Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorVatikiotis, Pantelisen_US
dc.contributor.authorBeşli, Bersu
dc.date.accessioned2020-01-20T06:42:08Z
dc.date.available2020-01-20T06:42:08Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/2705
dc.description.abstractThis study analyzes the most engaging content categories on Instagram. In order to understand and analyze the digital consumer engagement, Instagram content shared by two OTT brands, Netflix and BluTV will be examined. The aim of the study is to introduce an understanding on what factors indicate the essentials of a branded Instagram content created as a digital content marketing effort of an OTT brand in terms of digital consumer engagement by means of relational content analysis. The analysis takes the digital engagement metrics as a consumer feedback on the brands available on the branded Instagram content. This thesis tries to indicate whether the entrance of a new perception of social networking sites brings the brand - consumer interactivity notion to digital content marketing processes. The purpose of this thesis is to understand how should brands produce their content on Instagram in order to create high levels of digital consumer engagement. It aims to see which category of content determines the influence of the interactivity in Instagram marketing by picking two brands in OTT industryen_US
dc.description.abstractBu çalışma OTT markalarını takip eden Instagram kullanıcılarının en çok etkileşime geçtiği içerik kategorilerini ortaya çıkarmayı hedeflemektedir. Dijital tüketici bağlılığı ve katılımını anlamak ve analiz etmek için, iki OTT markası olan Netflix ve BluTV tarafından Instagram içerikleri incelenmiştir. Markaların dijital mecralarda sürdürdüğü içerik pazarlaması çabalarının bir ürünü olan Instagram içeriklerini dijital tüketici etkileşimi bağlamında inceleyen çalışma, içerik analizi yöntemini kullanarak, bu markaların içerik planlamaları için temel bir anlayış geliştirmeyi planlamaktadır. İçerik analizi, Instagram dijital etkileşim metriklerini tüketici geri dönüşü olarak ele almaktadır. Bu tezin amacı, OTT markalarının yüksek etkileşim seviyelerine erişebilmek için ne tür içerikler paylaşabileceklerini ortaya koymaktır. Bu endüstride yer alan markaların paylaşımları arasında hangi içerik kategorilerinin dijital tüketici etkileşimi bağlamında iletişimin interaktif olmasına katkıda bulunduğunu görmeyi amaçlamaktadır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDigital Content Marketingen_US
dc.subjectDigital Consumer Engagementen_US
dc.subjectSocial Network Sitesen_US
dc.subjectEngagementen_US
dc.subjectInstagramen_US
dc.subjectNetflixen_US
dc.subjectBluTVen_US
dc.subjectDijital Tüketici Etkileşimien_US
dc.subjectDijital İçerik Pazarlamasıen_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.titleWhat should ott brands post to engage with consumers on instagram?en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yeni Medya Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid544746en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record