• English
    • Türkçe
  • Türkçe 
    • English
    • Türkçe
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Akademik Arşiv Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları / Scopus
  • Araştırma Çıktıları / Scopus
  • Öğe Göster
  •   Açık Akademik Arşiv Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları / Scopus
  • Araştırma Çıktıları / Scopus
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Globetrotters And Brands: Cities In An Emerging Communicative Space

Thumbnail
Tarih
2016
Yazar
Sevin, Efe
Özet
This chapter presents and discusses a new communicative space in which contemporary cities exists. The outset of such a space is the result of two interrelated developments. First international tourism has become a viable source of income for cities causing them to compete with each other for potential visitors. As a result cities have widely embraced the practice of city branding for promoting themselves as touristic destinations. Second the rise of social media use in such branding projects brought cities closer to their target audiences-at least in terms of communication. The new communicative space concept therefore explains a situation in which target audiences including residents and potential visitors interact with each other and contribute to the establishment of the reputation of a city or its brand. © Springer International Publishing Switzerland 2017.

Kaynak

Tourism in the City

Sayfalar

109-122

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12469/1302
https://doi.org/10.1007/978-3-319-26877-4_7

Koleksiyonlar

  • Araştırma Çıktıları / Scopus [1565]
  • Halkla İlişkiler ve Tanıtım / Public Relations and Information [34]

Anahtar Kelimeler

City Branding
Communicative Space
Social Media
Tourism

Paylaş


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 

Göz at

Tüm Akademik ArşivBölümler & KoleksiyonlarYayın Tarihine GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreDepartmana GöreYayıncıya GöreKHAS Yazarına GöreErişim Türüne GöreBu KoleksiyonYayın Tarihine GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreDepartmana GöreYayıncıya GöreKHAS Yazarına GöreErişim Türüne Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV