İşletme Fakültesi: Recent submissions
Now showing items 61-80 of 263
-
Pazarlamada Yeni Bir Yaklaşım: Girişimsel Pazarlama
(TÜRKİYE EKONOMİK VE MALİ ARAŞTIRMALAR VAKFI, 2017)Literatür taraması şeklinde gerçekleştirilen bu çalışmada girişimsel pazarlama kavramsal olarak ele alınmıştır. Çalışmada girişimsel pazarlamanın tanımı ve yedi farklı boyutu, girişimsel pazarlama ve geleneksel pazarlamanın ... -
"Türkiye'de Bireysel Emeklilik Sistemine Katılım Kararını Etkileyen Faktörler"
(İstanbul Okan Üniversitesi, 2017)Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de bireysel emeklilik sistemine giriş ve otomatik katılımdan cayma kararını etkileyen faktörleri ortaya koymaktır. 130 kişiden kolayda örnekleme ile elde edilen verinin lojistik regresyon ... -
Yeni Keynesci Yaklaşımda Ücret ve İstihdam
(İstanbul Üniversitesi, 2002)The purpose of this paper is to explore the new Keynesian approach on wages and employment relationship. According to new Keynesian school, market clearing mechanism does not exist due to rigidities and stickiness. This ... -
Economic policy uncertainty, stakeholder engagement, and environmental, social, and governance practices: The moderating effect of competition
(Wiley, 2020)his paper investigates the effect of the economic policy uncertainty (EPU) on corporate environmental, social, and governance practices (ESG), using 6,562 firm-year observations from 15 developed European countries covering ... -
Responses to replica (vs. genuine) touristic experiences
(Pergamon-Elsevier Science, 2020)A growing trend in tourism is the use of replica experiences. Yet, consumers' responses to replica (vs. genuine) touristic experiences are mostly overlooked in the literature. In this paper, we propose that consumers' ... -
Welfare effects of coasean transactions: A generalized graphical approach
(Yerküre Tanıtım ve Yayıncılık Hizmetleri A.Ş., 2011)This article is about the graphical description and analysis of the welfare effects of the Coasean1 transactions between the polluters and the pollutees. 2 Professor Coase, in an article entitled The Problem of Social ... -
Corporate Diversification, Grup Affiliation and Firm Value: Evidence from Turkey
(Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu, 2014)The objective of this study is to investigate the impact of corporate diversification in a sample of 255 Turkish firms for the period between 2006 and 2012. Regression results indicate that diversified firms trade at a ... -
KURUMSAL RAPORLAMANIN EVRİLME SÜRECİNE İLİŞKİN BİR İRDELEME
(İstanbul Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası, 2015)Bilindiği gibi çeşitli isimlerle hazırlanan kurumsal raporların temel amacı bilgi üretmektir. Kurumsal raporlar vasıtasıyla üretilen bilgi, raporun türüne göre farklı kullanıcılara karar desteği sağlamak amacıyla ... -
"UFRS 15 - Müşteri Sözleşmelerinden Elde Edilen Hasılat Standardının İncelenmesi Ve Telekomünikasyon Sektörüne İlişkin Bir Uygulama"
(TÜRKİYE EKONOMİK VE MALİ ARAŞTIRMALAR VAKFI, 2015)2014 itibariyle Uluslararası Muhasebe Standartları Kurulu ve Amerikan Finansal Muhasebe Standartları Kurulu UFRS 15 “Müşteri Sözleşmelerinden Elde Edilen Hasılat” standardını yayınlamışlardır. Yeni standardın UMS 18 ve ... -
FACTORS AFFECTING FINANCIAL CONSUMERS' PRIVATE PENSION PLAN DECISIONS: A LITERATURE REVIEW AND A CONCEPTUAL FRAMEWORK PROPOSAL
(Ali Çağlar Çakmak, 2016)The objective of this study is to propose a framework related to financial consumers’ private pension plan decisions. Specifically, we review the factors affecting consumers’ participation, contribution and asset allocation ... -
Considerations and Confusions about theRegulatory Focus Theory and a Future Agendafor Researchers in Marketing
(Boğaziçi Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2017)The regulatory focus theory is the mark of a paradigm shift away from a unidimensional hedonism towards a multiplicity of regulatory foci. It possesses great explanatory power; however a lot remains unresolved despite a ... -
Duygu Durumunun Tüketici Şikayet Davranışına Etkisi Hakkında Bir Pilot Çalışma
(Melih Topaloğlu, 2018)Bu pilot çalışmanın amacı, duygu durumunun tüketici şikâyet davranışı üzerindeki etkisini incelemek ve oluşturulan kavramsal modelin ön testini yapmaktır. Çalışmanın kavramsal modeli, algılanan marka değeri, algılanan ... -
Konutların Günlük Elektrik Güç Tüketimi Tahmini İçin Uygun Model Seçimi
(Fırat Üniv. Fen Bilimleri Enst., 2018)Zamana bağlı değişim gösteren olayların modellenmesi zorlu bir veri analizi problemidir. Bu olaylardan biri olan elektrik güç tüketiminde ise veriden mevsimsel etki ve tatil günleri gibi örüntülerin öğrenilerek bir ... -
Markaların Sosyal Medya Yardım Masası Hesaplarına Yapılan Şikayetlerin Analizi: Yüksek Teknoloji Ürünleri Üzerine Bir Çalışma
(Melih Topaloğlu, 2018)Bu araştırmada marka müşterilerinin satın alıp kullandıkları ürünlerle ilgili istek ve şikayetlerini ilettikleri çevrimiçi yardım masalarıyla olan etkileşimi incelenerek markaların şikayetlere nasıl yanıt verdikleri ve ... -
GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE TÜRKİYE’DEKİ MUHSEBE SİSTEMLERİ
(Mehmet Dursun ERDEM, 2018)Muhasebenin ilk nerede, ne zaman, ne şekilde ortaya çıktığı tam ve kesin olarak bilinmemekle beraber muhasebe ile ilgili ilk yazılı belgelere M.Ö.5000 yıllarında Sümerliler ’de, M.Ö.4000 yıllarında İbraniler ’de, rastlamak ... -
CONSUMER IMPULSIVE BUYING TENDENCY SCALE DEVELOPMENT USING MIXED METHODOLOGY
(Beykoz Üniversitesi, 2018)In the domains of marketing and consumer behavior, there has been a paradigmatic shift from fully rational and mechanical human beings towards the dominance of feelings, irrationalities and impulses. Hence, there has ... -
"Bağımsız Mali Müşavirlerin Müşteri Seçimine Etki Eden Faktörlerin ve Karar Alternatiflerinin AHP ve MAUT Yöntemleri Çerçevesinde Değerlendirilmesi: İstanbul Kentine İlişkin Bir Uygulama"
(Türmob, 2019)Bağımsız Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlerin (SMMM) güven, doğruluk ve bilgiye dayanan uzun süreli bir ticari ilişki içerisinde bulunacakları müşterilerinin seçimi sırasında alacakları kararların sonuçları aslında sadece ... -
LOJİSTİK SÜREÇLERDE SORUMLULUK MUHASEBESİ
(ERZURUM KÜLTÜR VE EĞİTİM VAKFI, 2019)Gelişen, büyüyen ve rekabet ortamının yoğun olduğu sektörlerde, işletmelerin tek elden yönetilmesi yerine, yönetimin paylaşılması yani merkezi olmayan yönetimin benimsenmesi daha doğru bir yaklaşımdır. Böylece işletmelerin ... -
Using Fuzzy Set Theory in the Comparison of Customer Satisfaction Levels
(Süleyman Demirel Üniversitesi, 2019)Customer satisfaction is the key to the survival and profitability of all businesses. In the ever-changing business world, this concept has gained more importance. In particular, in industries where new firms based on ... -
BİST KİMYA, PETROL KAUÇUK VE PLASTİK ÜRÜNLER SEKTÖRÜNDEKİ İŞLETMELERİN FİNANSAL PERFORMANSLARININ HİBRİD ÇKKV YAKLAŞIMI ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ
(Beykoz Üniversitesi, 2019)Bu çalışmada Borsa İstanbul (BIST) imalat sanayinde yer alan kimya, petrol kauçuk ve plastik ürünler sektöründe yer alan firmaların oran analizi yaklaşımı ile birbirleriyle karşılaştırmalı finansal performans analizi ...