• English
    • Türkçe
  • Türkçe 
    • English
    • Türkçe
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Akademik Arşiv Ana Sayfası
  • Enstitüler / Institutes
  • Yüksek Lisans Tezleri
  • Öğe Göster
  •   Açık Akademik Arşiv Ana Sayfası
  • Enstitüler / Institutes
  • Yüksek Lisans Tezleri
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Berlin the hyperreal and virtual realities of sex in a dark room

Thumbnail
Göster/Aç
0097710Buraksen.pdf (750.2Kb)
Tarih
2017
Yazar
Sen, Burak
Özet
Berlin’s unique history as an urban epicenter for the key events of the previous centuries also witnesses an era which is known as the “Golden Twenties”. The sexually liberated atmosphere of the then Weimar Berlin is in a way being simulated inside spaces urban phenomena called the “dark room”. A popular type of accommodation in the nightlife scene of the city in 2017 which serves as an entertainment space for the people who seek to experience a sexually charged escape from the humdrumness of reality. Meanwhile the advancements for the technology of Virtual Reality are catching up with the philosophical visions for virtual realities. This thesis intends to discuss the mind’s capacity to imagine through a philosophical examination and debate on reality and whether or not there are virtual realities by opening Berlin’s dark rooms Virtual Reality technologies the history of art films and film theory to discussion. Contextualized by Jean Baudrillard the hyperreal is one of the key concepts in making clarifying and criticizing these points of discussion. Furthermore the thesis revisits ancient philosophical debates such as Plato’s allegory of the cave while making observations on the most recent examples in Virtual Reality such as Alejandro González iñárritu’s installation Carne y Arena (2017). Although this thesis intends to refrain itself from analysis on a microscopic level concepts and ideas of film theorists who worked within a psychoanalytical framework will also be revisited to be able to suggest an explanation to certain phenomena such as the dark rooms in analogy with virtual reality. The general aim will be to open points of discussion which are thought to be significant for critique of recent examples in entertainment.
 
Berlin'in eşi görülmemiş tarihi, kendine has metropolitan kimliğini oluştururken geçmiş yüzyılların tarihini merkez konumdan değiştirir ve bunun yanısıra "Altın Yirmiler" olarak anılan efsaneleşmiş bir döneme tanıklık eder. Weimar Berlin olarak da bilinen bu dönemin Berlin'indeki cinselliklere tanıdığı özgürlüklerin atmosferi günümüzde "karanlık oda" olarak bilinen kentsel bir fenomen olan alanlarda bir nevi simüle edilmektedir. 2017'deki şehrin gece hayatının popüler ve entegre bir parçası olmuş olan karanlık odalar gündelik hayattan ve onun gerçekliklerinden cinsel gerilimle dolu bir kaçış yaratan eğlence mekanlarıdır. Aynı zamanda, sanal gerçeklik teknolojilerindeki gelişmeler sanal gerçekliklerin felsefi vizyonuna yetişip daha anaakım bir yere gelmektedir. Bu tezin amacı sanat ve sinema tarihleri ile film teorisinden yararlanarak gerçeklik ve sanal gerçeklikler tartışmasına felsefi bir çerçevede girmek olacaktır. Jean Baudrillard tarafından kavramsallaştırılan hipergerçeklik bu tartışmanın merkezinde yer alırken, Plato'nun mağara alegorisinde olduğu gibi antik felsefe tarihinden veya Alejandro González Iñárritu'nun 2017 tarihli olan Carne y Arena adlı sanal gerçeklikteki enstalasyonundaki gibi güncel sanat eserlerinden de bahsederek tartışmasını derinleştirecektir. Tezin genel eğilimi kendi çerçevesinin içinde kalırken, mikroskobik seviyede analiz yapmaktan kaçınarak, film teorisi tarihinde psikanalitik çerçevede çalışmış teorisyenlerin fikir ve kavramlarından da yararlanırken güncel sanat ve eğlence hayatındaki örnekleri tartışmaya açmak olacaktır.
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12469/2441

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tezleri [1075]

Anahtar Kelimeler

Guzel sanatlar
Abstraction
Aesthetics
Alejandro González Iñárritu
Berlin
Carnival
Carnivalesque
Cinema
Darkness
Dark room
Film
Film theory
Homosexuality
Hyperreality
Hyperreal
Jean Baudrillard
Metropolis
Realism
Weimar Republic
Germany
Virtual Reality

Paylaş


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 

Göz at

Tüm Akademik ArşivBölümler & KoleksiyonlarYayın Tarihine GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreDepartmana GöreYayıncıya GöreKHAS Yazarına GöreErişim Türüne GöreBu KoleksiyonYayın Tarihine GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreDepartmana GöreYayıncıya GöreKHAS Yazarına GöreErişim Türüne Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV