Browsing by Author "Hawks, Banu Baybars"
Now showing 1 - 6 of 6
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Bankaların sosyal sorumluluk faaliyetleri üstlenme nedenleri ve sosyal sorumluluğun kurumsal itibarlarındaki rolü(Kadir Has Üniversitesi, 2014) Baykara, Betul; Hawks, Banu BaybarsGunumuzde kuresellesmenin etkisi ve iletisim araclarindaki cesitlilik nedeniyle bilginin hizla yayilmasi isletmelerin rekabet edebilecegi unsurlarin farklilasmasina neden olmustur. Ýsletmelerin rakipleri karsisinda saglayacagi ustunluk somut degerlerin otesinde soyut degerlerle olculmektedir. Bu durum isletmeleri ahlaki etik ve sosyal meselelere duyarli olmaya itmis ve ekonomik sorumluluklarin yaninda sosyal sorumluluklarin da varligini gundeme getirmistir. Zaman icerisinde sosyal sorumlulugun kurumsal boyuta tasinmasiyla paydas cikarlarinin isletme cikarlari ile birlikte gozetilmesi anlayisi benimsenmistir. Paydas beklentilerini karsilamadaki duyarlilik isletmeleri rakipleri karsisinda farklilastiracak ve rekabet ustunlugu yaratacak ayni zamanda isletmeye yonelik tutum ve davranislari olumlu yonde etkileyerek toplum nezdinde bir kanaat olusmasini saglayacaktir. Olusan olumlu kanaat isletmeye atfedilen itibardir. Ýtibar algi ile gerceklik arasinda olusan izlenimdir. Bu tezde bankalarin sosyal sorumluluk faaliyetleri ustlenme nedenleri ve sosyal sorumlulugun bankalarin kurumsal itibarlarindaki rolu incelenmeye calisilmistir. ornek secilen bankalarin kurumsal sosyal sorumluluk calismalarindan yola cikilarak yapilan odak grup gorusmesi ve derinlemesine mulakat ile hipotez test edilmistir.Conference Object Citation Count: 0Deepening Polarization in Turkish Society: The Impact of Political Actors on Public Opinion(Int Business Information Management ASSOC-IBIMA, 2017) Hawks, Banu BaybarsRecent research shows that polarization trends are on the rise in Turkey (Konda 2010; BILGESAM 2014: Erdogan 2016: Kadir Has University Turkey Research Center 2017). There are different patterns of polarization in Turkish social and political structure, while its consequences reveal themselves in the political rhetoric, media discourse and voting behavior. There is not much research done in social sciences with regard to the research of polarization and its underlying factors in Turkey. To be able to assess the impact of polarization on the lives of Turkish citizens, the research community may need to focus on the role of different variables influencing the public opinion on this issue. Accordingly, the current study seeks to fill the gap in the social sciences literature in English on social and political trends in Turkey which may be perceived to be very different by other nations. Research on political and social trends in Turkish public opinion has been conducted since 2010 by Kadir Has University Turkey Research Center. The survey's objective is to reveal public opinion on the most important current issues in the country; politics, economics; foreign policy; Kurdish issue; terror; 156 July Coup Attempt; identities and social Relations; change in Turkey, and voter preferences. The data was collected via face to face interviews. The sample included 1000 respondents, representative of the country's population, aged 18 and above, residing in the city centers of 26 cities in Turkey.Master Thesis KSS kapsamında yapılan iş sağlığı ve güvenliği uygulamaları : bilim ilaç üzerine bir araştırma(Kadir Has Üniversitesi, 2014) Güler, Aysun Şenkal; Hawks, Banu BaybarsBu tez çalışmasında; kurumların önemli paydaşlarından biri olan çalışanlar ile kurumsal itibar ilişkisine değinişmiş, kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarının özellikle çalışanlara yönelik nitelikte olması açısından iş sağlığı ve güvenliği konusunda yapılan uygulamalar ele alınmıştır. Türkiye'de bu konuda yapılan çalışmalara örnek oluşturması açısından Bilim İlaç'ta uygulama yapılmıştır. Çalışmada çalışanlara yönelik iş sağlığı ve güvenliği konusunda yapılan KSS uygulamalarının çalışan bağlılığı yaratarak çalışanların kurumsal itibarı algılamasında olumlu etki yarattığı hipotezi savunulmuş ve araştırma sonuçlarına göre doğrulanmıştır.Master Thesis Kurumsal itibarın satın alma davranışına etkisi: Akıllı telefon kullanıcıları üzerine bir alan çalışması(Kadir Has Üniversitesi, 2018) Yarım, Mustafa Serkan; Hawks, Banu BaybarsProblemin tanımı: Bu çalışmanın amacı şirketlerin algılanan kurumsal itibarları ve risk faktörlerinin, tüketicilerin satın alma davranışı üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırmanın hipotezi; akıllı telefon kullanıcıları arasında algılanan kurumsal itibarın ve riskin satın alma davranışıyla anlamlı derecede pozitif yönde ilişkili olduğu ve satın alma davranışı üzerinde yordayıcı etkiye sahip olduğudur. Yöntem: Araştırmaya dijital ortamda yaşları 15-67 arasında değişen 523 gönüllü katılmıştır. Araştırmada algılanan kurumsal itibarı ölçmek için Kurumsal İtibar Ölçeği, Algılanan riski ölçmek için Algılanan Risk Ölçeği, satın alma davranışını ölçmek için satın alma davranışı ölçeği ve Sosyodemografik Özellikler Soru Formu kullanılmıştır. Bulgular: Araştırmada elde edilen veriler SPSS 23.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Bağımsız Örneklem T- testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) gruplar arası farkları belirlemek, Pearson Korelasyon ve Stepwise Regresyon ise araştırmanın sürekli değişkenleri arasındaki ilişkiyi ve yordayıcılığı belirlemek amacıyla kullanılmıştır. Sonuç: Araştırmanın sonucuna göre, kurumsal itibar faktörlerinden güven ve algılanan risk faktörlerinden finansal risk, performans/ fiziksel/ psikolojik risk, sosyo-demografik değişkenlerden cinsiyet, medeni durum ve öğrenim durumu satın alma davranışı üzerinde yordayıcı etkiye sahiptir. Araştırma bulguları literatür ışığında tartışılmış ve gelecek çalışmalar için öneriler yapılmıştır.Master Thesis Siyasal iletişimde dijitalleşme: 24 Haziran 2018 cumhurbaşkanlığı seçimleri üzerine karşılaştırmalı bir twıtter analizi(Kadir Has Üniversitesi, 2019) Barlas, Nihan; Hawks, Banu BaybarsGünümüz modern zamanlarında iletişim ve enformasyon teknolojileri alanında yaşanan gelişmeler bireylerin duygu, düşünce ve bilgi paylaşımına olanak sağlayan yeni platformların oluşmasını sağlamıştır. İçerik üretiminin kullanıcılar tarafın etkileşimli olarak gerçekleştirildiği sosyal medya ortamı, eski yapı ve alışkanlıkların hızlı bir şekilde değişmesine sebep olmuştur. Bu dönüşüm sürecinin önde gelen yapılarından medya, siyasi yönelimleri etkileyen bir faktör haline gelmiştir. Siyasi aktörlerin siyasal eylem biçimleri, çağdaş koşullara uygun olarak hem resmi hem de gayri resmi bağlamlarda değişime uğramıştır. Klasik propaganda teknikleri ve geleneksel medya araçları yoluyla iletilen siyasi mesajlar yerini, yeni bir eğilim olarak "dijital propaganda ve çevrimiçi siyaset" dönemine bırakmıştır. Araştırmada odak nokta, yeni medya teknolojilerinin toplumda yarattığı siyasal tutum ve davranışlar üzerindeki etkilerini belirlemektir. Bu çalışmada, 24 Haziran 2018 tarihli cumhurbaşkanlığı seçimine kadar adaylar arasında Twitter kullanımında en yüksek orana sahip olan İYİ Parti lideri Meral Akşener ile mecrayı en az oranda kullanan Adalet ve Kalkınma Partisi'nin adayı Recep Tayyip Erdoğan'ın seçim kampanyaları kapsamında sosyal medya kullanımları Twitter örneği üzerinden incelenmiştir. Adaylık başvurularının sona erdiği 5 Mayıs 2018 ile seçim sonuçlarının açıklandığı 25 Haziran 2018 tarihi arasında, Akşener ve Erdoğan tarafından paylaşılan tweetler işlevleri, türleri, içerikleri bakımından nicel bir analize tabi tutulmuş; adayların dijital iletişim stratejileri ve performansları grafik veriler üstünden karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiştir. Anahtar Kelimeler: Siyasal iletişim, yeni medya, sosyal medya, Twittter, 24 Haziran 2018 Seçimleri.Master Thesis Tık tuzağı taktiklerinin haber sitelerinde okur angajmanına etkisi(2023) Uzunoğlu, Duygu; Hawks, Banu BaybarsGünümüzde medya organizasyonlarının okurlarını web sitelerindeki içerikleri okumaya ya da bu içeriklere tıklamaya itmek için kullandıkları ilginç başlıklar ya da ilginç görseller seçmesi gibi pratikler tık tuzağı pratikleri olarak tanımlanmaktadır. (Chakraborty vd. 2016) Bazı haber odalarında tık tuzağı pratiklerine gerekçe olarak da gösterilen paylaşılabilirlik ve tıklanabilirlik kriterleri, bazı haber odalarında gelenekselleşmiş ve küresel anlamda kabul görmüş haber değeri kriterlerinin yerini almış olsa da haber okurunun tıklama davranışını artırsa bile; içeriğe angajmanı ve haber merkezinin finansal kaynaklarını güçlendirdiğine ilişkin kesin bir bilgi yoktur, aksine bu tarz içeriğin okur angajmanını ve okur güvenini azalttığı öne sürülmektedir. (Bazaco vd., 2019; Hurst, 2016; Munger, 2020) Bu tez çalışmasının amacı, haber endüstrisindeki hakim içerik sunum ve dağıtım pratiklerinden biri olan tık tuzağı pratiklerinin okur angajmanı ve haber odaları için ekonomik kaynak yaratılması bağlamındaki etkisini, tık ve paylaşım odaklı haberciliğin kullanım biçim ve yoğunluklarını belirlemek ve haber odasındaki profesyoneller arasında bu pratiklere yönelik algı ve farkındalığı ölçmektir. Haber değerine ilişkin gelenekselleşmiş yaklaşımlarla son yıllarda ortaya çıkan tıklanabilirlik ve paylaşılabilirlik kavramlarını tık tuzağı pratikleri etrafında eleştirel bir şekilde ele alan bu araştırmanın tezi, dijital haber platformlarının okurların ilgilerini çekmek ve onların angajmanlarını artırmak ve bazı durumlarda çalışanlarının performanslarını ölçmek için kullandığı ve hatta editoryal süreçlerini uğruna dönüştürdüğü tıklanabilirlik ve paylaşılabilirlik metriklerinin esasen yerleşik bir politikaya veya rasyonel bir sürece bağlı olmadığı, platformların ve trafik ölçen ve reklam dağıtan platformların algoritmalarının yetersiz şeffaflığının yarattığı belirsizliğin sonucu oluşan yanlış bilincin bu pratiklerin yaygınlaşmasına ve nihayetinde esasen hem okura hem de haber sitelerinin dijital itibarına, görünürlüğüne ve arama motoru optimizasyonu bağlamındaki performanslarına olumsuz etki ettiğidir. Tez kapsamındaki araştırma üç aşamada yürütülmüştür. İlk aşamada, 45 gazeteciyle yapılan yarı yapılandırılmış anket kullanılarak veri toplanmıştır. Ankette gazetecilerin profesyonel profillerine ve demografilerine ilişkin bilgilerin yanı sıra dijital haber platformlarının tıklanabilirlik ve paylaşılabilirlik odaklılığı, web sitesi trafiği algıları ve haber merkezine yansımalarıyla ilgili sorular yer almaktadır. Anket sonucunda gazetecilerin haber odalarında tıklanabilirlik ve paylaşılabilirlik faktörlerine önem verdikleri ve bu faktörleri göz önünde bulundurarak seçimler yaptıkları sonucuna varılmıştır. Gazetecilerin çoğunun haber değeri konusunda teorik bilgiye sahip olmamalarının, tıklanabilirlik ve paylaşılabilirlik gibi yeni haber değeri yaklaşımlarının önemini artırdığı görülmüştür. Ayrıca, bu aşamada dikkate alınması gereken bir diğer önemli bulgu, dijital içerik odaklı haber odalarında çalışanların performans rejimlerini tam anlamıyla anlamamaları olarak öne çıkmıştır. Tıklanabilirlik ve paylaşılabilirlik konularında genellikle teknik ve editoryal ekipler arasında bir iletişim eksikliği olduğu ve bu durumun, okuyucu angajmanının genellikle tıklama ve paylaşılma ile sınırlı bir algı alanına sıkıştırılmasına neden olduğu tespit edilmiştir (Deniz & Özel, 2018; Usher, 2013; Bakhshi et al., 2014). İkinci aşamada ise Türkiye'nin en çok ziyaret alan haber siteleri üzerinde içerik analizi yapılmıştır. Mynet.com, Hurriyet.com.tr, Haberturk.com, Sozcu.com.tr, Sabah.com.tr, Haber7.com, Takvim.com.tr, Cumhuriyet.com.tr, Sondakika.com, Ensonhaber.com'un web sitelerinde yayınlanan aynı konulu içeriklerin Twitter'dan duyuru süreçlerindeki görsel seçimi, başlık seçimi, giriş yazım biçimi, metin içi anahtar kelime kullanımı gibi özellikler analiz edilmiştir. Bu çerçevede, haber sitelerinin Twitter hesapları üzerinde tıklanabilirliği ve paylaşılabilirliği artırmak için belirli paternler altında çeşitli yöntemler kullandığı belirlenmiştir. Ancak, bu yaklaşımların okuyucu davranışına büyük ölçüde etkilemediği görülmüştür. Bu tespitler, tıklanabilirlik ve paylaşılabilirlik stratejilerinin, yanıltıcı ve manipülatif kullanımlarının habercilik ilkelerine, okuyucuların güvenine ve bilgi doğruluğuna zarar verebileceğini göstermektedir. Üçüncü aşamada, arama motoru optimizasyonu (SEO), dezenformasyon ve haber ekonomisi alanlarından dört uzmana görüşlerine başvurulmuştur. Bu uzmanlarla yapılan görüşmelerde tık tuzağı mantığı üzerine kurulu stratejilerin rasyoneli ve ekonomik nedenleri hakkında derinlemesine bilgi alınmış, dijital platformların yanıltıcı uygulamalara yeterince müdahale etmediği ve tıklanabilirlik odaklı stratejilerin sürdürülebilir bir gelir modeli oluşturamayacağı sonucuna varılmıştır.