Show simple item record

dc.contributor.advisorYanardağoğlu, Eylemen_US
dc.contributor.authorKılıç, Şükrü Oktayen_US
dc.date.accessioned2019-07-12T08:38:39Zen_US
dc.date.available2019-07-12T08:38:39Zen_US
dc.date.issued2017en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/2257en_US
dc.description.abstractThe purpose of this thesis is to reveal the significant challenges that digital newsrooms in Turkey have been facing to adapt to newly emerging organisational structures technologies platforms tools storytelling techniques and business models in new media environment. This study scrutinises how production distribution and consumption of online news content have evolved from 1996 to present with the emergence of the internet social media and related technological advancements in chronological order by going through previously published researches and interviews done with journalists. Face-to-face interviews conducted with selected media experts editor-in-chiefs and news editors working in online newsrooms of major news media outlets show that both traditional and digital-born news media in Turkey have been having a hard time keeping up with the needs of ever-changing digital media landscape. The significant challenges preventing digital newsrooms of major media organisations in Turkey from adapting to new media are examined under four main topics which are the business models journalists media owners and current state of political environment in the country.en_US
dc.description.abstractBu tezin amacı, Türkiye'deki dijital haber merkezlerinin yeni medya organizasyon yapıları, araçları, teknolojileri, platformları, hikâye anlatıcılığı teknikleri ve iş modellerine adapte olmalarının önündeki zorlukları ortaya koymaktır. Çalışmada, internet ve sosyal medya ile bağlantılı teknoloji ve platformlarla birlikte haberin üretim, dağıtım ve tüketim süreçlerinin nasıl evrildiği, bu konuda yapılmış araştırma ve incelemelerden faydalanılarak 1996'dan bugüne kronolojik olarak irdelenmiştir. Türkiye'de en çok ziyaretçiye erişen haber organizasyonlarının dijital departmanlarının yöneticileri ve editörleri ile gerçekleştirilen yüz yüze röportajlar, hem geleneksel hem de doğuştan dijital haber sitelerinin son dönemde dünyadaki yeni medya ile bağlantılı gelişmelere ayak uydurmakta güçlük çektiğini göstermiştir. Türkiye'deki ana akım haber organizasyonlarının yeni medyaya adaptasyonu önündeki güçlükler; iş modelleri, gazeteciler, sermaye sahipleri ve politik ortam olmak üzere dört ana başlık altında incelenmiştir.en_US
dc.language.isoEnglishen_US
dc.publisherKadir Has Universityen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOnline journalismen_US
dc.subjectDigital newsroomsen_US
dc.subjectNew mediaen_US
dc.subjectOnline newsen_US
dc.subjectSocial mediaen_US
dc.subjectBusiness modelen_US
dc.subjectİnternet gazeteciliğien_US
dc.subjectDijital haber merkezlerien_US
dc.subjectYeni medyaen_US
dc.subjectOnline haberen_US
dc.subjectSosyal medyaen_US
dc.subjectİş modelen_US
dc.titleThe significant challenges preventing digital newsrooms in Turkey from adapting to new mediaen_US
dc.typeMaster's Thesisen_US
dc.contributor.departmentKadir Has University : Graduate School of Social Sciences : New Mediaen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record