıp belli kategoriler altında bir taslak oluşturdum. Daha sonra standart YouTube kullanıcısından YouTube ünlüsü olmaya giden yolda bu taslakları analiz ederek sonuçları elde ettim.en_US
dc.language.isoEnglishen_US
dc.publisherKadir Has Universityen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYouTubeen_US
dc.subjectNew mediaen_US
dc.subjectOnline celebrityen_US
dc.subjectYouTube celebrityen_US
dc.subjectYouTube ünlülerien_US
dc.subjectYeni medyaen_US
dc.titleThe factors that influence the transformation of a regular user to a youtube celebrityen_US
dc.typeMaster's Thesisen_US
dc.contributor.departmentKadir Has University : Graduate School of Social Sciences : New Mediaen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record