• English
    • Türkçe
  • Türkçe 
    • English
    • Türkçe
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Akademik Arşiv Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları / WOS
  • Araştırma Çıktıları / WOS
  • Öğe Göster
  •   Açık Akademik Arşiv Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları / WOS
  • Araştırma Çıktıları / WOS
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Comparison of Cost-Free Computational Tools for Teaching Physics

Thumbnail
Tarih
2010
Yazar
Er, Neslihan Fatma
Daǧ, Hasan
Özet
It is widely accepted that it is quite difficult to engage today's students, from high schools to university, both in educational activities in class and "teaching" them physics due to their prejudices about the complexity of physics. The difficulty in capturing students' attention in class for a long time also plays a role in less effective teaching during learning activities. Research shows that students learn little from traditional lectures. According to constructivist learning theories, visual aids and hands-on activities play a major role in learning physics. In addition to laboratory work there are many computational tools for teaching physics, which help teachers and students in constructing a conceptual framework. With this in mind, this paper compares freeware and open source computational tools for teaching physics.

Kaynak

2009 Fifth International Conference on Soft Computing, Computing with Words and Perceptions in System Analysis, Decision and Control

Sayfalar

311-314

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12469/3923

Koleksiyonlar

  • Araştırma Çıktıları / Scopus [1565]
  • Araştırma Çıktıları / WOS [1518]
  • Yönetim Bilişim Sistemleri / Management Information Systems [145]

Anahtar Kelimeler

Freeware and open source computational tools
Physics education
Learning
Simulations

Paylaş


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 

Göz at

Tüm Akademik ArşivBölümler & KoleksiyonlarYayın Tarihine GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreDepartmana GöreYayıncıya GöreKHAS Yazarına GöreErişim Türüne GöreBu KoleksiyonYayın Tarihine GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreDepartmana GöreYayıncıya GöreKHAS Yazarına GöreErişim Türüne Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV