• English
    • Türkçe
  • Türkçe 
    • English
    • Türkçe
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Akademik Arşiv Ana Sayfası
  • Enstitüler / Institutes
  • Yüksek Lisans Tezleri
  • Öğe Göster
  •   Açık Akademik Arşiv Ana Sayfası
  • Enstitüler / Institutes
  • Yüksek Lisans Tezleri
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

X ve Y kuşaklarının işveren markası ve örgüt içi iletişimine yönelik algıları: Aile işletmesi örneği

Thumbnail
Göster/Aç
X Ve Y Kuşaklarının İşveren Markası Ve Örgüt İçi İletişimine Yönelik Algıları Aile İşletmesi Örneği.pdf (4.851Mb)
Tarih
2018
Yazar
Tükek, Ekin
Özet
İşveren markası firmaların paydaşları tarafından nasıl algılandığının yanı sıra nasıl tecrübe ettikleriyle ilgilidir. İşveren markasının örgütsel iletişim boyutunda ele alınmasıyla sadece işverenin çalışanların gözünde oluşturduğu marka imajı ele alınmaz; çünkü firmanın çalışanlarına ve müşterilerine sunduğu deneyimle de ilgilenir. Bu çalışmanın amacı X ve Y kuşaklarının işveren markasına yönelik algıları arasında farklılık olup olmadığıdır. Kuşaklararası farkın olup olmadığı ayrıca demografik açılardan da analiz edilmiştir. Bu çalışmada X ve Y kuşaklarının işveren markasına yönelik algıları insan kaynaklarının örgüt içi iletişimi ve işveren markasının duygusal yetenek boyutuna ağrılık vererek değerlendirilmiştir. Araştırmamızda İstanbul'da tekstil ve kimya alanlarında faaliyet gösteren, Türkiye'nin en büyük 500 sanayi kuruluşundan olan bir aile işletmesi örnek vaka olarak ele alınmıştır. X ve Y kuşağı çalışanlarının cevaplandırdığı anket sonuçları t-testi ve varyans analizi ile yorumlanmıştır. Beklentilerimizin aksine, işveren markasının duygusal yetenek dinamiklerinde anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Çalışanların performans yönetiminden bilgi ve beklentileri konusunda farklılıklar vardır. İşveren markasının algısı kuşak farklılıklarının yanı sıra pozisyona göre de farklılık göstermektedir. Yapılan analiz sonucunda işveren markası ve örgütsel iletişim konusunda X ve Y kuşaklarının farklılıklarının iş yapış tarzını zenginleştirdiği ve iki kuşağın tarzlarının birbirlerini tamamlayıcı özellikleri olduğu tespit edilmiştir.
 
Employer brand is the perception of firms' stakeholders about their companies. Employer brand with regards to organizational communication focuses on both the brand image and the internal customer experience that the employer creates on employees. The purpose of this study is to analyze if the generations X and Y differ in their perceptions on the employer brand particularly with due regards to their demographic characteristics. In this study, the perception of generation X and Y on the employer brand has been evaluated in terms of intra-organizational communication of human resources with particular reference to the emotional talent dimensions of employer brand. A family run company, which is among the top 500 industrial establishments in Turkey, operating in textile and chemicals sectors in Istanbul, has been chosen as a case study. The results of the survey, responded by X and Y generation employees are analyzed by t-test and analysis of variance. In our findings, contrary to our anticipation, significant difference in emotional talent and employee value proposition has not been confirmed. Yet, there are differences in performance management about knowledge and expectations of employees. The perception of the employer brand differs not only from generation to generation, but also with respect to different organizational levels and positions. In the final analysis, it can be stated that the differences of generation X and Y are complementary and synergistic concerning employer brand and organizational communication.
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12469/2848

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tezleri [1158]

Anahtar Kelimeler

İşveren Markası
Örgüt İçi İletişim
Çalışan Değer Önermesi
Duygusal Yetenek Ölçeği (ÇOÖ-DYÖ)
X Kuşağı
Y Kuşağı
Varyans Analizi (ANOVA)
T-testi
Aile İşletmesi
Employer Brand
Organizational Communication
Employee Value Propositions
Emotional Talent Scale (EVP-ETS)
X Generation
Y Generation
Variance Analysis (ANOVA)
T-Test
Family Businnes

Paylaş


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 

Göz at

Tüm Akademik ArşivBölümler & KoleksiyonlarYayın Tarihine GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreDepartmana GöreYayıncıya GöreKHAS Yazarına GöreErişim Türüne GöreBu KoleksiyonYayın Tarihine GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreDepartmana GöreYayıncıya GöreKHAS Yazarına GöreErişim Türüne Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV